news08.net/ads.txt

זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (30.9-1.10.2022), פרשת וילך (שובה)

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (30.9-1.10.2022), פרשת וילך (שובה)

אילת
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:02

קרית גת
כניסת שבת 17:59
צאת שבת 19:03

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:03

רחובות
כניסת שבת 18:05
צאת שבת 19:03

נס ציונה
כניסת שבת 18:05
צאת שבת 19:03

קרית עקרון
כניסת שבת 18:05
צאת שבת 19:03

גדרה
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:03

מזכרת בתיה
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:02

גן יבנה
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:03

יבנה
כניסת שבת 17:57
צאת שבת 19:03

באר יעקב
כניסת שבת 18:05
צאת שבת 19:02

לוד
כניסת שבת 18:04
צאת שבת 19:02

רמלה
כניסת שבת 18:05
צאת שבת 19:02

מודיעין מכבים רעות
כניסת שבת 17:58
צאת שבת 19:02

דימונה
כניסת שבת 18:00
צאת שבת 19:02

נתיבות
כניסת שבת 18:00
צאת שבת 19:03

פרשת וילך (שובה): “וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל” כך פותחת הפרשה, השאלה שעולה להיכן הלך משה? | הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון

בדברי הנביא האדם נקרא “מהלך” – “וְנָתַתִּי לְךָ מַהְלְכִים בֵּין הָעֹמְדִים הָאֵלֶּה”, מעלה מיוחדת זו של האדם מלמדת על האופי המיוחד של – התקדמות. לעיתים האדם הולך לקראת סכנה למקום פי פחת, שם ההתקדמות וההליכה קדימה מסוכנת מאד. יש והאדם הולך קדימה למטרה חיובית וטובה, בודאי אז הוא מתקדם את הטוב והנכון, הכל תלוי מה המטרה והיעד שהאדם נע לקראתו. חז”ל מלמדים אותנו : “אמר רבי חייא בר אשי, אמר רב: תלמידי חכמים – אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, שנאמר: ‘ילכו מחיל אל חיל יראה אל א-לוהים בציון'”.

האדם שנשלח לעולם הזה כדי להיות עמל, היות ואנו מבינים שמטרתו של העולם הזה היא עמל ויגיעה בעבודת ה’. האתגרים הרוחניים העומדים בפני האדם נותנים תמיד תחושה שיש לאן לשאוף ולהתקדם, ולכן האדם בכלל ותלמידי חכמים בפרט אינם נחים בעולם הזה. הם תמיד מחפשים את השלב הבא, את האתגר הבא שיביא אותם מעלה בסולם עבודת ה’.

אך מדוע אין לתלמידי חכמים מנוחה בעולם הבא? האם אין זו מטרתו של העולם הבא – להגיע לשלמות ולמנוחה רוחנית אחרי חיים מלאים עמל ויגיעה?

גם בעולם העליון ימשיך האדם ביכולתו הנפלאה “ללכת”, מהלך נוסף בדבקות האלוקית האין סופית – השלמות הולכת ומשתלמת. אמנם הצדיקים ינוחו בעולם הבא, אך הם לא יגיעו לשלמות, שהרי אין גבול להבנה ולידיעה.

משה רבנו מחנך אותנו את החובה הקיומית שלנו ללכת ולתקן את ההויה, ולא להשאיר אותה חסרה או פגומה. הכח הרוחני הגדול שהקב”ה נטע בקרבנו שאצול מהעולמות העליונים, יש בו את האש הפנימית המחיה את העולם ומובילה אותו אל התיקון הגדול “מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ד’ כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים”.

הסיפור לשבת – כף זכות

רבי יואל סירקיש בעל “הבית חדש” היה גאון גדול. בתחילת דרכו היה רב בעיירה בעלז, חי בעניות, אף שהיה רב הקהילה היה מקבל שכר פרוטות. בלילות חיפש נר קטן כדי ללמוד. גופו רעד מהקור הגדול וכדי לחממו הלך לבית מרזח וקנה משקה שכר קטן כדי להתחמם ולהמשיך ללמוד תורה. תושבי העיירה לא ידעו שרבי יואל לומד בלילה לאור הנר וחשבו שכל הלילות הוא ישן ושותה משקאות חריפים, לכן אינו ראוי להיות רב הקהילה. חברי הוועד כתבו מכתב לרב: “מהשבת הזאת לא ישב הרב על כיסא רב הקהילה” ונתנו אותו לשמשו של הרב כדי שיעבירו לרב. ערב שבת, יצא הרב לחצר לשטוף את פניו לכבוד שבת, למקום הגיעו שתי ציפורים וצייצו. ניגש הרב לאשתו ואמר לה: “מזל טוב”. “על מה מזל טוב?” שאלה הרבנית. “שמעתי מהציפורים שצריכים להגיע שלושה שליחים מאחת העיירות, תכיני בבקשה סעודה גדולה לשבת לאורחים האלה” השיב הרב. “איזה סעודה גדולה? בקושי לעצמנו יש מה לאכול” אמרה הרבנית. הרב לא נבהל ואמר לה: “קחי הלוואה ותיקני בשפע, ששום דבר לא יחסר”.

באותו זמן לקח השמש את המכתב ולא ידע איך יביא אותו לרב, “לבטח יהיה הרב בצער בשבת” חשב לעצמו. אך מצד שני אם לא אתן לו את המכתב יפטרו אותי מעבודתי. החליט השמש שעדיף שיפוטר ולא יצער את הרב ועל כן לא מסר את המכתב לרב. בערב שבת הגיעו שלושת השליחים לבית הרב שקיבלם בכבוד גדול. כשהגיע הרב לבית הכנסת ופסע לכיוון מקומו הקבוע, רצו מספר אנשים לעצור אותו שלא יישב במקומו. מיד רץ לעברם השמש וביקש מהם שלא ימנעו ממנו, “הרב עדיין לא יודע מאומה, עדיין לא מסרתי לו את המכתב, אמסור לו במוצאי שבת” לחש באוזנם. במוצאי שבת קרא הרב לשמשו ואמר: “אני יודע את סיפור המכתב, בזכות זה שלא רצית לצער אותי בשבת יהיה לך בן שיאיר את העולם בתורה…”.

הראייה שלנו לוקה בחסר, אנו רואים למרחק קצר, ממוקדת, מסתכלים על הסביבה בעיניים בוחנות ושופטות. לו היה ניתן לנו לראות ראייה מרחבית יותר היינו מופתעים כל פעם מחדש מהשפיטה הקלוקלת שלנו, המהירה שלנו, בה אנו מטיחים האשמות שווא על הסובבים אותנו. ראייה המסבה נזק עצום לאחר ומוציאה אותנו לעיתים חסרי מילים כשטעותנו מתגלה. כף היא כלי בה יוצקים דברים לכלי אחר, כף זכות היא הכלי שלנו “לצקת” מילים מחבקות, מילים מבינות, מילים תומכות לכול ראייה שלנו על האחר.

לכל פעולה של השני יש שני פנים, אנו אלו שצריכים להחליט אם פעולתו הייתה טובה או פחות טובה. בכל מה שיראו עינינו ננסה ברוב עוז ותעצומות לדון את מעשיי חברנו לזכות, כדי שאף בשמיים ידונו את מעשיו לזכות ויעבירו אותו מכף חובה לזכות. זכות, היא מילה בעלת עוצמה גדולה היכולה להעביר אף אותך מכף חובה לזכות, מכף הקלע לכף העדן… רק תטה את הכף שלך כלפי הסביבה לזכות.

שבת שלום וגמר חתימה טובה!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן