news08.net/ads.txt

זוהי התחזית הצפויה לימים הקרובים (וכן, גם באילת הקור מקפיא)

בצפון הארץ וגם במרכזה די מכירים את הטמפרוטורות של החורף, באילת זוכים לטעות מהקור המקפיא מידי כמה שנים. בימים האחרונים למשל, ציינו תושבים באילת כי “הרבה זמן שלא זכור לנו קור מקפיא שכזה, אנשים פשוט לא יוצאים לרחוב מרוב שקר”. ובכן, הקור שורר בכל רחבי הארץ, בירושלים ירד מעט שלג אך נראה כי הוא בדרך להיפסק. מה מצפה לנו בימים הקרובים? בדיוק בשל כך יש לנו את השירות המטאורולוגי המציג את התחזית הצפויה לימים הקרובים:

חמישי 20/01
מעונן חלקית עד מעונן. במהלך הבוקר בהרי הצפון והמרכז יתכן קרח על הכבישים. קר מהרגיל לעונה. בלילה חשש מקרה באזורים המועדים.

שישי 21/01
תחזית ארצית: בהיר עד מעונן חלקית. בבוקר חשש מקרה באזורים המועדים. תחול עליה קלה בטמפרטורות אך עדיין קר מהרגיל לעונה.

שבת 22/01
תחזית ארצית: בהיר עד מעונן חלקית. בהרים תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

ראשון 23/01
תחזית ארצית: מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ יחל לרדת גשם לפרקים. הגשם יתחזק ויתפשט בהדרגה למרכז הארץ. בחרמון ירד שלג. ינשבו רוחות ערות. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

גיורא גרשטיין התייחס באתר של השירות המטאורולגי לקור שתקף את המדינה בימים אלה: מכשירי המדידה שלנו מדדו באזורים רבים בארץ טמפרטורות הקרובות לאפס, או אפילו נמוכות מאפס. בהרבה מקומות אפילו נצפה כפור על הקרקע (תופעה שבה המים המצויים בפני הקרקע או על עצמים שונים קופאים, כאשר הטמפרטורה מתקרבת לאפס או יורדת מתחת לו).

אז למה כל כך קר?

על מנת שיהיה קר כל כך, בעיקר בלילה, אנו זקוקים לארבעה דברים: האחד, אספקת אוויר קר ממרחקים, במקרה שלנו אוויר המגיע מהצפון הרחוק (ואגב, לא רק אצלנו קר, אלא גם בכל המרחב בין ישראל לדרום הבלקנים!). השני, רוח חלשה. אוויר קר כבד מסביבתו, ולכן נוטה לשקוע. ככל שהרוח חלשה יותר, היא מערבלת פחות את האוויר ולכן הוא יצטבר במקומות נמוכים ויגרום שם לטמפרטורות נמוכות במיוחד. השלישי הוא קירור קרינתי של הקרקע בלילה ע”י פליטה של חלק מהאנרגיה אותה היא ספגה במשך היום מהשמש, ולכן אנחנו צריכים לילה בהיר, שלא יחסום את יציאת החום (העננים מפריעים לפליטת החום כמו מעין שמיכה) והדבר הרביעי הוא יובש של האוויר. ככל שתהיה פחות לחות תתאפשר פליטה טובה יותר של החום שנאגר במהלך היום.

הצפי לסוף השבוע? המשקעים כבר יפסקו ברובם, ואז ימשיך להיות קר!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן