news08.net/ads.txt

אזהרה! התקפות סייבר מחמאס נשלחות ישירות לווטסאפ שלכם

בימים האחרונים נשלחים מסרונים רבים לתושבי ישראל ממספרים עם קידומות ממדינות ערב, עם המשפט הקבוע: “כדי להבטיח את ביטחונך אנו מודיעים לך שתפציצו היום אנא תפנה את המקום”. חלקם מוסיפים אייקונים לא נאותים. 

חלק מההודעות הללו הגיעו למערכות חדשות 08 – פנינו אל משטרת ישראל ודיווחנו על ההתקפה, שלא בוצעה מאנשי קשר במכשירי המערכת או ממנויים לעדכוני החדשות שלנו וביררנו במה מדובר. ממשטרת ישראל נמסר כי התופעה ידועה וכי מדובר בהתקפות סייבר שמקורן מחמאס. באם נתקלתם בהתקפות דומות יש להיכנס להודעה ולחסום מיידית את השולח.

ברשת החדשות GOITEM – www.goitem.co.il דיווח העיתונאי יורם לוי כי כחלק מהלוחמה המתנהלת בימים אלו ביו צה”ל לחמאס, מתנהלת בשקט לוחמת סייבר מסוג אחר שלא מוזכרת רבות בכלי התקשורת. בימים האחרונים התקבלו למערכת תלונות מתושבים על כך שהם מקבלים שיחות ממספרים לא מזוהים ושהם עונים השיחה מתנתקת או שנשלחות אליהם הודעות כמו ההודעה הזו:

בהודעה עצמה נכתב: “היי ציוני, תגיד למנהיגים שלך להפסיק את המלחמה. אנחנו האקרים מאסיה, אל תתעסק עם הפלשתינאים, אנחנו יודעים את סיסמת חשבון הבנק שלך וכל המידע שלך”.

עוד הודעה שנשלחה אמש (שני) כביכול מפיקוד העורף:

מפיקוד העורף נמסר: “זהירות – מידע שקרי! בשעות האחרונות מופץ מידע זה ברשתות החברתיות, במסרונים ובוואטסאפ. אנו מדגישים – הנחיה זו לא יצאה מפיקוד העורף!!! הנחיות פיקוד העורף מופצות אך ורק בערוצים הרשמיים: מסבירי פיקוד העורף באמצעי התקשורת, הדפים הרשמיים ברשתות החברתיות ופורטל החירום הלאומי”.

שאלנו מספר מומחים בתחום אבטחת המידע מה עושים במקרים אלו:

1. לא לענות לשיחות שאנו לא מכירים את מקורם או נראות לנו חשודות.

2. רצוי להתקין אפליקציית זיהוי שיחות כך יקל עלינו לראות מי מתקשר.

3. במידה וקיבלתם הודעה בווטסאפ ממספר לא מזוהה אל תענו לה.

4. במידה ומצורפת להודעה תמונה או סרטון אל תפתחו אותם.

5. רצוי שמקבלים הודעות כאלו לחסום ולדוו לווטסאפ באותו רגע.

6. קיבלתם טלפון ממקור לא מזוהה רצוי לחסום אותו.

7. ליידע את רשויות החוק בנושא.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן