news08.net/ads.txt

התחדשות עירונית בקרית משה ברחובות: הריסת הבניין הראשון בשכונה תוך חצי שנה

בשנתיים הקרובות צפויות התחלות בנייה של 2350 דירות חדשות בכ- 36 בניינים, לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשייה

על פי נתוני עיריית רחובות וה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות בשנתיים הקרובות צפויות התחלות בנייה של 2350 דירות חדשות ברחבי קריית משה בכ-36 בניינים, סה”כ כרבע מהפרויקט המתוכנן. וזאת לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשייה.

לדברי ראש העיר רחמים מלול, “ההתחדשות העירונית בקרית משה היא בשורה לכל תושבי העיר, ולא רק לתושבי השכונה. זו בשורה עצומה שמתבשלת כבר כמה שנים, בדיונים, תוכניות ועבודה רבה מול המדינה ומול התושבים. כיום אנו כבר יכולים לראות את פירות ההשקעה עם העבודה המסיבית בשטח להכנת התשתיות, ועם התארגנויות הדיירים בכל השכונה לבחירת היזמים שיבנו את הבתים החדשים והיתרי הבניה הראשונים. בעוד מספר חודשים נהרוס את הבניין הראשון בדרך לשכונה גדולה יותר ויפה יותר”.

תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה, משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכוללת למעלה מ- 10,000 יח”ד, שיחליפו את ה-1,300 יחידות דיור הקיימות היום.

מאז אישור התכנית בותמ”ל בשנת 2019 ומאז החתימה על הסכם הגג בשנת 2021, פעלה ה.ל.ר, בהובלת העירייה ובכיריה, יחד עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, על מנת להוציא לפועל מכרזים רבים: מכרז מענקים ליזמי השכונה בהיקף של כ-200 מיליון ש”ח (בו זכו 10 מקבצים), מכרזים לקרקע הפנויה (המשלימה) וגם מכרזים לקרקעות המדינה בתוך השכונה. כל זאת בשילוב קידום ההתארגנות של נציגי המקבצים ותושבי השכונה, בסיוע ובליווי מינהלת ההתחדשות העירונית. כיום לכל המקבצים יש נציגויות ועורכי דין ורובם בחרו ביזמים וחתמו איתם חוזים, וארבעה מקבצים מקדמים היתרי בנייה (מקבץ אחד כבר קיבל היתר בתנאים).

הבנייה תתחיל בהדרגתיות כבר בחצי השנה הקרובה, עם ההריסה הצפויה של הבניין הראשון ברחוב גבריאלוב 31-33, ותחילת הבנייה של הבניינים במקומו.

סה”כ על פי ההערכות העירייה וה.ל.ר, ולפי עדכוני נציגי המקבצים ובאי כוחם, צפויים להתקבל היתרי בנייה ולהיהרס בשנתיים הקרובות בתוך שכונה הוותיקה לפחות 6 בניינים בארבעה מקבצים הכוללים 182 דירות, ובמקומם ייבנו כ-600 דירות ב-9 בניינים חדשים.

כמו כן חברת מיטל צפויה להתחיל לבנות גם בשטח מול רחוב גבריאלוב 144, לצד זה מספר יזמים צפויים להתחיל בחודשים הקרובים את הבנייה בקרקע המשלימה לבניית כ- 1000 יח”ד ששווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל.

לאחר סגירת מכרזי הקרקע הפנויה (גם מכרז ה 1000 וגם מכרז ה 700) ומכרז מחיר מטרה, צפויות להיבנות בשנתיים הקרובות עוד כ-1750 דירות חדשות ב- 27 בניינים בשולי השכונה, ביניהם בסוף רחוב טוכמן ורח’ הורוביץ.

במקביל להתחלות הבנייה של אלפי דירות ולאחר סיום הפיתוח בתקופה זו של הקרקע הפנויה (המשלימה), ה.ל.ר עומדת להשקיע מאות מיליוני ש”ח בהמשך פיתוח מסיבי של תשתיות השכונה ואזור התעשייה, הקמת מאגר ניקוז, שדרוג גנים, הקמת הפארק המרכזי של השכונה, בניית מוסדות ציבור ובראשם קריית החינוך באזור דוד נדב שתתחיל בחודשים הקרובים, והקמת שלושה פארקים ואתרי פנאי, נופש וחינוך סובבי השכונה. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 וכן הקמת תחנת רכבת חדשה.

ניסים סלמן, מנכ”ל הלר: “תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה היא תוכנית ההתחדשות הגדולה בארץ, והראשונה הנתמכת בהסכם גג, עיריית רחובות יחד עם הרשות להתחדשות עירונית, משרד השיכון ורמ”י שקדו על יצירת פתרונות יצירתיים שיאפשרו יצירת כדאיות כלכלית לחידוש השכונה והשקעה חסרת תקדים בפיתוח של כל המרחב הציבורי בשכונה הוותיקה והחדשה. הקצאת קרקעות משלימות, לצד מתן מענקים ליזמים הם כלים חדשניים המאפשרים להפחית את הצפיפות בשכונה ועדיין לייצר פינוי בינוי כלכלי ואנו מאמינים כי הם יהוו את הבסיס להצלחתה של השכונה. 11,000 דירות לא יבנו ביום אחד, אבל הצפי להתחלות בנייה של מעלה מ -2300 יח”ד כבר בשנתיים הקרובות הוא בשורה גם לבעלי הדירות בשכונה שיתחילו להתחדש בדירות חדשות וגם לדיירים חדשים שיבחרו לגור בשכונה מתוכננת, עם נגישות תחבורתית גבוהה, מוסדות חינוך מתקדמים ותשתיות מודרניות”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן