news08.net/ads.txt

הקבינט הכריע: מהשבוע הבא – סגר מלא למשך שבועיים

קבינט הקורונה התכנס היום (חמישי) לדיון מכריע בשאלה – האם ישראל בדרך לסגר כללי במהלך תקופת חגי תשרי? השרים דנים כעת בתוכנית שתחולק ל-3 שלבים, שתחל בערב ראש השנה בסגר מלא, ותכלול ירידה הדרגתית במגבלות, עד לאחר החגים. ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהצעה, שתכלול שורה של מגבלות משמעותיות. עם זאת, לא כל שרי הקבינט תומכים בעמדת נתניהו: שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ הציעו אפשרות של סגר לילי, כחלופה שתפגע  פחות במשק.

לאחר שהדיון הופסק לטובת התייעצויות וחודש – חברי הקבינט דנים כעת באפשרות מדורגת. על פי ההצעה החדשה, סגר מלא יחל בערב ראש השנה, בתחילת אוקטובר יעברו למתווה ה”ריסון המהודק” של פרופ’ גמזו, ובתום החגים – ישובו לשיטת הרמזור. אלה הפרטים:

שלב א’ – 18 בספטמבר, ערב ראש השנה: על פי התוכנית שנבחנת כעת, בערב החג יחול סגר כללי הדוק מאוד – שצפוי להיות מחמיר יותר אפילו מהסגר הראשון של חודש מרץ. מדובר במגבלות נרחבות, שיכללו סגירת כלל העסקים והשארת פעילותם של עסקים חיוניים בלבד. אם יאושר המתווה, תהיה גם מגבלת תנועה של 500 מטרים, סגירת מסחר וסגירת מוסדות החינוך.

שלב ב’ – 1 באוקטובר: אם ההצעה תתקבל, מתאריך זה ישראל תפעל על פי החלופה של הפרויקטור גמזו – “הריסון המהודק”. האפשרות הזו תבטל את מגבלת 500 המטרים ליציאה משטח הבית ותאפשר למקומות העבודה לפעול בהיקף של עד 50%. במצב כזה, בתי עסק, ומוקדי המסחר והפנאי יישארו סגורים. באשר ללימודים – תתקיים הערכת מצב נפרדת.

שלב ג’ – 15 באוקטובר: בהתאם לאפשרות שנבחנת- בתאריך זה, לאחר החגים, ישראל תשוב לפעילות לפי מתווה הרמזור.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן