news08.net/ads.txt

התפתחות בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן

שר הבריאות מינה וועדה לבחינת מעורבותה של הקהילה הרפואית בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן

שר הבריאות, משה ארבל, חתם על כתב מינוי לוועדה לבחינת מעורבותה של הקהילה הרפואית בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן.

הוועדה תבחן את מעורבותה של הקהילה הרפואית בפרשת ילדי תימן, המזרח ובלקן בין השנים 1948-1954 וזאת בהתאם לשנים שנחקרו ונבדקו על ידי ועדות בדיקה וועדות חקירה ממלכתיות שבחנו במרוצת השנים את הפרשה.

הוועדה הוקמה נוכח הביקורת על טיוטת הדו”ח שכתב צוות פנימי של משרד הבריאות, אותו ערכה סטודנטית במשרד הבריאות ושנערך על ידי הממונה דאז על מניעת גזענות ופרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות דאז.

פרופסור שפרה שוורץ שמונתה לבחון את טיוטת הדו”ח, ביצעה הערכה של הטיוטה שבמסגרתה הצביעה על כשלים מתודולוגיים בעריכתו ובשיטות המחקר. בנוסף, הבחינה הציפה פערי עובדות שהיקשו על השלמת העבודה על הטיוטה האמורה. נוכח ביקורת זו, החליט מנכ”ל המשרד דאז, לדחות את טיוטת הדו”ח ואת ההמלצות והמסקנות שנקבעו בו.

על כן, כאמור, מונתה היום וועדה ע”י שר הבריאות, שתבחן את מעורבותה של הקהילה הרפואית בפרשה זו. משרד הבריאות יעמיד לרשות הוועדה את כלל המידע הדרוש לה לבחינת הדברים.

חברי הוועדה: השופטת (בדימוס) הגב’ שולמית דותן – יו”ר, פרופ’ שלמה מור יוסף, פרופ’ יעקב קורח, מנהל המחלקה לגינקו-אונקולוגיה, המרכז הרפואי שיבא-תל השומר.

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חדשות מהארץ >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-בריאות ורפואה >> לחצו כאן 

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן