news08.net/ads.txt

זוכת חידון הציונות והמורשת למשפחות 2018: משפחת רוזנברג מרחובות

אם תרצו אין זו אגדה כמדי שנה, במוצאי יום העצמאות, התקיים גמר חידון הציונות והמורשת למשפחות של ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת. השנה זכתה  משפחת רוזנברג מרחובות לאחר שגברה על תשע משפחות נוספות שעלו לגמר. הגמר שודר בערוץ 10 בהגשתו של אלי יצפאן במעמד השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין; יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני; סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל; יו”ר המועצה הציונית בישראל, יגאל ביבי; מנכ”ל המועצה הציונית בישראל, שלומי אשכנזי ואישי ציבור.

מאות אנשים התכנסו בתיאטרון ירושלים ונכחו בגמר הגדול של חידון הציונות והמורשת למשפחות בו התמודדו 10 משפחות בהרכבים משפחתיים שונים. השאלות עסקו בסימן 70 שנה למדינת ישראל, מלחמות ישראל השונות, השירים, המקומות והסיפורים שליוו את מדינת ישראל במשך שבעים שנות קיומה. בגמר הגדול זכתה משפחת רוזנברג מרחובות: עפרה (67), אריאל (42) עידו (42) ומיכאל (25). המשפחה זכתה בטיסה וסיור בעקבות הפעילות הציונית של הרצל באירופה.

השר להגנת הסביבה,לירושלים ולמורשת, זאב אלקין אמר: “חידון הציונות והמורשת, הפרויקט המשותף של משרד ירושלים ומורשת וההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל, הפך למסורת יפה בשנים האחרונות. אין הוכחה יותר יפה לכך, שהציונות חיה, נושמת ובועטת, מאשר החידון היפה הזה המחבר ביחד דורות שונים במשפחה סביב שאלות על מורשת הציונות, חידון שאלפי משפחות ישראליות מכל הארץ לקחו בו חלק פעיל בשלבים השונים. חגיגת יום העצמאות זה לא רק שירה וריקודים וקיום מצוות המנגל, חגיגת יום העצמאות זה גם הזדמנות להעמיק בסיפור הנפלא של תולדות הציונות ותולדות המדינה”.

סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, הוסיף: “השנה בציון 70 שנה לתקומת  מדינת ישראל, מרגש לראות משפחות שלמות ובינהן את הדור הצעיר המגלים בקיאות ורצון בחיזוק זהותו הציונית ומורשתה. אירוע זה המתקיים בערים רבות בארץ מעיד על הצורך של העם והנוער היהודי  בהשתייכות למסורת וההיסטוריה המפוארת והערכית שלו. אנו מברכים את כל ראשי הערים והשותפים המסייעים לקיום האירוע החשוב זה ומאחלים לכלל ישראל עוד עשורים רבים של צמיחה והתפתחות בארצנו”.

(צילום: רויטל טודרס)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן