news08.net/ads.txt

התחדשות עירונית בקרית משה | היזמים הסכימו לשפר ולחזק תשתיות, לשפץ בניינים ודירות

קריית משה מתקדמת אל עבר ההתחדשות: בעוד עבודות הפיתוח נמצאות בעיצומן, מינהלת ההתחדשות העירונית של עיריית רחובות ממשיכה לקדם יוזמות לשיפור איכות חייהם של תושבי השכונה בכל היבטי החיים

משפרים את איכות החיים של תושבי קריית משה: בפנייה משותפת של המינהלת ותושבי השכונה ליזמים שנבחרו לבצע את הפרויקטים הסכימו היזמים לשפר ולחזק תשתיות, לשפץ בניינים ודירות וגם למפות את הצרכים של התושבים לקראת תהליך ההתחדשות המסיבי שייערך בשכונה, כל זה עוד בטרם החל תהליך הבנייה בשכונה

בשלב זה מרבית מדיירי המקבצים בשכונת קריית משה בחרו ביזמים לפינוי-בינוי הבניין שלהם והעירייה מקדמת את העבודות על הקרקע המשלימה במרץ. עוד בטרם החל תהליך ההתחדשות בשכונה עצמה העירייה פועלת כדי לשפר את איכות חייהם של התושבים בכל תחומי החיים.

בהתאם להנחיית ראש העיר רחמים מלול ומנכ”ל העירייה, מאיר דהן, פנתה מינהלת התחדשות עירונית לכל אחד מהיזמים שנבחרו ע”י התושבים לביצוע הליך הפינוי-בינוי בקריית משה בבקשה לסייע ולשפר את התשתיות הפרטיות של הבניינים הנדרשים לכך. כל היזמים אליהם פנתה המנהלת הביעו נכונות לסייע לתושבים, חלקם כבר הוציאו לפועל תוכניות שונות לטיפול בביוב, בגגות ובהמשך הם צפויים לסייע גם בטיפול ראשוני בבניינים עצמם. חלק מהתוכניות של היזמים נמצאות עדיין בבדיקה ומתוכננות לצאת לפועל בעתיד הקרוב.

רחמים מלול, ראש העיר בירך על היוזמה ואמר: “אנו פועלים במקביל בשתי חזיתות, האחת היא קידום מסיבי של תכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה ובמקביל שיפור איכות החיים של התושבים בשכונה הנוכחית. בנוסף לפניה המשותפת שלנו ליזמים והקבלים שנבחרו לבצע את הפרויקטים, העירייה מנסה לסייע בכל הנדרש ועונה על בקשותיהם של התושבים לשיפור המרחב הציבורי. אני מודה לכל היזמים שבחרו להצטרף ליוזמה שלנו ולקחו חלק בשיפור איכות החיים בשכונה”.

ח”מ גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: אני מברך על שיתוף הפעולה של היזמים, הסיוע שלהם והשקעתם בתחזוקת הבניינים. אני שמח לראות שהיזמים בהם בחרו התושבים מגלים אחריות, הבנה ואכפתיות לאיכות החיים בבניינים של תושבי קריית משה בתקופת הביניים. הסיוע של היזמים מאפשר להקל על התושבים את המעמסה של התחזוקה הרבה הנדרשת על מנת למנוע דליפות מהגגות וממערכות הביוב והמים, וכך פנויים התושבים לקידום תהליכי ההתחדשות העירונית”.

מאיר דהן, מנכ”ל העירייה: “היה לי ברור לחלוטין שמעורבות היזמים במתן מענה לבעיות התשתית הקיימות הוא גם הפתרון המהיר והנכון ביותר וגם הזדמנות מצוינת להגביר ולבצר את האמון בין הדיירים והיזמים, דבר שיביא גם לקידום מהיר של פערים ומחלוקות בין הצדדים. שני הצדדים יוצאים כאן נשכרים והכל בעלות מזערית. אני שמח להיענות מצד היזמים ואני מקווה שזה יביא במהרה בימינו לקידום תהליך ההתחדשות בשכונה, הפיזי והחברתי”.

להלן התייחסות הקבלנים והיזמים שנבחרו ע”י הדיירים לפרויקטים השונים בקריית משה >>

שלומי כהן, מנכ”ל “סינקו-כוכב הנגב” שנבחרה ע”י תושבי השכונה ציין: “בחודש יולי האחרון קיבלנו פנייה מהמנהלת ונציגות דיירי הבניינים שבחרו בנו כיזמי הפרויקט לביצוע פינוי בינוי. הדיירים טענו כי ישנם מספר מפגעים נקודתיים שהם מעוניינים שנתקן בתקופה בה הם עדיין ממשיכים להתגורר בבניינים, טרם הריסתם. משכך, יצא מהנדס ראשי מחברתנו על מנת לבחון את הבעיות ודרך טיפולם. שבועיים לאחר ביקור המהנדס יצאו צוותי עבודה בכדי לתקן את הליקויים. על מנת למנוע אי נוחות לדיירים, צוותי העבודה פעלו במרץ רב במטרה לסיים את התיקונים בטרם יחזרו הדיירים מיום העבודה. התיקונים שבוצעו כללו, בין היתר, תיקון שברים בקומת הקרקע, תיקון צנרת ביוב ראשי של הבניין שהיווה מטרד תברואתי ואסתטי ברמה היומיומית לדיירים, תיקון שקיעה של מרצפות, מילוי בורות שנוצרו בחנין הבניינים ואלמנטים נוספים”.

רן מלאך, מנכ”ל “בוני התיכון התחדשות עירונית”, בה בחרו חלק מתושבי המקבצים בקריית משה ביקש להוסיף: “בוני התיכון חרטה על דגלה את הערך החברתי בפרויקטי התחדשות עירונית כערך עליון. בשני המתחמים אותם אנו מקדמים בקריית משה, שיפצנו בניינים, תחזקנו תשתיות וסייענו גם בשיפוץ דירות פרטניות ובצרכים אחרים של הקהילה המתגוררת במתחם. אנו מבינים שמדובר בפרויקטים שאורכים שנים רבות ובבסיסם מורכבים ממגוון רחב של אוכלוסיות, ואנו בתור יזמי הפרויקט רואים אחריות גדולה בתמיכה וליווי הקהילה באופן פרטני לפי צרכיה בכל אחד מהפרויקטים שלנו, זאת החל מטיפול ותחזוקת הבניינים בתקופה טרם הפינוי ועד תמיכה פרטנית בדייר כזה אחר שנדרש לסיוע”.

יעקב אטרקצ’י בעלים ומנכ”ל אאורה מחדשים את ישראל ציין: “אנחנו מאמינים שקיימת שותפות מלאה בין דיירי השכונה בקריית משה, העירייה וחברת אאורה. מבחינתנו קריית משה היא הוכחה לכך שהתחדשות עירונית היא הדרך היחידה והנכונה להביא להשאת ערך לדיירים ולעיר. בשיתוף נציגות הדיירים בשכונה גיבשנו הסכם שכולל אלמנטים חברתיים וקהילתיים רבים וביניהם: שיתוף הדיירים בתהליך התכנון, שיפוץ הבניינים, תקציבים משמעותיים לתהליכים של ייעוץ לפי צרכי הדיירים בתיאום עם הנציגות, תהליך של בינוי פינוי למי שיבקש ועוד. כמי שמובילים את ההתחדשות העירונית בישראל אנחנו מתאימים בכל שכונה את התהליך לצרכים המקומיים ומשקיעים משאבים רבים למען התושבים המקומיים”.

אהוד בלום, מנכ”ל חברת מטרופוליס, שנבחרה ע”י חלק מתושבי השכונה לביצוע התחדשות בבניין שלהם שיתף: “לאחרונה, קיבלה החברה פניה מאת נציגות הדיירים במתחם לסייע באיטום גגות הבניינים וזאת עקב נזילות רבות שנגמרו מהגשמים שהביא עמו החורף ומצבו הרעוע של הבניין. למרות שהחברה איננה מחויבת לעשות זאת מבחינה הסכמית, לא הייתה כל התלבטות מצידנו והכנסנו צוות מיוחד לטיפול בבעיה באופן מידי. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם נציגות הדיירים ורואים בכך מרכיב משמעותי ביותר בתקשורת עם הדיירים בפרט וקידומו של הפרויקט בכלל”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן