news08.net/ads.txt

זו תגובת מועצת קריית עקרון בנוגע להתייקרות הצפויה בארנונה בשנת 2022

ב-2022 יעלה מס הארנונה ב-1.92%, תוספת של כ-529 מיליון שקל, ויגיע לכ-28 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח אגף כלכלה ומיסים באיגוד לשכות המסחר. כמדי שנה, הרשויות המקומיות יכלו להגיש למשרד הפנים בקשות לאישור חריג בארנונה עד אמצע יולי. מתוך 257 רשויות 90 הגישו בקשות להעלאה או להורדה חריגה של הארנונה. היתר למעשה קיבלו על עצמן את ההעלאה שסוכמה בממשלה לשנה הבאה. שרי האוצר והפנים יבחנו את הבקשות ויידרשו לקבל החלטה עד ה-15 בדצמבר השנה.

בשנת 2022 תתייקר הארנונה בשיעור חד של 1.92%, זאת לאחר שנה קשה ביותר למשק, לסקטור העסקי והציבורי ואף למשקי הבית. 1.52% מההתייקרות מיוחסת למדד השכר הציבורי שתרם לעדכון הארנונה כמעט פי 4 מעליית מדד המחירים לצרכן. בסופו של יום, שיעור התוספת (1.92%) של הטייס האוטומטי גדול בכ- 140% משיעור גידול המדד (0.8%) בתקופה הרלוונטית. מצב אנומלי זה נמשך שנים והוא מעלה באופן עקבי את נטל הארנונה באופן אקספוננציאלי. בין השנים 2014 לשנת 2021 שיעור העלאה בפועל של הארנונה עמד על כ- 14.1%, בעוד ששיעור העליה במדד המחירים לצרכן על בכ- 2.2% בלבד.

התייקרויות אלה אינן באות לבדן. אליהן מצטרפות שורה של מגמות מדאיגות המגדילות את שיעור התייקרות הארנונה באופן גבוה הרבה יותר כגון הגדלה מאולצת של השטחים לחיוב ושינויי סיווג. לאלה מצטרפות בקשות להעלאות חריגות בארנונה מעבר לשיעור העדכון על-פי הטייס האוטומטי, אשר מוגשות מדי שנה לשרי הפנים והאוצר באמתלות שונות ומשונות, שעיקרן ניסיון הדדי של רשויות מקומיות שכנות להראות ששיעורי הארנונה שלהן זולים יחסית לרשויות דומות.

בנוסף לכך, מתבצעות העלאות של הארנונה באצטלה של “הטלה ראשונה” שאינה טעונה אישור של שרי הפנים והאוצר, וכן “התאמות בצו הארנונה” לפי תקנות ההסדרים שקובעות תעריפים מרביים ומזעריים.

כאמור, העלייה הצפויה בתשלום הארנונה נובעת מעדכון אוטומטי על פי חוק הסדרים במשק המדינה ותקף לגבי כלל הרשויות המקומיות. יחד עם זאת, באפשרות מועצת קרית עקרון להגיש בקשה להפחתה או העלאה בתשלום במקום אותו עדכון אוטומטי, מהמועצה המקומית קריית עקרון נמסר: “המועצה לא תעלה את הארנונה מעבר למה שנקבע במקדם הארצי על ידי המדינה בעוד ש-90 רשויות דווקא ביקשו ממשרד הפנים להעלות את הארנונה מעבר לכך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן