news08.net/ads.txt

 

קבוצה בת 40 בעלי רפתות – ביניהם רפתנים מגדרה, רחובות ובכלל מאזור השפלה – התאגדה לאחרונה, על מנת להשמיע את זעקתם במה שהם מכנים “רצף של ספינים המוליכים שולל את הציבור – במסווה של דאגה ליוקר המחיה”

מטרת הקבוצה המאוגדת הכוללת 40 בעלי רפתות, בהם רבים ממושבים בשפלה, הינה לחשוף את העובדות ואת הסילופים סביב שוק החלב, ולהיאבק בכוונת הממשלה לחסל את התכנון הממשלתי ארוך השנים במשק החלב, פעולה הנעשית, לדברי הרפתנים – תוך הפרחת סיסמאות חסרות כיסוי כמו “פתיחת השוק לתחרות”. דף העמדה אותו תפרסם הקבוצה בימים הקרובים מכיל מספר עובדות שלא ידועות ככל הנראה לציבור בישראל כמו למשל, שרפתן בשכם ובחברון מקבל 3 שקלים בעבור כל ליטר חלב שהוא מוכר, בעוד שהרפתן הישראלי מחויב לקבל 2 שקלים בלבד.

לדברי ראשי הקבוצה, הרפתן בשכם לא מחויב בתקני ייצור קפדניים של האיחוד האירופי ושל משרד החקלאות, לא מחויב לשלם לעובדיו שכר מינימום או פנסיית חובה, צורך מים וחשמל הזולים לאין ערוך מהרפתן הישראלי – אך עדיין מקבל מחיר הגבוה ב-50% מהמחיר אותו מקבל עמיתו הישראלי. עובדה נוספת, אותה חושפים הרפתנים היא שמכל ליטר חלב הנמכר למחלבות ולרשתות השיווק, גורף לכיסו הרפתן 16 אגורות בלבד. 1.84 שקלים הנותרים ממחיר המטרה – מושקעים במספוא, חשמל, מים, שכר עבודה, מסים ועוד.

“על סמך מה אומר רה”מ נתניהו שיוקר המחיה נובע מכך שהרפתנים לא יעילים?” מוחים הרפתנים ומוסיפים “ראש הממשלה מתגאה בהישגי הפרה הישראלית ומתעלם מכך שההישגים נובעים מהתכנון ומשיתוף הפעולה בענף”. לדבריהם, משק החלב הישראלי הוא היעיל ביותר בעולם. פרה בניו-זילנד מפיקה 3,000 ליטר חלב בשנה. הפרה הישראלית מפיקה פי 4 חלב – כ-12 אלף ליטר בשנה. הרפתן הישראלי היה חולם לקבל את התמיכות הממשלתיות להן זוכה עמיתו הניו-זילנדי. הרפתנים מצביעים על התקופה בה מוצרי חלב רבים יצאו מפיקוח, תקופה שהסתיימה במחאת הקוטג’ בשנת 2011. בתקופה הזו עלו מחירי מוצרי החלב בכ-33% בממוצע, בעוד שמחיר המטרה לרפתן ירד ב-11%. “איך אפשר בכלל לקשור את יוקר המחיה למחיר המטרה?” תוהים הרפתנים “הרי זה ספין מארץ הספינים”.

לדבריהם מדובר ב”כבשת רש” קלאסית, כאשר הממשלה שוחקת את רווחיהם עוד ועוד – וגם זועקת בקול גדול שהם אלה שאחראים ליוקר המחיה – כשלמעשה המדינה היא האחראית הבלעדית למצב. לדברי עודד שהם רפתן יו”ר וועד הפעילים, המדינה קובעת את כל תשומות הייצור המרכזיות של הרפתן: את מחיר החשמל, המים, הארנונה, שכר המינימום, גובה פנסיה חובה, והמע”מ. “אם הממשלה מעוניינת להוריד את מחיר החלב – שתוריד את שיעור המע”מ על חלב ומוצריו כמו שעושות רוב מדינות אירופה המגינות על הרפתנים שלהם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן