news08.net/ads.txt

הקמפיין שעיריית רחובות החליטה לבצע בנושא חזות העיר

לפני כחודשיים יצאה עיריית רחובות למהלך הסברתי מקיף בנושא חזות העיר, ניקיון וסביבה. לאחר שבשנה החולפת נקטה העירייה בצעדים משמעותיים לשיפור מערך הניקיון והסביבה, מטרתו העיקרית של קמפיין ההסברה המתמשך היא לרתום את תושבי העיר להקפיד על ניקיון המרחב הציבורי במספר דרכים: הקפדה בנושא פסולת אישית וניקיון השטחים הציבוריים, הקפדה על ימי הוצאת גזם ופסולת גדולה, איסוף גללי כלבים והגדלת היקף השימוש במכולות המחזור הרלוונטיות. 

בימים אלה החלה העירייה במהלך הסברתי מקיף וספציפי בנושא איסוף גללי כלבים. לרבים מתושבי העיר יש כלבים כחיית מחמד, והם יוצאים עימם לטיול כנדרש, גם לצורך הטלת גללים. חלקם אינם אוספים את גללי הכלב, והם נותרים מוטלים ברחוב או בגן הציבורי או אפילו בשטח פתוח. כך או כך, בכל מקום שאינה נאספת – צואת כלבים הופכת ל”מוקש” שעליו אפשר לדרוך, היא מלכלכת את המרחב הציבורי והיא מהווה מפגע תברואתי , העלול להוות סכנה בריאותית . בגללים מצויים טפילים ותולעים, והם עלולים להדביק בני אדם וכלבים אחרים.  

עיריית רחובות החלה בקמפיין להעלאת המודעות להקפדה על הנושא ובמבצע אכיפה מוגברת. מלבד המודעות ושילוט החוצות בנושא, הוחלט לנהוג בדרך שונה ומקורית על מנת להזכיר לבעלי הכלבים שעליהם לאסוף את גללי הכלבים: באמצעות 100 מדבקות רצפה שיפוזרו במקומות שונים ברחבי העיר. כמו כן, עיריית רחובות תציב עשרות תיבות ובהן שקיות לאיסוף גללי כלבים. יודגש כי התיבות הוצבו כשירות לציבור, ואינן פוטרות את בעלי הכלבים מהצטיידות בשקיות ומאיסוף הגללים אחר כלביהם במידה והשקיות אזלו בתיבה. 

בשלב ראשון, יותקנו התיבות בעשרה גנים : גן אידלבאום , גן ארלוזורוב , מעבר הנשיא הראשון-גורדון,  גן כותרת הורד, גן שד’ חן, פארק רחובות ההולנדית, גן שד’ וולקני, גן הבנים שיכון סלע, גן המייסדים, גן המגינים. בהמשך יותקנו תיבות בגנים נוספים ברחבי העיר. בשכונות וברחבי העיר תיערך אכיפה מוגברת באמצעות מחלקת הפיקוח על הסביבה באגף תנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירוני, במגוון דרכים: נערך מיפוי לאזורים בעייתיים, בהתאם לפניות התושבים, ייערכו תצפיות גלויות וסמויות על ידי פקחי העירייה , והוצבו שלטים בגנים ובגינות ציבוריות. הקנס הניתן  על ידם בגין השארת גללי כלבים במרחב הציבורי הוא בסך 475 ש”ח. 

ראש העיר, רחמים מלול: “גללי הכלבים חייבים להיעלם מהמרחב הציבורי. אני סמוך ובטוח כי שילוב האמצעים של אגף חזות העיר, אגף התנועה והפיקוח העירוני ושיתוף הפעולה מצד התושבים-יביאו להגדלת המודעות לתופעה ויחד נביא לצמצומה”.

סגן ראש העיר, עו״ד יניב מרקוביץ׳: ״זוהי חובתם של בעלי הכלבים להסיר את הלכלוך ואת הסכנה התברואתית שכלביהם מותירים אחריהם. אנו פועלים בכל דרך אפשרית על מנת לגרום לזה לקרות, והפעם הוספנו תיבות שקיות ומדבקות רצפה במסגרת מאמצי ההסברה להעלאת המודעות. בנוסף לשילוט חוצות ופרסום, וכמובן-אכיפה מוגברת על ידי מחלקת הפיקוח. רק ביחד נשמור על רחובות נקיה!”.

מתחילת הקדנציה, הובילו ראש העיר, רחמים מלול, וסגנו עו”ד יניב מרקוביץ’ מחזיק תיק חזות העיר, שינויים משמעותיים בתחום חזות העיר , ניקיון וסביבה.  שינויים אלה כללו את הגדלת תקציב חזות העיר, הגדלת מערך חזות העיר בכוח אדם ובציוד מתאים – רכישת משאיות, מנופים ורכבי שטיפה, וכתוצאה מכך תוגברה פעילות מערך הניקיון בעיר, תוכנית העבודה שונתה ועברה תכנון מחדש, ברחבי העיר נוספו עשרות פחים מוטמנים, ומאות פחים לפסולת אישית בצדי הדרך,  האכיפה בנושא ניקיון וסביבה הוגברה, נערך מכרז למחזור פסולת אלקטרונית, מערך מכולות המחזור מסוגים שונים חודש והיקף המכולות גדל , הוכנה תכנית אסטרטגית עירונית לקיימות ולשמירה על הסביבה, נערכו פעולות שונות לשיתוף הציבור בענייני סביבה וניקיון, הוצבו עמדות החתלה בגנים ציבוריים, פונו מכולות מהמרחב הציבורי לעמדות מרוכזות לפינוי פסולת ועוד. כעת, לאחר שמהפיכת הניקיון והסביבה בעיר החלה, הוחלט לרתום גם את התושבים להקפדה יתרה על הניקיון ושמירה על הסביבה בכל היבטיה על מנת להשלים את המהלך. קמפיין ההסברה בנושא עלה גם בשילוט חוצות, באינטרנט וברשתות החברתיות, והחומר המפורט מופיע באתר העירייה ובעמוד הפייסבוק של העירייה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן