news08.net/ads.txt

הצעירים הפכו לרוב: אוכלוסיית רחובות חצתה 160,000 איש

בתזמון מדויק עם השנה החדשה, חצתה אוכלוסיית רחובות את רף ה-160,000 נפש, והיא עומדת כעת על כ- 160,405 איש, בהתאם לנתוני מינהל האוכלוסין במשרד הפנים מה התפלגות הגילאים בעיר? כמה גברים וכמה נשים?

ערב ראש השנה תשפ”ג התרחשה היסטוריה עירונית קטנה: ממש בימים אלה אוכלוסיית העיר חצתה את רף ה- 160,000 איש והיא עומדת כעת על 160,405 איש בדיוק. כל זאת על פי נתוני מינהל האוכלוסין במשרד הפנים, שהם העדכניים ביותר. קצב הגידול השנתי הממוצע של אוכלוסיית רחובות, הנובע מהגירה חיובית ומשיעור הילודה הוא 3% , הגבוה ב- 30% מקצב הגידול השנתי של האוכלוסייה בישראל (העומד על 2% ) , וכמעט כפול מקצב הגידול השנתי במחוזות תל אביב והמרכז (העומד על 1.8%) בשנת 2009 , עת נכנס ראש העיר רחמים מלול לתפקיד ראש העיר, היקף אוכלוסיית העיר עמד על 123,000 איש, גידול של 23% (!!) רחובות נחשבת לעיר צעירה, שכן היקף שיעור הילדים והנוער מכלל האוכלוסייה בעיר עומד על 30% – 9% בגילאי 0-5 שנים, ו- 21% בגילאי 6-18 שנים. פלח הצעירים – 19-45 מהווה 33% מאוכלוסיית העיר, גילאי 46-64 מהווים 20% מאוכלוסיית העיר ופלח הגיל השלישי מהווה 17% מקרב האוכלוסייה בעיר.
בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 48% מהאוכלוסייה בעיר היא ממין זכר, 52% ממין נקבה.

“אני שמח שרחובות מתחדשת, מחדשת וצועדת עם הזמן. הביטוי המובהק לכך הוא הפיכתה לעיר שמושכת צעירים, בשיעור הולך וגדל לאורך השנים. לתופעה הזו יש השלכות מרחיקות לכת על מערכת החינוך העירונית המצטיינת, אבל גם על האוכלוסייה המתבגרת- שנהנית לא פחות מהשלכות אלו. אני מאחל לנו שנשמור כל הזמן על הרוח הישראלית ברחובות, שהיא שילוב של אוכלוסייה צעירה, רב גונית ופלורליסטית שיודעת לחיות בהרמוניה בין- דורית. לכלל התושבות והתושבים – איחולי שנה טובה, שנת בריאות ופרנסה טובה, שנה של ברכה והצלחה והמשך חיי קהילה שוקקים ואיכותיים”.

• צילומים: רון אוריאל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן