news08.net/ads.txt

ועדת הכספים מקיימת דיון בהתייחס להתמודדות עם משבר הקורונה: “ממתינים לפרסום התוכנית של רה”מ”

ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח”כ עודד פורר, מקיימת כעת דיון לעניין סקירת מנהל רשות המסים ערן יעקב – בהתייחס להתמודדות עם משבר הקורונה.

 

יו”ר הוועדה הזמנית, ח”כ עודד פורר: “אנחנו ממתינים לפרסום התוכנית המדוברת שרה”מ ציין כי תוצג כבר. שמענו את הודעות השר כחלון שאנחנו הולכים לכיוון של אסון כלכלי, במקום לזרוע פאניקה, שדרו לציבור שאתם יודעים מה לעשות כדי שלא יהיה אסון כלכלי, אנחנו עדיין ממתינים לתוכנית”.

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב: “משרד האוצר יושב יום יום כדי להתמודד עם המצב הלא פשוט הזה. בסוף תזכרו שהמיסים מאפשרים לכולם לקנות ציוד, לממן את משרד הבריאות. יש לנו צורך מאוד חשוב לאזן לבין הצורך לאפשר למשק לתפקד, לבין הצורך לאפשר הכנסות מצד שני. מצד אחד להתמודד עם הנגיף, מצד שני לאפשר את ההמשכיות העסקית של המשק לאורך זמן.

חוסר הוודאות הוא גדול, הנגיף לא שואל מתי לבוא ולא אומר מתי הוא הולך. צריך פה ערבות הדדית משמעותית כדי לצלוח את הדבר הזה. אנחנו צריכים לנהל מדיניות, תוך מחשבה שזה יכול להמשך עוד הרבה מאוד זמן.

לתוכנית שתובא לממשלה השבוע יהיו 3 רגליים – אחת לאפשר רשת ביטחון סוציאלית לציבור ולעסקים, השנייה לאפשר המשכיות לעסקים קטנים ובינונים, והשלישית תוכנית יציאה, תוכנית האצה, להמשך לראות איך יוצאים מהמשבר, ומייצרים המשכיות. ככל שהתוכנית תאושר על יד רה”מ, המהלך יהיה מאוד פשוט, כל עצמאי יכנס לאזור האישי שלו, יוכל לבקש מענק, ולקבל אותו ישירות לחשבון הבנק, ללא כל התערבות, אני מקווה שהוא יהיה לפני החג, או מאוד סמוך אליו”.

לעניין בקשת הח”כים לבטל תשלום מיסים ולא להספק בדחייה השיב יעקב: “רשות המיסים עשתה לא מעט – מדחיית מע”מ חד חודשי, כאשר צריך לזכור שחלק גדול מהמיסים הינו תלוי מייצב אוטומטי – תלוי מחזור ורווחים, מי שלא מרוויח לא משלם מיסים. חלק מהמייצבים עובדים גם עכשיו. לצד כך, חלק מחובתנו, זה לדחות חלק מהתשלומים, כך דחינו לדו חודשיים, שזה יותר מ-80 אחוז את תשלומי המע”מ, זה מרבית העסקים במשק הישראלי, דחינו ל-27 ל-4 את תשלומי המע”מ, כדי לתת זמן לא מבוטל גם אחרי הפסח”.

ח”כ פורר העיר על הדברים: “במקום להגיע ל-14 לחודש הבא ואז לדחות שוב, כאשר כל העסקים כבר לקחו הלוואות ונערכו, תודיעו כעת על דחיה נוספת, להודעה מאוחרת אין משמעות לעסקים”.

יעקב: “אנחנו מסתכלים ובודקים זאת לאורך התהליך, זה עוד הרבה מאוד זמן, צריך לזכור שהמיסים האלה ממנים חלק גדול מהמשק, יש חברות עובדות שיש להן בתקופה הזו יותר מיסים, לכן אין מקום לבצע את הדחייה. לגבי חד חודשיים נדחה כרגע ל-23 באפריל בגלל החג, יהיה לנו מספיק זמן כדי לראות מה יהיה לעשות”.

יעקב פירט צעדים נוספים בהן נקטה הרשות, בהם: “דחינו את הצהרות ההון, את הסיכום השנתי של העסקים, לגבי תיאומי מס נתנו המשכיות, לגבי ניקוי מס במקור גם שם נתנו הארכה לאישורים שקיימים, גם כדי לאפשר הקלה וגם לאפשר הגעה פחותה למשרדים, בנוסף האצנו את מתן ההחזרים לעסקים, בהיקף של כמעט מיליארד ₪, כדי לאפשר להם תזרים. המקדמה הזו מאפשרת לעסקים האלה להיערך בצורה טובה יותר”.

העמקנו קרנות שמאפשרות לעסקים כ-8 מיליארד ש”ח כהלוואות, ואנחנו ממשיכים לאפשר הקלות במסגרת זו, הדבר מאפשר הלוואות בתנאים מאוד טובים, כנראה בעתיד נאפשר גם גרייס על ההלוואות האלה, וזה יסייע להם בבעיה התזרימית שייתכן שתיווצר להם”. יעקב הוסיף כי הרשות קשובה גם לפניות פרטניות: “גם כאלה שרוצים לדחות תשלומים, גם כאלה של חד חודשי, יכולים לפנות ולבקש פריסות ותהליכים אחרים, והדבר יבחן, ככל שיש קשר לקורונה, הדבר ינתן. כלומר מעבר לדחיות לכולם, יש אפשרות לפניות פרטניות”.

לעניין בקשת יו”ר הוועדה וחבריה לפעול לאיחוד שנות מס לעניין חובות, השיב יעקב כי לדעת הרשות אין מקום לכך כרגע: “לעניין איחוד שנות המס, 19 – 20, אנחנו חושבים שאין מקום לכך, “התרופות” שניתן בתוכנית שתוצג לממשלה השבוע, יתנו מענה מאוד רחב לחלק מאוד מהעסקים במדינת ישראל להמשיך את הפעילות העסקית. אנחנו בתהליך לא פשוט של המשק הישראלי, וצריך פה ערבות הדדית, מי שצריך לשלם, חייב לשלם, המשק הישראלי חייב להמשיך לתפקד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן