הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הצעתו של הביטחון ישראל כ"ץ להקמת מנהלת מעבר מרצון לתושבי עזה אשר יביעו עניין בכך למדינות שלישיות, בכפוף להוראות הדין הישראלי והבין-לאומי, זאת בהתאם לחזונו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ.
המנהלת במשרד הביטחון תהיה כפופה בפעילותה לשר הביטחון ותהא רשאית לפעול בתיאום עם ארגונים בין-לאומיים וגורמים נוספים, בהתאם להנחיית הדרג המדיני, ותתאם את פעילות כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים.
המנהלת תפעל, בין היתר, כדי להיערך ולאפשר מעבר בטוח ומבוקר של תושבי עזה לשם יציאתם מרצון למדינות שלישיות, לרבות אבטחתם בתנועתם, הקמת נתיב תנועה ובידוק להולכי רגל במעברים ייעודיים ברצועת עזה וכן תיאום העמדת תשתית שתאפשר מעבר דרך היבשה, הים והאוויר למדינות היעד.
שר הביטחון יודיע בקרוב על זהות ראש המנהלת.
שר הביטחון ישראל כ"ץ: "אנחנו פועלים בכל האמצעים ליישום חזונו של נשיא ארה"ב, ונאפשר לכל תושב עזה שמעוניין לעבור מרצונו למדינה שלישית לעשות זאת".
◼️ הצטרפו לחדשות מהארץ ומהעולם בווטסאפ לחצו כאן
■ הצטרפו לחדשות מלחמה בישראל חרבות ברזל בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








