news08.net/ads.txt

התחדשות עירונית במילצ’ן: אבן דרך משמעותית בתכנית של מלול


שולחן עגול בוותמ”ל – הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור – לקידום ההתחדשות העירונית במתחם מילצ’ן ברחובות. מדובר באבן דרך משמעותית בתהליך קידום התוכנית בוועדה. התוכנית הוצגה על ידי ראש העיר, רחמים מלול, מהנדסת העיר, דלית הראל וצוות מנהל ההנדסה, ונכחו במעמד גם מתכננת הוותמ”ל וצוות הוועדה, כלל נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, צוות הלר, מינהלת 360, נציגי היזם, ומאות מתושבי השכונה שהוזמנו לישיבה.

המתחם מקודם ביוזמת עיריית רחובות ובשיתוף עם הרשות הארצית להתחדשות עירונית – במסגרת מסלול רשויות. מדובר באחד המתחמים הגדולים ביותר המקודמים במסגרת מסלול רשויות. במתחם קיימות היום כ- 475 יח”ד במבני שיכון ישנים, ועל פי התכנון שמוביל משרד חן אדריכלים – במקומם יבנו כ- 1700 יחידות חדשות בעירוב שימושים עם בניה מרקמית לצד מגדלים. הפרויקט ייהנה גם ממבני ציבור רבים חדשים ושטחי ציבור פתוחים שיתנו מענה לתושבי השכונה ולמתחמים סמוכים.

המתחם נהנה מנגישות תחבורתית גבוהה לאור מיקומו על ציר הרצל, בו יעבור בעתיד פרויקט מהיר לעיר וגם גובל בתחנת מטרו 1M – “תחנת הקיבוצים”. נגישותו הגבוהה ומיקומו המרכזי בעיר הביאו לכך שעיריית רחובות בחרה לקדם אותו במסגרת מסלול רשויות באמצעות החברה הכלכלית הלר והמינהלת המקצועית מטעמה – חברת 360 מינהלת להתחדשות עירונית.

רק לפני חודש נערך כנס שיתוף ציבור גדול לתושבי שכונת מילצ’ן שאליו הגיעו כ- 250 דיירים מהמתחם שהביעו שביעות רצון מקידום התוכנית על ידי העירייה. התושבים עצמם כבר התארגנו ובחרו עורכי דין ויזם שיבצע את הפרויקט- חברת צים בהרי. לדברי רחמים מלול, ראש העיר רחובות, “עיריית רחובות מובילה את ההתחדשות העירונית במרכז הארץ עם תכנון של מספר שכונות חדשות במקום שכונות ישנות. העירייה מעורבת בכל פרט של התכנון כדי לוודא שההתחדשות תשמור – ואף תשפר- את איכות החיים של תושבי רחובות”.

חבר המועצה מחזיק תיק ההתחדשות העירונית, גיא צור: “העירייה בראשות ראש העיר רחמים מלול מקדמת במלוא הכוח את ההתחדשות בעיר תוך רגישות והתחשבות בתושבים. אנו דואגים באופן אישי כי התושבים יקבלו ליווי צמוד במהלך כל חיי הפרויקט וערים לכל חשש שעולה מהשטח”.

ניסים סלמן, מנכ”ל הלר: “בזכות הדחיפה של ראש העיר הצלחנו לקדם את התוכנית לשולחן עגול בזמן שיא. המטרה של הלר והעירייה כעת היא להבטיח כי ההתחדשות תהיה בכל התחומים. לכן אנו עמלים במקביל לקידום התב”ע על הפתרונות שינתנו במתחם לכל הצרכים של התושבים כולל חינוך, רווחה תרבות ופנאי”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן