וועדת הכספים למשרד האוצר: “העמידו מתווה פיצויים ייחודי לעיר אילת או שנפנה לחקיקה”

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני קרא לאוצר להעמיד פתרון בטרם תפנה הוועדה לחקיקה: “אנו לא עוזבים את העיר האילת, מי שמשווה את ראשון לציון לאילת עושה עוול”

ראש העיר אילת אלי לנקרי הציג בוועדת הכספים כי נתוני האבטלה בעיר זינקו ל-14% לעומת 3.4% ערב המלחמה וכי נתוני האשראי בעיר הם הנמוכים במדינה.

לנקרי התריע כי המצב הולך ומדרדר עוד יותר ותקף את משרד האוצר: “קיימו דיוני סרק, זלזלו בנו, טוענים שהעיר אינה שונה משאר הארץ”. באוצר טענו מנגד כי הבדיקה בעיר מורכבת בהעדר רכיב המע”מ, וכי מבדיקות שערכו לעניין עסקים פרטניים שונים וכן במסגרת מקדמות לפיצויים, עלה כי אין שוני בין עסקי העיר אילת לשאר העסקים בארץ, וכי המתווה הכללי נותן מענה לכך

חברי הכנסת, אופוזיציה וקואליציה תקפו את עמדת משרד האוצר, וציינו כי היא אינה מתיישבת עם המציאות. בדיון הוצג מתווה שגובש ע”י הייעוץ המשפטי לכנסת, ולפיו עיר עם אחוז קליטה גבוה של מפונים תכלל בגדר המסלול האדום המותאם ליישובי הספר, כן הועלתה הצעה לכלול את עסקי העיקר בגדר מסלול הפיצויים הירוק. יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני קרא לאוצר להעמיד פתרון בטרם תפנה הוועדה לחקיקה: “אנו לא עוזבים את העיר האילת, מי שמשווה את ראשון לציון לאילת עושה עוול”.

ועדת הכספים בראשות ח”כ גפני, קיימה דיון המשך בנושא בחינת מתווה סיוע ייחודי לעיר אילת עקב מצב הלחימה. לדבריו, “אילת גיאוגרפית נמצאת במקום רחוק, המציאות היא שאילת מבחינה כלכלית קורסת, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולומר יש תקנות כלליות, הן לא פותרות את הבעיות לעניין העיר אילת”.

ע”פ נתונים שהציגו נציגי העיר אילת נתוני האבטלה בעיר נכון לאתמול עומדים על 14%, כאשר מאז פרוץ המלחמה, חלה עליה חדה של 10.6%, בעוד ב6.10 עמד הנתון על 3.4%. עוד הציגו בעיר כי על פי נתוני חברת שבא, בשבוע של ה-3-9 לדצמבר הירידה בנתוני האשראי בעיר אילת, הייתה הגבוה ביותר מבין ערי המדינה ועמדה על כ-42% ירידה בהוצאות כרטיסי האשראי.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן