news08.net/ads.txt

השף גיא פרץ עם ספיישל עלי בוריק במגוון מילויים

אם קופצים אורחים לא קרואים לחג החנוכה, הפתרון הכי אלגנטי הוא הכנת עלי בוריק מטוגנים וחגיגיים. העלים הללו (שאפשר לקנות בכל סופר או מכולת) אמנם נראים מושקעים, אבל למעשה דורשים מעט מאוד עבודה וניתן למלא אותם בכל מה שעולה על רוחכם. מי שרוצה להשקיע קצת יותר, אפשר להכין עלי בוריק בבית, לפי מתכון פשוט וקל לביצוע – העלים משמשים למנות בוריק, פסטיות וסיגרים כאשר שמם ניתן להם לפי צורת הקיפול.

יש עלי בוריק עגולים ויש מרובעים ואם רוצים אפשר להחליף את העלים בבצק פילו, בצק עלים וכדומה. אפשר לקפל אותם לפי כל צורה שנראית לכם וגם מבחינת המילויים – יש אינסוף אפשרויות. בזמן העבודה כדאי לוודא שהעלים מכוסים כדי למנוע התייבשות והתפוררות. אם קונים עלים מוכנים חשוב לדעת שהכי מומלץ לעבוד עם עלים דקיקים כמה שיותר. את מנות הבריק מכינים בדרך כלל בחגים, חתונות ולכבוד אורחים חשובים לכן מומלץ להיערך מראש – לעשות כמות גדולה של עלי בוריק ממולאים, לקפל, להקפיא ולטגן לפני ההגשה.

המצרכים ל-30 עלי בוריק: 500 גרם קמח לבן, 1.5 כוסות מים פושרים, קורט מלח, שמן להברשה.
אופן ההכנה:

1. מערבבים את הקמח והמלח ומוסיפים מים בהדרגה תוך כדי לישה עד שמתקבל בצק רטוב.

2.לשים כחמש דקות תוך כדי לחיצה עם היד על הבצק כלפי דפנות הקערה והוספת מים, עד שהבצק נהיה גמיש.

3. מחממים מים בסיר. על הסיר מניחים מחבת הפוכה. לוקחים מנת בצק ופותחים אותה על תחתית המחבת. מאדים דקה או שתיים.

4. את העלים מניחים (רצוי בעודם מקופלים) על מחבת לחה ומברישים בשמן. מכסים את העלים במגבת לחה נוספת.

החומרים לכל הגרסאות הם שמן לטיגון עמוק ועלי בוריק עגולים או עלי פילו מלבניים, חתוכים למלבנים על מנת ליצור שינוי בצורה בין מילוי למילוי.

בוריק במילוי שוקולד אספרסו

למלית: 100 גרם שוקולד מריר, 1 אספרסו קצר או 20 מ”ל מים חמים עם קפה נמס.
אופן ההכנה: 1. יוצרים אמבט בן מארי: מרתיחים סיר קטן עם מים. מעל הסיר מניחים קערה. 2. ממיסים בקערה שעל הסיר שוקולד מריר עם אספרסו/ קפה נמס. 3.מצננים את המלית וממלאים עלה בוריק מלבני. מורחים עליו את המלית, מקפלים מהצדדים, מגלגלים לסיגר ומטגנים.

בוריק במילוי חלבה פיסטוק

למלית: חלבה במשקל של כ-50 גרם, פיסטוק גרוס.
אופן ההכנה:1. חותכים לקוביות קטנות את החלבה, מניחים במרכז עלה הבוריק. 2. מוסיפים פיסטוק גרוס, מקפלים לצורת משולש ומטגנים.

בוריק במילוי תמרים וקרם קוקוס

למלית:1/4 כוס חלב קוקוס, מעט אבקת סוכר, 10 תמרים חתוכים לקוביות.
אופן ההכנה: 1. מניחים מחבת על אש נמוכה ומוזגים לתוכה מעט חלב קוקוס ואבקת סוכר. 2. חותכים תמרים לקוביות ומוסיפים אותם למחבת למשך 5 דקות, מסירים מהאש ומצננים. 3. ממלאים את בצק הבוריק, מקפלים לצורה הרצויה ומטגנים.

צילום: יח"צ גיא פרץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן