הקבוצה החברתית של “ידיד נפש” בירושלים

הקבוצה פועלת באזור ירושלים וכוללת כ-15 משתתפים בגילאים 20-40, למשך 10 מפגשים הכוללים מגוון פעילויות וסדנאות והזדמנויות לחיבור עם ערך מוסף

“ידיד נפש” מקבוצת “עמל ומעבר” הינה חברה ותיקה בתחום השיקום בבריאות הנפש, המעניקה שירותי שיקום למשתקמים ברחבי הארץ.

השנה, בעקבות צורך עולה וגובר בקרב משתקמים שלעיתים קרובות חווים תחושות של בדידות וקושי ביצירת קשרים חברתיים בחייהם לחיבור חברתי, הוחלט להקים קבוצה אשר תשמש כמסגרת שתיתן להם הזדמנויות חברתיות.

הקבוצה פועלת באזור ירושלים וכוללת כ-15 משתתפים בגילאים 20-40, למשך 10 מפגשים הכוללים מגוון פעילויות וסדנאות והזדמנויות לחיבור עם ערך מוסף כגון: סדנת תזונה בריאה, סדנת כתיבה רגשית, ערב נגינה ומוזיקה, סדנת הכנת שוקולד, סיור במוזיאון אומנות, סדנת הכנת מקרמה ועוד.

כבר מהמפגש הראשון ניתן היה לראות את הצורך העז בקבוצה הזאת בקרב המשתקמים. לאחר תהליך של בניית קבוצה, נותר גרעין מגובש של כעשרה משתקמים המקפידים להגיע על בסיס קבוע. המשתתפים מעידים שהקבוצה מהווה מקום משמעותי עבורם, וניתן לראות את החשיבות שהם מייחסים למפגשים בכך שחלק גדול מהם מגיעים במיוחד מחוץ לעיר.

המשתתפים השקיעו מאמץ רב והגיעו בפתיחות, על אף הקושי והמורכבות, וככל שהמפגשים התקדמו נראה שהרגישו יותר בנוח בתוך הקבוצה ואף החלו להגיע מוקדם יותר כדי שיהיה להם זמן רב יותר לשוחח ולהתחבר.

“זאת לא הייתה קבוצה טיפולית זאת הייתה קבוצה של סדנאות, אבל היה אפשר לראות שבכל רגע פנוי הם ניצלו את הזמן בשביל לדבר ולהכיר, נראה שזה היה ממש חשוב להם ושהם ממש קצו את הקשר הזה אחד עם השני.” מספר יצהר ור, שהיה אחד מהרכזים של הקבוצה החברתית.

היוזמה המבורכת הזו ממחישה את הצורך של אנשים בשיקום להיות חלק מקהילה תומכת ומחוברת. יצירת מרחבים חברתיים בטוחים יכולה לתרום רבות לתהליך השיקום ולרווחתם הנפשית של המשתקמים ועל כן חשוב לייצר הזדמנויות חברתיות כמו שיצרה “ידיד נפש” עבור המשתקמים.

“היו תגובות מאוד חיוביות מהמשתתפים וגם מהמתאמים, אנחנו רוצים לעשות עוד דברים כאלה בהמשך כי ראינו שזה היה מאוד משמעותי ושהמשתתפים מאוד רצו את זה. זאת אוכלוסייה שזה תחום שקשה לה, אבל לדעתי חלקם ישמרו על קשר. וגם אם לא, הייתה פה התמודדות משמעותית עבורם עם החרדות שעולות במפגשים חברתיים. זה נתן להם מקום בטוח להתמודד עם הקשיים האלה ולהתחיל ליצור קשרים כדי שבהמשך הם יוכלו להתמודד טוב יותר בעצמם, וזה בפני עצמו משמעותי” מסכם יצהר.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: באדיבות ידיד הנפש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן