news08.net/ads.txt

זו המהפכה המסתמנת במודיעין

מודיעין מכבים רעות תגבש תכנית פעולה למעבר לאנרגיה בת קיימא. יישום התוכנית יביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים, וייצר עוגנים כלכליים חדשים עבור מודיעין מכבים רעות, באמצעות פרויקטים שיחסכו בהוצאת האנרגיה וייצרו הכנסות, אם מהתקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית ומעבר לתחבורה חשמלית.

מודיעין מכבים רעות מצטרפת למהפכת האנרגיה בשלטון המקומי – כחלק מתוכנית לקידום אנרגיות מתחדשות ברשויות המקומיות (תכנית “המאיץ”), תגבש העירייה יחד עם משרד האנרגיה והתשתיות תכנית פעולה הכוללת מספר צעדים, ביניהם התייעלות אנרגטית, עידוד תחבורה חשמלית, ייצור אנרגיה מתחדשת במשקי הבית ובמגזר המסחרי והתעשייתי, והקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים. התוכנית תביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים, תהפוך את העיר לנקייה יותר ותביא לחיסכון בהוצאות העירייה

החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, הובילה מפגש מקצועי להתנעת המחזור של “תכנית המאיץ”, לגיבוש תכניות פעולה למעבר לאנרגיה בת קיימא בשלטון המקומי. במפגש השתתפו נציגים של כל 20 הרשויות המקומיות שנבחרו להשתתף בתכנית, וביניהם מיכל שטרית מנהלת מבני ציבור שייצגה את עיריית מודיעין-מכבים-רעות באירוע

. במהלך התכנית, תגבש מודיעין מכבים רעות תכנית פעולה למעבר לאנרגיה בת קיימא. יישום התוכנית יביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים, וייצר עוגנים כלכליים חדשים עבור מודיעין מכבים רעות, באמצעות פרויקטים שיחסכו בהוצאת האנרגיה וייצרו הכנסות, אם מהתקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית ומעבר לתחבורה חשמלית.

התוכנית תכלול צעדים להתייעלות באנרגיה, עידוד תחבורה חשמלית וייצור אנרגיה מתחדשת בנכסיה של מודיעין מכבים רעות – מבני ציבור, תאורת רחובות וכד’. דגש מיוחד יושם על הרחבת ארגז הכלים של העירייה לסייע למגזרים נוספים בשטחיהם על מנת להאיץ את המעבר לאנרגיה בת קיימא בכלל שטחיה, באמצעות בניית מנגנונים לעידוד ייצור אנרגיה מתחדשת והתייעלות במשקי הבית ובמגזר המסחרי והתעשייתי, התייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות והקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים.

במהלך המפגש, הציגו נציגי כלל הרשויות שהשתתפו את הממצאים של השלב הראשון של “המאיץ” – מיפוי פוטנציאל הפחתת פליטות וייצור אנרגיה מתחדשת בכל שטח הרשות. המיפוי התבצע באמצעות כלי מיפוי ייחודי שפותח על ידי המשרד עבור התכנית. הכלי מאפשר לרשויות למפות באופן פשוט ויעיל את הנתונים שיאפשרו להן לזהות את הפוטנציאל לייצור אנרגיה מתחדשת, פוטנציאל חיסכון וכדומה. המיפוי יאפשר לרשויות גם לקבוע יעדים ולבנות תכניות עבודה שיעניקו להן את התועלת הרבה ביותר להשקעה שלהן בתחום זה.

הסקטור הרשותי, נכסי וצרכני החשמל של הרשות המקומית מהווים כ-3% מצריכת החשמל בשטח השיפוט של הרשויות המקומיות. יחד עם זאת, לרשויות יש אפשרות להיות מחוללי שינוי בתחום האנרגיה בכל המרחב המוניציפאלי שלהן – גם במגזר הביתי המסחרי והתעשייתי.

בכנס הוצגו פרויקטים שאפתניים וחדשניים שמובילות רשויות בעולם וכן בישראל בתמיכת המשרד, כגון:

• הקמת מרכזי ייעוץ וליווי לתושבים, קהילות ועסקים, במטרה להתייעל באנרגיה ולהאיץ התקנת מערכות פוטוולטאיות בבנייני מגורים ומבני מסחר ותעסוקה. מרכזים מסוג זה מוקמים בימים אלו במספר רשויות כגון אשכול נגב מערבי (עוטף עזה), אילת, חולון ונתניה.
• פרויקט לצמצום עוני באנרגיה – סיוע למשפחות נזקקות בהכשרת מתנדבים ויועצים להתקנת מאווררי תקרה, שיפור הבידוד התרמי של דירות, והחלפת מכשירי חשמל במכשירים יעילים באנרגיה במשקי בית מעוטי יכולת.
• קידום תכניות אב רשותיות – למשל, תכניות להאצת הקמת תשתיות טעינה לרכב חשמלי.

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן