news08.net/ads.txt

התדרדרות אוטובוס בכביש 1 – מחלף ענבה, סמוך לשער הגיא: חולצו 38 לכודים | כל הפרטים והתמונות מזירת האירוע

38 לכודים חולצו לפני זמן קצר (שני) מאוטובוס שנכנס במעקה והתדרדר לתעלה במחלף ענבה, סמוך למודיעין. צוותי כיבוי והצלה של תחנת איילון בפיקודו של רב רשף ניסים אליעזר פועלים בזירה בחילוץ הלכודים רבים. כמו כן גורמי רפואה וצוותי הצלה במקום.

ממד”א נמסר: “בשעה 08:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב איילון, על אוטובוס פרטי עם כ- 30 נוסעים מבוגרים, שסטה מהכביש ונוטה על צידו, בשדה בצד הדרך, בכביש 1 לכיוון ירושלים סמוך למחלף ענבה. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופראמדיקים של מד”א מסייעים לחלץ את הנוסעים מהאוטובוס כולם בהכרה מלאה, חלקם עם חבלות יבשות בלבד. חובש רפואת חרום במד”א ליפא הירש, סיפר: “הגענו למקום עם כוחות גדולים, ראינו את האוטובוס נוטה על צידו בשדה בצד הדרך, הנהג יצא מהחלון והנוסעים ישבו באוטובוס , הם בהכרה מלאה וללא פציעות שנראות לעין, אנחנו מסייעים להם לצאת מהאוטובוס ומבצעים במקום מיון ראשוני לוודא מי זקוק לטיפול רפואי ופינוי להמשך בדיקות בבית החולים”.

לאחר מכן עודכן כי בשלב זה חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח שמיר-אסף הרופא 4 פצועים במצב קל. עדיין נמשך חילוץ שאר הנוסעים מהאוטובוס.

מהמרכז הרפואי ‘קפלן’ ברחובות נמסר: “במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית התקבלו 3 פצועים במצב קל מאירוע התהפכות האוטובוס במחלף ענבה. הם עוברים בדיקות ומקבלים טיפול מהצוות הרפואי”.

אבי פרעס חובש איחוד הצלה שהיה מהראשונים בזירת האירוע, מסר: “כוחות כיבוי פעלו לחילוץ 38 מנוסעי האוטובוס שחלקם מחכים בזירה להסעה חילופית ואינם נזקקים לקבלת טיפול רפואי. שאר הנפגעים שנזקקו לקבלת טיפול רפואי טופלו בזירה ע”י חובשים מאיחוד הצלה מכלל סניפי הגזרה כולל סיוע של צוות אמבולנס של איחוד הצלה”.

משטרת ישראל: המשטרה פתחה בחקירת נסיבות תאונת דרכים בכביש 1 הסמוך למחלף ענבה במהלכה פגע אוטובוס במעקה בטיחות והדרדר לתעלה. בוחני התנועה של מרחב שפלה פתחו לפני זמן קצר בחקירת נסיבות תאונת דרכים בכביש 1 סמוך למחלף ענבה בו פגע אוטובוס ובו כארבעים נוסעים במעקה בטיחות והדרדר לתעלה בשולי הדרך. עפ”י גורמי רפואה, כתוצאה מהתאונה נפגעו 38 נוסעי האוטובוס באורח קל, המחולצים כעת מהאוטובוס. בוחני התנועה של משטרת ישראל הגיעו לזירה ואוספים ממצאים, במסגרת חקירת נסיבות התאונה.

סיכום האירוע

חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים 9 פצועים במצב קל: 4 לבי”ח שמיר-אסף הרופא, 3 לבי”ח קפלן ו-2 לבי”ח שערי צדק.

מנהל מרחב איילון במד”א אפי בר סיפר: “עצרנו עם האמבולנסים בכביש וירדנו רגלית לכיוון האוטובוס שסביבו הייתה המולה גדולה. בסיוע טרקטור מנוף שקיבע את האוטובוס על מנת שלא יתהפך ובעזרת כוחות הכיבוי, נכנסנו לתוך האוטובוס על מנת לטפל בפצועים ולחלץ אותם. כולם היו במצב קל וסבלו מחבלות קלות. 9 מהם פונו לבתי החולים באזור. שאר נוסעי האוטובוס לא נזקקו לפינוי לביה”ח והעוברו בעזרת אמבולנסים שלנו סמוך ליד לשריון על מנת שימתינו במקום בטוח לאוטובוס חליפי”.

פראמדיק מד”א רמי מאושר סיפר: “מכיוון שמדובר באנשים מבוגרים ומזג האוויר חם מאוד בשעה הזו, ולאחר תום פינוי הפצועים קל שנזקקו לפינוי לביה”ח, העברנו בעזרת אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד”א את שאר נוסעי האוטובוס לצומת לטרון על מנת שישהו במקום מוצל, והבאנו להם בקבוקי מים על מנת שלא התייבשו עד הגעת אוטובוס חלופי”.

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה להתדרדרות האוטובוס ליד ענבה: “משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשנות חשיבה בכל הקשור לצמצום התאונות והנפגעים מהרכבים הכבדים. אנו קוראים לשרת התחבורה להציל נפשות כל עוד היא בתפקידה ולאמץ לאלתר את תוכנית ההדרכות והבטיחות שהוגשו לגורמים הרלוונטים במשרד על ידי ארגון הנהגים המקצועי של נהגי האוטובוסים. על כלל גורמי המקצוע לשנס מותניים כדי למנוע את התאונה הבאה. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן