news08.net/ads.txt

זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (8-9.7.22)

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (8-9.7.2022), פרשת בלק

אילת
כניסת שבת 19:13
צאת שבת 20:24

קרית גת
כניסת שבת 19:21
צאת שבת 20:31

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת שבת 19:19
צאת שבת 20:32

רחובות
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

גדרה
כניסת שבת 19:19
צאת שבת 20:32

נס ציונה
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

מודיעין מכבים רעות
כניסת שבת 19:21
צאת שבת 20:31

מזכרת בתיה
כניסת שבת 19:19
צאת שבת 20:32

קרית עקרון
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

גן יבנה
כניסת שבת 19:19
צאת שבת 20:32

יבנה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:32

באר יעקב
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

לוד
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

רמלה
כניסת שבת 19:27
צאת שבת 20:32

דימונה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:28

נתיבות
כניסת שבת 19:21
צאת שבת 20:31

פרשת “בלק”: נבואת משה הקדושה מול טומאת נבואת בלעם

אברהם מסמל את שורש האומה, וכידוע השורש יונק את ראשיתו מהייעוד האלוהי, ולכן אין אפשרות להכניס בשורש האומה כל חיסרון.

ישנו כלל בהלכות עדות שכל אדם הקרוב לעדות אינו יכול להעיד. כך למשל, אדם לא יכול להעיד על אחיו היות והם קרובים וציינו כי אדם קרוב פסול לעדות. בפרשתנו, גילגל הקדוש ברוך הוא את הדברים וציין כי העדות על עם ישראל תבוא מההיפך הגמור לאומה שלנו, הלא הוא בלעם הרשע. חז”ל מלמדים אותנו שלא קם כמשה רבינו בנבואה בעם ישראל, אך באומות העולם קם שכזה והלא הוא בלעם, רק שמשה רבינו נמצא בשיא מדרגת הנבואה שבקדושה, ולעומתו מצוי בלעם בשיא מדרגת הטומאה. בלעם אשר בא ”לברך” זוכה בעבור האומה הישראלית בנבואה, שמלמדת אותנו על מעלת ישראל. בלעם מבקש מבלק שייקח אותו למקום שרואים ממנו רק את קצה העם, ובקשתו הייתה לראות, לחוש ולהבין את שורשי האומה הישראלית. בלעם העלה בדעתו כי היות ואביו של אברהם אבינו הוא תרח ותרח עובד עבודה זרה, הרי שמתוך המדרגה של תרח יוכל “להרעיל” על ידי קללותיו את האומה הישראלית.

אך להפתעתו המרובה למד בלק כי ”מראש צורים אראנו ומגבעות אשורנו, הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב”. כלומר, שורשו של אברהם אבינו אינו מתחיל בתרח, אלא הוא מקבל את המסורת הרוחנית שלו מהאדם הראשון דרך הבל ושת ועד נח ומשם לאברהם. אברהם אבינו מהווה צור חזק ויציב של אמונה צרופה בריבונו של עולם, כדברי הנביא ישעיה “הבינו לצור חוצבתם ואל מקבת בור נוקרתם, הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם כי אחד קראתיו ואברכהו וארבהו”. אברהם מסמל את שורש האומה; שורש יונק את ראשיתו מהייעוד האלוהי שהציב הקדוש ברוך הוא לעולם. לכן, אין אפשרות להכניס מצד השורש של האומה שום חיסרון.

וכך מתפלל על עצמו בלעם הרשע ואומר: “תמות נפשי מות ישרים, ותהי אחריתי כמוהו”. בלעם מבקש להגיע לאותה המדרגה של אבות האומה הישראלית, אשר נקראו ישרים, כלשון הפסוק “הלא היא כתובה על ספר הישר”. מבארת הגמרא כי ספר הישר הוא ספר האבות- בראשית, ושאבות האומה שלנו יסודם ושורשם באמת האלוהית. בלעם מנסה לפגוע באומה הישראלית מצד ההופעה שלה, וכך אומר: “לא הביט אוון ביעקב, ולא ראה עמל בישראל, ה’ אלוהיו עמו ותרועת מלך בו”- ללמדך שגם האומה בפועל בהופעתה אחרי יציאת מצרים ומעמד הר סיני, הולכת ומגלה את המציאות הנשמתית שלה להיות לו “ממלכת כהנים וגוי קדוש”, ולהיות אומה שמבטאת בכל ערכי חייה את המציאות האלוהית המתגלה בעולם.

▪️ הכותב הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן