news08.net/ads.txt

הצלחה מסחררת ליריד התעסוקה, אליו הגיעו 2,500 בני נוער. עו”ד מתן דיל: “הנוער שלנו הכי חשוב בעולם”

גילעד|ךך

אלפי בני נוער גדשו אחר הצהריים (שלישי) את רחבת העירייה והשתתפו ביריד התעסוקה שמקיימת עיריית רחובות זו השנה השנייה ברציפות. בין האלפים הגיעו ליריד גם ראש העיר, רחמים מלול ויוזמי האירוע, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הצעירים והנוער, עו”ד מתן דיל, מנהל מחלקת הילדים והנוער, אבי יוספי ויעל בק, 
מחזיקת תיק קידום מעמד הילד ונוער במצבי סיכון.

“היוזמה חשובה ומבורכת עבור בני הנוער של רחובות והיא מאפשרת להם לא רק למצוא מקום תעסוקה בחופשת הקיץ אלא גם ללמוד את זכויותיהם מול המעסיקים השונים”, אמר רחמים מלול, שהוסיף “אני מודה למתן דיל ולאבי יוספי על הארגון המופתי של היריד אליו הגיעו אלפי בני נוער”.

עו”ד מתן דיל הוסיף: “הנוער שלנו הכי חשוב בעולם ולא פחות חשובה העובדה שאנחנו יודעים שהם קיבלו מאיתנו כלים ורשימת זכויות שאיתה הם יוכלו לעבוד בעבודה מכבדת ומתגמלת”.

ביריד השנה הושם דגש מיוחד על הנגשה עבור בעלי מוגבלויות ולפיכך התקיים היריד ברחבת העירייה ולא בעירונוער, שאינו מונגש. דיל התבטא לקראת האירוע בנושא ואמר כי “נושא הנגישות חשוב ואני רואה ערך עליון. מאחר ואני דוגל בשוויון זכויות וה’עירונוער’ לא נגיש לנכים, אני רוצה שלכולם יתאפשר להגיע אל היריד וקיום האירוע ברחבת בניין העירייה הוא פתרון מצוין עבור הכלל”.

בתוך כך יצוין כי מאות עבודות הוצעו לבני הנוער וביניהם מרשתות מזון מהיר, חנויות, מתקני אטרקציה, קייטנות, שיווק ופרסום, בתי קפה ועוד. השיא של האירוע היה במופע של כוכב הרשת ואלוף הארץ בהיפ-הופ, סטפן גאגבה, שהלהיב את אלפי המשתתפים.

עו”ד מתן דיל אירח את סטפן, כוכב הרשת הענק ואלוף הארץ בהיפ-הופ

זכויות בני הנוער המועסקים בחופש הגדול:

גיל ההעסקה המינימלי לבני נוער בזמן חופשה מהלימודים הוא 14 שנה. את בני הנוער שטרם מלאו להם 15 שנה, מותר להעסיק בעבודות ‘קלות’ בלבד. לפני שמתחילים לעבוד יש צורך בקבלת אישור מרופא המשפחה ולהציג בפני המעסיק תעודת זהות (של הנער/ה או ההורים). המעסיק מחויב לשלם את שכר המינימום לפי החוק, גם בתקופת התלמדות, אסור לו להטיל עונשים או קנסות כספיים, בשום מצב. עבור כל יום בו הגעתם בתחבורה ציבורית לעבודה, מגיע לכם החזר לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות / לפי עלות כרטיס “חופשי חודשי” (הזול מביניהם). למידע נוסף ראו: החזר הוצאות נסיעה.

כוכב הרשת, סטפן עם עו”ד מתן דיל ובני הנוער של רחובות

בנוסף, בתוך 7 ימים מיום תחילת העבודה, המעסיק חייב למסור לכם הודעה בכתב המפרטת את כל תנאי העבודה: מהו שכרכם לשעה, מהם התנאים הסוציאליים המגיעים לכם ומהן שעות העבודה (עד 40 שעות שבועיות) וכמובן להנפיק לכם עבור כל חודש עבודה תלוש שכר, ממנו אסור לו לנכות תשלומים עבור ביטוח לאומי וביטוח בריאות.  כמו כן, אסור למעסיק להעסיק בני נוער מעבר ל-40 שעות בשבוע, ובמהלך יום העבודה מעבר למכסת השעות הקבועות בחוק.

יריד התעסוקה של רחובות, שלוש שעות – אלפי בני נוער

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן