news08.net/ads.txt

הרב אפרים זלמנוביץ: רבני ישראל יבחרו את הרב הראשי

הרב היישובי של מזכרת בתיה, הרב אפרים זלמנוביץ, מתייחס לסוגיית בחירת הרב הראשי

רבנים הם אלה שצריכים לבחור את הרב הראשי לישראל ואת מועצת הרבנות הראשית ולא אנשי ציבור ובוודאי לא פוליטיאים כפי שזה היום. יתכנסו רבני בתי כנסת בשכונות וביישובים יחד עם רבני העיר (עירייה או מועצה מקומית) ויבחרו את הרב הראשי לישראל.

חמשת אלפים רבנים ויותר הבוחרים את הרב הראשי שייצג אותם כלפי המדינה יזכוהו במעמד וביוקרה הגבוהים לאין שיעור ממעמד הרבנים הראשיים המכהנים כיום. השפעתו תגדל וקולו ישמע בשער בת רבים, ויוכל לתרום רבות לעיצוב דמותה היהודי של מדינת ישראל. גם להוות ראש גשר לחיים של יחד עם אחינו שאינם מצויים בשמירת המצוות. ישראלים המעדיפים את המדינה הדמוקרטית על זו היהודית.

יתכבדו שר הדתות והרבנים הראשיים ויזדרזו לתקן תקנות ולחוקק חוקים כנדרש כדי לקיים את הבחירות הקרובות הבעל”ט על פי ההסדר החדש.

עליהם לקבוע איזה בית כנסת ראוי לבחור לו רב. איזה רב בעל תעודת כשיר לכהן ברבנות וראוי להיבחר לרב בית הכנסת בבחירות חשאיות ודמוקרטיות. סדר הבחירות. ומי הוא הרב הראוי לשמש חבר בגוף הבוחר ולבחור את הרב הראשי לישראל.

הבחירות הקרובות יכולים לשמש ציון דרך חשוב לשיפור פני הרבנות בישראל. הפיכת אלפי רבני בתי כנסת נציגי מיליוני מתפללים לבסיס איתן לבניין הרבנות.. כל בית כנסת המוכר רשמית על ידי משרד הדתות יבחר לו רב בית כנסת בבחירות חשאיות דמוקרטיות באסיפה כללית של כל חברי העמותה. כך נצמיח לנו דור חדש של אלפי רבנים תלמידי חכמים ויראי שמים.

כיום, הרבנים הראשיים נשענים על כמאה רבני עיר מכהנים. הרחבת הגוף המיצגים מיליוני מתפללים… הבוחר באלפי רבנים יעניק לרב הראשי הבא תמיכה ציבורית של אלפי רבנים

בארץ ישנם מעל עשרת אלפים בתי כנסת, הגיע העת למסד את רבני בתי הכנסת, פעולה שתעניק לרבנות עוצמה וכוח. מילוי השורות אינו כרוך בתקציב. רבים מרבני בתי הכנסת עושים מלאכתם בהתנדבות. גם לכך מעלה גדולה משום שבמהלך השבוע עליהם לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד.

אפשר להגיע להסדר עם הצבא – אברך יקבל הכשרה מתאימה מהרבנות הראשית וישמש בהתנדבות 3 שנים ככלי קודש; רב ביכנ”ס בארץ או בחו”ל, שוחט, משגיח כשרות, מוהל, חזן וכד’ יחשב לו כשירות צבאי מלא או שירות לאומי.

◼️ לקבוצת החדשות במזכרת בתיה לחצו כאן

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן