news08.net/ads.txt

זו היוזמה החדשה בערי החוף בישראל

ביוזמת סגן שרת החינוך, מאיר יצחק הלוי מוביל משרד החינוך הקמת ארגון נוער – “משמר החופים” שתכליתו שמירה על הסביבה החופית והימית.

סגן שרת החינוך, ח״כ מאיר יצחק הלוי יוזם לראשונה וצירף ליוזמה את חברי הכנסת יעל רון בן משה ואלכס קושניר תכנית חדשה, במסגרתה יוקמו בערים וברשויות שיש בהן חוף ים ארגון נוער בשם “משמר החופים”, שיפעלו לשמירה על אוצרות הטבע בים ובחופי מדינת ישראל.

מדובר ב-23 ערים ורשויות בישראל שבהן יש רצועת חוף. התקציב להפעלת התכניות יינתן לרשויות הרלוונטיות בהתאם למספר הילדים והנוער בטווח הגילים 13-18, ובהלימה למדד החברתי-כלכלי של הרשות (דרוג למ”ס).

מטרת התכנית, המיועדת לבני נוער מגיל 13 ומעלה, היא לעודד מנהיגות נוער סביבתית, שתחזק את השמירה על הסביבה ותפעל להעלאת המודעות לערכים של הגנה על הטבע, לשמירה על הסביבה ועל אוצרות הטבע ולמניעת פגיעה בבעלי חיים תת ימיים. זאת על רקע הפגיעה המתמשכת במערכות האקולוגיות התת ימיות, שנגרמת בין היתר כתוצאה מההתחממות הגלובלית, מהשלכת פסולת ושפכים לים ומהאכלת דגים.

סגן שרת החינוך, ח”כ מאיר יצחק-הלוי: ״הקמת ארגון נוער ״משמר החופים״ בערי החוף במדינת ישראל חשובה מאין כמותה בימים אלו, ארגון הנוער הירוק יתמקד בעשייתו בשמירה על רצועות החוף והים כמשאבי טבע חשובים, ישנה חשיבות גדולה בהקמת ארגון נוער המתייחס לים ולרצועות החוף כמשאבי טבע שיש לשמרם ולהגן עליהם, וכמובן, לא פחות חשוב לראות ביוזמה זו עוד פלטפורמה חינוכית משובחת ואטרקטיבית לפעילות סביבתית איכותית לבני הנוער שלנו, תודה לשותפיי היקרים, ח״כ יעל רון בן משה ואלכס קושניר על קידום היוזמה״.

ח״כ יעל רון בן משה (כחול לבן): “אני מברכת את סגן שרת החינוך מאיר יצחק הלוי, שותפי להקמת תנועת הנוער ״משמר החופים״, על פרסום מסלולי התמיכה לרשויות המקומיות. שמירה על החופים היא דרך נהדרת לחבר את הנוער שלנו לנושא הסביבתי, לחברה הישראלית ולערכים חינוכיים נוספים. הקמת תנועת נוער כ’משמר חופים’ היא השקעה למען הטבע ולמען העתיד שלנו פה. אני מברכת על ההשקעה בחינוך הבלתי פורמלי ובנוער היקר ששומר על הסביבה שלנו. פעלתי רבות למען המטרה הזו ואני שמחה שהיא יוצאת לפועל גם בזכות הכספים הקואליציונים של כחול לבן”.

ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): “במשך שנים ארוכות החופים במדינת ישראל הוזנחו ללא אכיפה על זיהום ופסולת, שלצערי הרב פוגעת קשות במגוון הביולוגי בטבע שלנו , וכמובן בבריאותנו. אני שמח מאוד שהייתה לי את הזכות לקחת חלק במהלך שיזם ידידי סגן השר מאיר יצחק הלוי וח”כ רון בן משה, שיביא לשמירה אקטיבית על החופים, ישמור על איכות הסביבה ובריאות האזרחים וכמובן יגביר את המודעות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן