news08.net/ads.txt

התמוטט בניידת לטיפול נמרץ של מד”א ועבר החייאה מוצלחת

סאלם אבו קרינאת (48) חש ברע במהלך נסיעה שגרתית ברכבו, הוא הזעיק את אחיו ויחד החל לנסוע למרפאה מקומית. במהלך הדרך הכאבים התגברו, הם חייגו 101 למגן דוד אדום ולמקום הוזנקה ניידת טיפול נמרץ של מד”א בראשות הפראמדיקית גל מור יוסף וחובש רפואת חירום במד”א עומרי אבו ג’אמע שחברה אליהם סמוך לצומת דימונה. הצוות החל מיד בבדיקות רפואיות ואבחן במהירות שסאלם עובר התקף לב, הפראמדיקית גל והחובש עומרי החלו בטיפול רפואי שכלל מתן טיפול תרופתי ותיאמו את הגעתם עם היחידה לטיפול לב בבי”ח סורוקה.

כשנכנסו לחניון בית החולים, סאלם איבד את הכרתו והתמוטט. הצוות החל מיד בפעולות החייאה מתקדמות ובמכות חשמל (דפיברילטור), שבזכותן כעבור שבע דקות מאומצות הדופק חזר וחייו של סאלם ניצלו. לאחר ששב להכרה בניידת לטיפול נמרץ, סלאם אושפז בבית החולים להמשך טיפול רפואי ושוחרר לביתו ימים ספורים לאחר מכן, ללא נזק רפואי.

לפני מספר ימים התקיים מפגש סגירת מעגל מרגש במסגרתו פגש שוב סאלם את עומרי וגל, הפעם בביתו כשהוא בהכרה מלאה.

חובש רפואת חירום במד”א עומרי אבו ג’אמע: “סאלם התמוטט ממש כשהיינו בכניסה לבית החולים, בתוך הניידת לטיפול נמרץ. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו גם מכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיברילטור) עד שליבו שב לפעום. לפגוש אותו שוב, הפעם בחיוך ובהכרה מלאה, היה רגע מיוחד עבורנו.”

סאלם אבו קרינאת, סיפר: “אני מבקש להודות מכל הלב לצוות היקר של מד”א שהציל את חיי ולא ויתר עליי. אני זוכר שנכנסתי לאמבולנס וזהו, אח”כ כבר מצאתי את עצמי בבית החולים בצנתור. התרגשתי מאוד לפגוש שוב את הצוות ולהודות להם שנלחמו עליי. שבזכותם אני כאן, עומד על הרגליים.”

 צילום: דובר מד”א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן