הרב אפרים זלמנוביץ: ללא אמונה משיחית לא נכבוש את הארץ

הטבח בשמחת תורה תשפ”ד הוכיח שעלינו לשוב ולכבוש את רצועת עזה הרי זו חבל ארץ בגבולות ההבטחה
תמונה-אפרים

יש להבין! בלי משיחיות אין ציונות כך סברו המנהיגים שהובילו את עמנו להקמת מדינה ליהודים בארץ ישראל כולל בנימין זאב הרצל ודוד בן גוריון. הרב שמואל מוהילבר יזם את הקמת המושבה עקרון היא מזכרת בתיה בשנת 1883. בניגוד לרבנים שסברו שיש להמתין עם שיבת ציון עד עת בוא המשיח, הוא סבר שעצם ההתיישבות בארץ ישראל היא המבשרת את בואו הקרב של משיח צדקנו.

האמונה המשיחית, הכיסופים לבוא המשיח, הידיעה שמה שכתוב בתורה עתיד להפוך מחלום למציאות, הביאה עוד ועוד יהודים לעזוב את הגלות ולעשות עלייה לארץ הקודש. לכל אורך הגלות אמרו ישראל שלוש פעמים ביום את התפילה “ותחזינה עינינו בשובך לציון

 ברחמים” תפילה שנזכה לראות את כל היהודים עולים לירושלים. חלום בן אלפיים מתגשם לנגד עינינו.

רבי יוחנן סבר “ברחמים” זו תפילה לה’ שירחם עלינו ויחיש את הגאולה ויחסוך את “חבלי משיח” הצרות שנחווה לפני הגאולה (אילת השחר פ’ ויחי) ואכן בזכות התנועה הציונית ואגודות חובבי ציון ובראשם הרב שמואל מוהילבר רבה של ביאליסטוק אנחנו כאן חיים במדינת היהודים מגשימים את ההבטחה האלוהית לשוב בנים לגבולם. כבשנו חבלי ארץ מולדת והקמנו עליה את מדינת ישראל בה חיים היום כמחצית מבני עמנו.

התורה מבטיחה (ויקרא כ”ה ח”י) “וַעֲשִׂיתֶם֙ אֶת־חֻקֹּתַ֔י וְאֶת־מִשְׁפָּטַ֥י תִּשְׁמְר֖וּ וַעֲשִׂיתֶ֣ם אֹתָ֑ם וִֽישַׁבְתֶּ֥ם עַל־הָאָ֖רֶץ לָבֶֽטַח. וְנָתְנָ֤ה הָאָ֙רֶץ֙ פִּרְיָ֔הּ וַאֲכַלְתֶּ֖ם לָשֹׂ֑בַע וִֽישַׁבְתֶּ֥ם לָבֶ֖טַח עָלֶֽיהָ”. וישבתם לבטח ולא מופחדים. עליה יהיו ולא גולים ממנה לחפש את הביטחון האישי ואת הביטחון התזונתי (לקח טוב). וישבתם לבטח אם תחיו כאן בלי כעס ומחלוקת (פנים יפות). בארצכם אתם יושבים לבטח ואי אתם יושבים לבטח חוצה לה (ספרא).

הבטחה זו עדיין לא מומשה במלואה. כמאמין בביאת המשיח ומצפה בכל יום שיבוא, אני בטוח ששבנו לציון לנצח נצחים וקרב היום לחיות בה איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו בשלום ושלווה. אני גם בטוח שאם ארה”ב חלילה תפסיק לתמוך בנו עתיד אלוהי ישראל לשלוח אלינו שליח אחר ונכבוש את רצועת עזה.

הטבח בשמחת תורה תשפ”ד הוכיח שעלינו לשוב ולכבוש את רצועת עזה הרי זו חבל ארץ בגבולות ההבטחה. עשינו טעות איסטרטגית שנסוגונו ממנה וניקינו אותה מיהודים. נזכיר שאת גוש קטיף בנה יגאל אלון. הוא צדק כשקיבל החלטה להקים התנחלויות ברצועת עזה מסיבות ביטחוניות. היום ברור שאין מצב שתושבי עוטף עזה ישובו לבתיהם כל עוד החמאס שולט בעזה.

לא רק את כיבוש הארץ, מהנהר ועד הים, הם מבקשים אלא להשמיד ולהרוג כל יהודי באשר הוא.  לכן, עלינו לחזק בקרבנו את האמונה המשיחית ואת הכיסופים לבוא המשיח. לאזור אומץ ולהכותם שוק על ירך. מלחמת חרבות ברזל היא מלחמת מצווה. הרמב”ם מלמד את הלוחם לשים מבטחו בה’ ולהביא את הניצחון בכל מחיר. במיוחד כשמדובר במלחמת להצלת ישראל מיד צר ואויב.

בשוך הקרבות אחרי מיטוט שלטון החמאס ופירוז עזה מנשק, יש להודיע לעזתים המבקשים לחיות עמנו בשלום! נאפשר לכם להמשיך לחיות בעזה אם במסגרת אוטונומיה או כאזרחים שווה זכויות במדינת ישראל. במצב זה יש לחוקק חוקה לישראל שתתבסס על משטר נשיאותי (להלכה הנשיא חייב להיות יהודי) מתחתיו כנסת ישראל תנהל את חיי היהודים ופרלמנט פלשתינאי שינהל את חיי הערבים.

ממשלת ישראל צריכה לומר לאומות העולם בקול צלול ובלי למצמץ: רצועת עזה היא נחלת אבותינו “ולא נעזבינה ביד האומות או לשממה” (רמב”ן)  כאמור בתורה  (במדבר ל”ג נ”ג) “וְהוֹרַשְׁתֶּ֥ם אֶת־הָאָ֖רֶץ וִֽישַׁבְתֶּם־בָּ֑הּ כִּ֥י לָכֶ֛ם נָתַ֥תִּי אֶת־הָאָ֖רֶץ לָרֶ֥שֶׁת אֹתָֽהּ”. זכור נזכור את בני העליה הראשונה במאה ה 19 שכללה יהודים תמימים החרדים לדבר ה’ שחשו את פעמי המשיח ועזבו את הגולה להגשים חלום מתוך אמונה משיחית כי נצח ישראל לא ישקר ובאו לציון ברינה.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן