news08.net/ads.txt

זמני הדלקת הנרות, כניסת וצאת השבת (19-20.8.2022), פרשת עקב

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (19-20.8.2022), פרשת עקב

אילת
כניסת שבת 18:46
צאת שבת 19:53

קרית גת
כניסת שבת 18:51
צאת שבת 19:57

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת שבת 18:50
צאת שבת 19:58

רחובות
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

נס ציונה
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

קרית עקרון
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

גדרה
כניסת שבת 18:50
צאת שבת 19:58

מזכרת בתיה
כניסת שבת 18:50
צאת שבת 19:58

גן יבנה
כניסת שבת 18:50
צאת שבת 19:58

יבנה
כניסת שבת 18:50
צאת שבת 19:58

באר יעקב
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

לוד
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

רמלה
כניסת שבת 18:58
צאת שבת 19:58

מודיעין מכבים רעות
כניסת שבת 18:52
צאת שבת 19:57

דימונה
כניסת שבת 18:52
צאת שבת 19:55

נתיבות
כניסת שבת 18:52
צאת שבת 19:58

פרשת עקב: מעשי האדם מחיים את הבריאה כולה | הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון

“כוחו של האדם הוא להידמות לבורא, ולהשפיע על ההוויה כולה”

פרשת עקב מתארת את מערכת היחסים בין עם ישראל לארץ ישראל. ככל שאנו שומרים את הברית אשר כרת הקב”ה עִם עָם ישראל, כך ארץ ישראל שומרת על עם ישראל ונותנת את פריה למען האומה. התורה מדריכה אותנו לא להתחבר עם עולם החומר, אלא לראות בחומר את הכיסוי החיצוני.

נראה את הדבר בא לידי ביטוי בפסוק: “כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם, כי אם על מוצא פי ה’ יחיה האדם”. בבריאת שמים וארץ, הקדוש ברוך הוא גילה את העולם בעשרה מאמרות, ועל ידי כך ברא את העולם כולו. ביום השלישי נאמר: “תוצא הארץ עשב מזריע וכו'”; ביום השלישי הקב”ה ברא את עולם הצומח, אבל עלינו לשים לב כי מאמרות שבהם ברא הקב”ה את העולם זו אינו פעולה ששייכת לעבר, אלא הווה מתמשך יוצר ובורא ומקיים את העולם כל הזמן. כדברי הפסוק “לעולם ה’ דברך ניצב בשמים”- ללמדנו, שדבר ה’ ניצב, לשון הווה, בשמים. ללמדך שדבר ה’ אינו שייך לעבר, אלא כל הזמן בורא ומחיה את הברייה כולה. לכן, לא על הלחם לבדו יחיה האדם; אין אנו ניזונים מהלחם המתגלה בצד החומרי, אלא מדבר ה’ המחיה את האדם, “על מוצא פי ה’ יחיה האדם”.

כלומר, מציאותו של הקב”ה מתגלה אלינו בעבר, בהווה ובעתיד. לכן, אמרו המקובלים שלחם עולה בגימטריא 78, השווה לשלוש פעמים של הוויה ברוך הוא. ה’ מלך, ה’ מלך ה’ ימלוך לעולם וועד. דבר ה’ קיים לעד, ולכן הקב”ה אינו זן רק בעבר, אלא הוא זן ומפרנס לכל בעבר, בהווה ובעתיד של כל ההוויה כולה, הן מבחינה חומרית, והן רוחנית.

כוחו של האדם להידמות לבוראו, ולהיות כבוראו משפיע על ההוויה כולה. כדברי המשנה “דע מה למעלה – ממך” שכל הבריה כולה, ניזונית ממעשיו של האדם, בבחינת שרפים עומדים ממעל לו. שהשרפים הינם משרתיו של הקב”ה, עומדים לרצונו ולכוונתו של האדם. ובכך האדם דומה לבורא עולם, כשם שהקב”ה זן את העולם כולו, כך האדם מחיה על ידי מעשיו את הבריאה כולה.

הסיפור לשבת

כלב אחד שוטט בספארי. באחד הימים הוא טעה בדרכו והגיע לאזור בו חייו הנמרים. לפתע ראה נמר רץ לכיוונו. חשב הכלב כיצד ינצל מהנמר. על האדמה ראה עצמות, התיישב לידן עם הגב לנמר, תפס עצם בפיו וכשהנמר התקרב אמר בקול: “זה היה נמר ממש טעים מעניין אם יש עוד נמרים טעימים באזור”. כששמע הנמר את הכלב, עצר הביט בו באימה וחשב לעצמו: “זה היה קרוב, הכלב הזה כמעט ואכל אותי”. הסתובב וברח מהמקום.

על עץ שעמד בסמוך ישב קוף שראה את כל המחזה והחליט שזו הזדמנות טובה לבנות מערכת יחסים טובה עם הנמר. הוא רדף אחרי הנמר וסיפר לו שהכלב רימה אותו. התעצבן הנמר ואמר לקוף: “שב על הגב שלי ובוא תראה איך אני מרסק את הכלב הזה”. הכלב שעוד לא הספיק להירגע ראה מרחוק את הנמר רץ לכיוונו עם הקוף על גבו. במקום לברוח החליט הכלב שוב להתיישב עם הגב לעבר הנמר. רגע לפני שהנמר הגיע אליו אמר הכלב בקול: “איפה הקוף המעצבן הזה?! כבר לפני חצי שעה ביקשתי ממנו שיביא לי עוד נמר”.

יש פעמים בהן אנו נמצאים במקומות אפלים, מקומות שהדרך לצאת מהם מסובכת, העיניים שלנו סומות ואין אנו מצליחים לראות את האור באפלה. המצב יוצר בנו תסכול, ייאוש ואמונה שמכאן רק נרד מטה. יש לזכור תמיד: בכל מצב, בכל מקום, קיימת דרך מילוט, תמיד ישנה זווית ראייה שעוד לא ראית. כשבורא עולם מציב אותך במקום אפל הוא תמיד יוצר את דרך המילוט ממנו, הדרך הזו מתחילה באמונה שלך – באמונה שלך בבוראך, אמונה בעצמך. כשיש לך את שני הדברים הללו תוכל למצוא את הדרך אל האור.

אל תייאש את עצמך, הסתכל מעלה, תפנה לבורא העולם, תבקש ממנו שיפקח את עיניך, שיאפשר לך לראות את דרך המילוט, את נקודת האור בתוך החושך בו אתה נמצא. האמן בעצמך ותזכה לבחור בדרך הנכונה לצאת מחושך לאור, מכישלון להצלחה, מעצב לשמחה. טמון בך כוח עצום, השתמש בו, אל תתכחש אליו, הוא שם, הוא יביא אותך מעלה מעלה.

שבת שלום.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן