ואלה המדריכים והמדריכות מנתיבות, אופקים וקרית גת שזכו להוקרה מיוחדת על תרומתם בתקופת המלחמה 

המדריכות והמדריכים שנבחרו יצרו מענים מערכתיים יוצאי דופן, הובילו בני נוער להתנדבות בקהילה והפגינו התמודדות עם מצבי חירום מאתגרים. את התעודות העניקו למדריכים החניכים שלהם

בעיר אופקים נערך הכנס השנתי של מועצת ארגוני הילדים והנוער, משרד החינוך ועיריית אופקים, העיר שספגה פגיעה קשה במתקפת 7.10.

במסגרת הטקס 21 מדריכים ומדריכות מארגוני החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בתקופת המלחמה קיבלו הוקרה מיוחדת.

21 המדריכות והמדריכים שנבחרו יצרו מענים מערכתיים יוצאי דופן, הובילו בני נוער להתנדבות בקהילה והפגינו התמודדות עם מצבי חירום מאתגרים. את התעודות העניקו למדריכים החניכים שלהם.

ואלה המדריכים והמדריכות מנתיבות, אופקים וקרית גת שזכו להוקרה מיוחדת: 
אוריאן יאלו – מעשה

אוריאן יאלו, מחנכת השנה מארגון מעשה, מדריכה במכינת מעשה בנגב בעיר נתיבות.

אוריאן היא דוגמא לצעירה שגדלה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית שבמשך שנים פועלת למען הקהילה ולמען החברה ומשמשת דמות נשית מנהיגותית פורצת דרך ושוברת תקרת זכוכית עבור הקהילה שלה, העדה האתיופית ועבור נשים בכלל.

יש לאוריאן יכולת לדבר בגובה העיניים, להיות קשובה ויחד עם זאת להחזיק סטנדרט גבוה ולא לוותר למי שרוצה להגיע רחוק. היא דמות חינוכית שמציגה בדרך היפה ביותר את משמעות המילה מודלינג – בכל פעולה שלה היא משמשת דוגמא אישית ודורשת מעצמה הרבה וכך גם מהחניכים שלה.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל אוריאן לא ויתרה על שירות מילואים בחיל החינוך אבל גם לא ויתרה על העשייה ההתנדבותית של המכינה וכך היא המשיכה לעבוד כמדריכה במכינה, להתנדב ולארגן התנדבויות עבור המכיניסטים יחד עם מפונים בים המלח ובעיר נתיבות.

לינוי ויזמן – מד”א

לינוי ויזמן, מחנכת השנה בארגון נוער מד”א ותושבת אופקים, משמשת רכזת נוער מרחב נגב ומובילה מס’ פרויקטים ברמה הארצית.

לינוי החלה את דרכה בנוער מד”א בגיל 15 והייתה מד”צית, חובשת, רכזת נוער סניפית, מדריכה בקורס מדריכים ועוד. לינוי פועלת בצורה יוצאת דופן כאשר תמיד החניכים והחניכות אותם מלווה נמצאים בראש בסדרי העדיפויות.  היא מצליחה להתאים את המענה שלה בצורה אישית לכל אחת ואחד הן בפן המקצועי והן ברמה הרגשית.

ביום ה-7.10 כחובשת תושבת אופקים, לינוי קפצה מהדקות הראשונות, יחד עם הצוות שלה ופעלה בגבורה בעשרות פינויי פצועים והצלת חיי אדם. מיד בתום הלחימה, לינוי החלה להוביל פרויקט הדרכות נאמני חירום בבתי הספר, פרויקט ארצי שהוקם בעקבות האסון. מטרתו הוא להכשיר את מתנדבי נוער מד”א להוות נאמני חירום בקרב הקהילה הקרובה שלהם.  כמו בעבודת ההדרכה שלה עד כה, לינוי פעלה במקצועיות, מסירות והצליחה להטמיע את הפרויקט ברחבי הארץ – עד כה ביצעו את ההדרכה 711 כיתות ומעל 20,000 תלמידים.

שלמה לוי – איגי

שלמה לוי, מחנך השנה מארגון איגי, גדל והתחנך בקרית גת, וכיום מדריך את קבוצת התיכון של איגי ביישוב זו השנה השנייה.

שלמה מדריך מקצועי ורציני שתופס את האחריות שלו כדבר עמוק שנוגע לחייהם.ן של חניכיו מעבר לפעילות השוטפת. שלמה מחולל שינוי עמוק בתפיסת הקהילה הגאה בקרית גת וביכולת של חניכיו לחוש תחושת שייכות, ביטחון ודימוי חיובי בעיר. הוא מהווה עבור החניכים והחניכות דמות ומודל לחיקוי, בהיותו בן העיר שהחליט להישאר לגור בדרום ולהשקיע בפיתוח הקהילה הגאה בקרית גת והסביבה.

בפרוץ המלחמה שלמה התעקש על המשך הרצף החינוכי של הקבוצה ועל שיח שוטף ויומיומי עם החניכים והחניכות. הוא העביר פעולות בזום, ועשה את כל המאמצים לקיים פעילות פרונטלית ברגע שיהיה ניתן באופן הכי בטוח ומיטיב לחניכיו. שלמה הוא השראה גדולה להדרכה מסורה, שרואה כל חניך חניכה על כלל חלקיהם.ן ומחויב אליהם.ן לאורך זמן, בייחוד בעיתות משבר כמו זו.

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ואלה המדריכים והמדריכות מנתיבות, אופקים וקרית גת שזכו להוקרה מיוחדת על תרומתם בתקופת המלחמה 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן