news08.net/ads.txt

זהר בלום יצא לארה”ב; בתכנית: 15 פרוייקטים משותפים עם מיניאפוליס, מפגש להידוק הקשרים וגיוס כספים

עיריית רחובות מקיימת את שותפות ״ביחד״ הקהילה היהודית במיניאפוליס, בירת מינסוטה, יחד עם הסוכנות היהודית. רחובות היא חלק מרשת של ערים מרכזיות בישראל המקיימות קשרי שותפות ואחווה הדוקים עם קהילות יהודיות בצפון אמריקה בעידודה של הסוכנות היהודית. במסגרת זו מתקיימים קשרים שונים בין גורמים ברחובות ובמיניאפוליס ומתקיימים חילופי משלחות שונות מספר פעמים בשנה, בעיקר מארה״ב לרחובות – על מנת להכיר את העיר ואת ישראל, ולחזק את הקשר עם יהדות התפוצות. הפעילות מתקיימת באמצעות וועדת ההיגוי של השותפות רחובות – מיניאפוליס, המורכבת ממתנדבים בעיקר, הן מרחובות והן מקהילת מיניאפוליס והיא כוללת כ-30 איש. דוברת העירייה אביטל רגב-קיסר מלווה את המשלחת המקומית.

מזה כשש שנים, מאז הקמתה, מוביל ממלא מקום ראש העיר וסגנו, זהר בלום את המשלחה בה חברים גם יו״ר הוועדה הוא ד”ר יורם בלשר, רופא הילדים הידוע מרחובות המשמש כיו״ר משותף עם מרק אפלבאום, יזם ואיש עסקים יהודי מקהילת מיניאפוליס.

מדי שנה נפגשים חברי וועדת ההיגוי על מנת לדון בביצועי הפרוייקטים במהלך השנה, לפתור את הבעיות שצצות ולדון בהתמודדות עם האתגרים שעומדים בפניהן. כמו כן הם דנים ביצירת פרוייקטים חדשים להעמקת שיתוף הפעולה והקשר בין שתי הקהילות.
השנה נערכה הפגישה במיניאפוליס, היות ובשנה שעברה נערכו הדיונים ברחובות. חברי המשלחת הרחובותית שהובילו בלום ובלשר, קיימו דיונים משותפים רצופים במשך מספר ימים עם מקביליהם בארה״ב, נפגשו עם חברי הקהילה ומנהיגים שונים, ולבסוף הוזמנו לקחת חלק באירוע השנתי המרכזי של ארגון הגג של הקהילות היהודיות במדינת מנסוטה – JCRC. במהלך הביקור במיניאפוליס התארחו חברי הקהילה בבתיהם של מקביליהם, חברי וועדת ההיגוי במיניאפוליס שהינם חלק מהקהילה היהודית בעיר.
במהלך הביקור, נפגש בלום גם עם תורמים מהקהילה במטרה לגייס כספים לפרוייקטים חינוכיים וקהילתיים ברחובות, וכן למרכז לגיל הרך בקריית משה בעיר.

השותפות בין רחובות והקהילה במיניאפוליס היא פוריה ביותר וכוללת 11 פרויקטים, בין היתר: פרוייקט שיתוף הפעולה החינוכי בין בתי ספר ברחובות ובארה״ב, משלחת בני נוער, משלחת סטודנטים יהודים להכרות עם ישראל, פרויקט מנהיגות ויזמות יהודית 248 עם הסוכנות, פרוייקט שיתוף פעולה בין אמנים משתי הקהילות, מועדון קריאה משותף, משלחות מנהיגים ומחוקקים שמגיעים לישראל, משלחת מנהיגים צעירים, משלחת זוגות צעירים מארה״ב בירח דבש, פרוייקט ״תפוצות בסלון״ ועוד. על הפרק עוד ארבעה פרוייקטים חדשים להידוק שיתוף הפעולה כגון הקשר הרב דורי בין נכדים וסבים בשתי הקהילות ופרוייקט הקשור בנשים.

מ”מ ראש העיר, זהר בלום: ״זוהי הציונות החדשה! אנחנו מבססים יחסים הדוקים לשיתוף פעולה עם אחינו בתפוצות ומסייעים בחיזוק שמה הטוב של ישראל .הקשרים עם קהילת מיניאפוליס מתהדקים משנה לשנה. שיתוף הפעולה משרת את תושבי רחובות במגוון דרכים, וכן בגיוס כספים לטובת פרוייקטים חינוכיים שונים. אנו מזמינים את תושבי העיר – סטודנטים, תלמידים, בני נוער, משפחות מארחות ועוד לקחת חלק בפעילות המשותפת במהלך השנה״.

במסגרת הביקור בארה״ב ביקר בלום באירוע המסכם של ״248״ בניו יורק, שבו הוצגו פרויקטים בנושא יזמות וחדשנות של מנהיגים קהילתיים יהודיים מישראל ומכל העולם. לרחובות 4 נציגים מתוך 30 בוגרים במחזור הנוכחי. כמו כן ביקר בבית ספר יוקרתי של הקהילה היהודית בניו יורק, במטרה להתרשם משיטות הלימוד החדשניות שיכולות להיות רלוונטיות ליישום ברחובות. כמו כן הוא נפגש עם תורמים יהודים מקהילת ניו יורק במטרה לגייס כספים לפרוייקטים שונים בתחום החינוך בעיר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן