news08.net/ads.txt

הצעת חוק של ח״כ עופר כסיף: ביטול תשלומי השכירות בעת הקורונה: ״מאות אלפים חוששים לקורת גג מעל ראשם״

היום (12.7) תידון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק של ח”כ עופר כסיף לביטול תשלומי השכירות בעת הקורונה ושיפוי המשכירים ע”י המדינה. בין מציעי החוק גם ח”כ יעקב טסלר (יהדות התורה), משה אבוטבול (שס) וח”כ תמר זנדברג (מרצ); השרים יזהר שי, מיכאל ביטון ואלון שוסטר היו ממציעי החוק המקוריים אך חתימתם הוסרה עם התפטרותם מהכנסת.

לאור הפגיעה האנושה בפרנסתם של מיליוני ישראלים בשל מגיפת הקורונה, הצעת החוק החדשה קובעת כי כל תשלומי שכר הדירה במשך תקופת החירום ו-60 יום לאחריה – יבוטלו, ואוצר המדינה יפצה את הנפגעים מכך. עוד קובעת ההצעה כי לא יפונו דיירים בכלל בכל תקופת החירום ו-60 הימים שלאחריה.

הצעת החוק, שהתגבשה בימיו הראשונים של המשבר, נתמכה ע”י חברי כנסת רבים, בהם גם כאלה אשר משמשים כעת כשרים בממשלה. בשל כך מקווה ח”כ כסיף כי ועדת השרים לענייני חקיקה תחליט לאמץ את הצעת החוק למרות שהינה הצעת חוק פרטית של ח”כ מהאופוזיציה.

*קצת מספרים*: על פי נתוני מכון המידע והמחקר של הכנסת, בישראל היו ב-2018 כ-731,000 שוכרי דירות המשלמים שכ”ד ממוצע בגובה 3,307 ש”ח. בהערכה המתבססת על נתונים אלו, עלות משוערת של הצעת החוק לתקציב המדינה תהיה כ-2,417,417,000 ש”ח בחודש. במידה והצעת החוק תעבור בקריאה טרומית, ועדות הכנסת יוכלו לערוך בה התאמות כדי לקבוע סעיפים לגבי התנאים לזכאות ולגובה ההחזר לבעלי הדירות, כמו כן יהיה ניתן לבחון תמיכה דומה בבעלי משכנתנאות.

ח”כ עופר כסיף, יוזם החוק, מסר: “התנהלות הממשלה בתקופת הקורונה גרמה למשבר כלכלי חריף שהשאיר שוכרים בחובות כבדים ובעלי דירות המתקיימים מנכסיהם מול שוקת שבורה. ישנם מאות אלפים אשר חוששים כעת לקורת הגג אשר מעל לראשם. הצעת החוק אמנם נראית מרחיקת לכת, אך מבחינה תקציבית היא אפשרית לחלוטין. אני שמח שחברי קואליציה ואף שרים חתמו על הצעת החוק, ומקווה כי הדבר יאפשר לקדם אותו למרות שמדובר בהצעת חוק פרטית״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן