news08.net/ads.txt

זהר בלום: “כבר בלילה של הבחירות אמרתי לרחמים שניכנס לקואליציה”

למרות המשא ומתן הארוך יחסית, שניהלו חברי “החינוך בראש-יש עתיד”, עומד יו”ר הסיעה כי היה לו ברור שהוא בפנים. על ההישג הכביר הוסיף: “הרגשתי שההורים שלי איתי, שהם נתנו לנו את הכוח להביא את מירב המנדטים”. גם אמיתי כהן בפנים ויכהן כסגן חצי קדנציה, אפילו מרצ נכנסה לקואליציה

קואליציה רחבה הבטיח ראש העיר רחמים מלול – ונכון לכתיבת שורות אלה, יש לו בארסנל הקואליציוני 20 חברי מועצה מתוך 25 אשר יעבדו בחמש השנים הבאות למען הציבור. מלול הבטיח וקיים, באמצעות שלישיית המשא ומתן הקואליציוני שהרכיב: גיא צור, רמי מדהלה ועודד עמרם.

חמישה חודשים לאחר שראש העיר הודיע על התרחבות מספר חברי המועצה וכניסת שני חברי מועצה נוספים, ניתן אם כן לומר כי הקואליציה של מלול אינה נחשבת עוד ל”ממשלת ימין-מרכז” אלא לגמרי מאחדת בין כל המגזרים באוכלוסיה. 150,200 התושבים של רחובות יצטרכו לסמוך על 25 חברי המועצה – מתוכם 20 כאמור, בקואליציה – והם: רחמים מלול, בנצי שרעבי, עודד עמרם וגיא צור (מחל), זהר בלום, אבי קינד, אוה גור, אורית שרגאי ועו”ד שמואל בר דאנזאן (החינוך בראש – יש עתיד), עו”ד יניב מרקוביץ’, ד”ר רוני באום, רועי שרעבי (לב), אמיתי כהן, אבי מוזס (הבית היהודי), אבנר אקוע, שי קזיוף (ש”סד), איטל אלשיך בציר, אסף אל-בר (מרצ), שאול צגהון (כיכר העיר) ופנחס הומינר (הרשימה החסידית חברתית).

בלום? בפנים, מרקוביץ’? בפנים, כהן? בפנים ומרצ? גם בפנים

אחרי שהיה ברור כי סיעת “לב” בהנהגת עו”ד יניב מרקוביץ’ הינה הראשונה לסגור עניינים, לקבל את משרת הסגן בשכר (מרקוביץ’) ולאחר שחברי הסיעה התנדבו במשך השנים האחרונות ועבדו ללא שכר, התיישבו חברי המו”מ לסגור עניינים עם זהר בלום. סגן ראש העיר בקדנציה החולפת התעקש על התואר ממלא מקום. התעקש – וגם קיבל. מהקדנציה הקרובה יהיו למלול שני ממלאי מקום: הראשון, בנצי שרעבי, איש אמונו ומהפוליטיקאים היותר מנוסים וחשובים בעיר וזהר בלום, שעשה תחילה שרירים בנושא המעמד אולם שילב זרועות עם מלול עבור תושבי העיר. בין התיקים אותם קיבלה הסיעה: חינוך כמובן, אותו ימשיך לנהל בלום בעצמו, השירות לתושב עליו אמון אבי קינד, מעמד האישה אותו תנהל אוה גור, אוכלוסיות מיוחדות עליו תהא אמונה אורית שרגאי ותיק הרווחה החשוב עליו יופקד עו”ד שמואל בר דאנזאן, שיודע כי מצפה לו עבודה לא מעטה בנושא. “אנחנו סגורים עוד מליל הבחירות בקואליציה”, סיפר השבוע זהר בלום. “רחמים ואני עבדנו יחד, אנחנו עובדים יחד ונמשיך לעבוד יחד גם בחמש השנים הבאות. הייתי נאמן לרחמים, אני נאמן לרחמים ואהיה נאמן לו לטובת תושבי העיר”, הבהיר ורמז כי לא היה לו צל של ספק כי ייכלל בקואליציה, אם כי היו פרטים שעמד עליהם לטובת הסיעה וציבור בוחריו. בלום שאיבד את הוריו בשנה וחצי האחרונות סיפר כי לא הופתע מכמות המנדטים שקיבלה הסיעה, חמישה במספר. “לפני הבחירות הלכנו, חני אישתי ואני אל הקבר של הוריי, שיתפתי אותם וביקשתי שילוו אותי”, סיפר בהתרגשות, “אני יודע ומרגיש שההורים שלי שלחו לי את המנדטים האלה. עברתי שנה וחצי לא פשוטים, הקושי גדול לאבד גם את אבא וגם את אמא אבל אני יודע שהם אלו שנתנו לי את הכוח להצליח במשימה הזאת”. אם כן, מרקוביץ’ ובלום בפנים, הומינר נותר נאמן למלול ויקבל את תיק הכספים, אמיתי כהן שסגר עקרונית ביום שלישי בערב, ימונה לסגן ללא שכר בחצי הראשון של הקדנציה. את חצי הקדנציה המשלימה יאייש באותה משרה אבנר אקוע משס”ד. ההפתעה הגדולה באה גם מכיוונה של סיעת מרצ שהחליטה להצטרף למלול לטובת הציבור ולשרת בחמש השנים האחרונות את האינטרסים של בוחריה ולא מתוך האופוזיציה, אלא מתוך עשייה אמיתית. שני נציגי מרצ, איטל אלשיך בציר ואסף אל-בר הופקדו לנהל את תיק נוער וצעירים וכן את תיק האסטרטגיה. מנגד עומדים חמישה באופוזיציה, כולם מסיעת רחובותי בראשות עו”ד מתן דיל: עו”ד קארין ברגינסקי, דני מרשה, רונן אהרוני ואביב איטח. רחובותי הינה הסיעה היחידה שלא נכללה בקואליציה וסירבה לקבל תיקים, כל עוד יותר הסיעה אינו זוכה למעמד בשכר. בין התיקים שהוצעו לדיל ושות’ – שהובילו קמפיין בסימן: “יותר חינוך, יותר ניקיון, יותר חדשנות, יותר שקיפות, יותר ספורט, יותר שיתוף” – שפ”ע, קליטה ותחבורה – אותם נושאים שבהם רצתה הסיעה לעסוק אך וויתרה עליהם, בשל העובדה כי דיל כבר לא מכהן כסגן בשכר, אגב דבר שהיה ברור קודם הבחירות, דבר שאף צוין לא אחת בכל-רחובות גדרה והיה ברור כשמש למביני עניין. אגב, חברי המשא ומתן סיפרו במהלך השבוע: “אנשים פה התבלבלו, חשבו שאנחנו צוות מתן ומתן, אבל הבהרנו בכל פגישה, שאנחנו צוות משא ומתן ועושים את המירב בכדי שיהיה טוב לכלל תושבי העיר, לא היה לנו ספק לרגע שתהיה קואליציה רחבה, כולל אמיתי (כהן) ומרצ, אפשר לומר שהציבור הרוויח, המפסידים היחידים מהבחירות האלה יישבו בחוסר מעש באופוזיציה, אנחנו את שלנו עשינו”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן