news08.net/ads.txt

השר גלנט, בטקס המרכזי ברחובות: “מדינת ישראל של היום היא התגשמות חלום הדורות, מימוש חזון הנביאים ומשאת נפשם של מיליוני יהודים”

כ-5,000 מתושבי רחובות השתתפו אמש בטקס העירוני של רחובות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, חבר הקבינט, השר יואב גלנט, המשפחות השכולות, מנכ״ל עיריית רחובות, דורון מילברג, מ״מ מנכ״ל החברה העירונית איציק עובדיה, מפקד תחנת המשטרה ומפקד התחנה האזורית לכיבוי אש והצלה, חברי מועצה, שופטים ומכובדים.

העצרת נפתחה בצפירת הזיכרון והורדת הדגל לחצי התורן. ראש העיר, רחמים מלול נשא דברים: ״כולנו מתייחדים ומתאחדים סביב השכול שפקד אתכם, משפחות יקרות. אנו חוגגים את עצמאותינו על רקע ההפגזות על יישובי עוטף עזה – עדיין לא הגענו אל המנוחה. הארץ לא שקטה, וכולה הפכה לחזית, אולם צה״ל יידע כיצד להגן עלינו. ביום הזה נשאל את עצמנו- האם לא אכזבנו אותם? האם דבקים אנו בערכיהם? האם מנחילים אנו את מורשתם? האם הקמנו חברה ראויה לתכונותיהם- מסירות, הקרבה, נאמנות, אחריות, ערבות הדדית. חייבים אנו ביום הזה ובמשך כל ימות השנה לומר לנופלים ולבני משפחותיהם – קורבנכם לא היה לשווא! הבה נרבה חסד וצדקה בתוכנו, הבה נחיה באהבה ובאחווה כשותפים זה לזה הן בעת כאב והן בעת שמחה, בעת סער ובעת שלווה , בעת חירום ובעת שלום”.

השר וחבר הקבינט, אלוף במילואים, יואב גלנט: “מדינת ישראל של היום היא התגשמות חלום הדורות, מימוש חזון הנביאים, ומשאת נפשם של מיליוני יהודים לאורך 2,000 שנות גלות – מדינה יהודית, ריבונית, עצמאית, דמוקרטית וברשותה כלי המגן המקנה לה חיים – צה”ל וכוחות הביטחון. ביום הקדוש הזה, מתוך אוירת אחדות לאומית יחודית , אנו שבים ומבהירים לידידנו ולאויבנו: עם שוחר שלום אנו, אך חרבנו אחוזה בידנו ואנו נכונים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, בכל חזית ובכל עת; הרוצים בשלום יענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה, המבקשים את רעתנו יתקלו בעוצמתה הבטחונית של מדינת ישראל״.

גדי לוי, אחיו של רב”ט אליעזר ישי ז”ל שנפל באסון הנ״ד בשנת 1973, קרא את תפילת יזכור. משואת הזיכרון הודלקה באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי כל תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה בעיר. לילי ויוסקה וורבר, הוריו של סגן חנן וורבר ז”ל, הדליקו את המשואה. מזל דהן, שאחיה נפל בלבנון לפני 36 שנים נשאה את דבר המשפחות השכולות: ״זכרם של יקירינו אינו תלוי באנדרטאות וטקסים – אנו מתמודדים מדי יום עם האובדן הנורא של בני משפחה, שמלווה אותנו. הם נלקחו מאיתנו ללא מימוש של ההבטחה הגלומה בחייהם. גבורתם היא ביכולתם לשים את הכלל לפני האני. גבורת העם הזה וההקרבה שבמותם של יקירינו – אינם מובנים מאליהם״. בועז אבדר, אחיו של טוראי אריה אבדר ז”ל, קרא קדיש. רס”ב יצחק הרטמן נשא את תפילת אל מלא רחמים.

התכנית האומנותית של הטקס כללה שירה מפי נעמה הלוי, שחף גילן וחניכי בימת הנוער. העצרת בבימויה של רינת אלון, בניהולו המוזיקלי של מוישלה יוסף ובהנחייתו של חנניה קורש.

לאחר הטקס החל ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת “שרים וזוכרים” בגן המייסדים, שירי לוחמים בהשתתפות שלומית אהרון, יהודה אליאס, אנסמבל קלאסיקה רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות. הערב לווה בקטעי קריאה על ידי חני בלום, מיכאל יוסיפאן, איתי עברון, פלג צנחני ושלמה טולדו. את האירוע ביים ז’ק זרביב, ניהול מוזיקלי וניצוח של אופיר שמעוני.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן