news08.net/ads.txt

חברת אינטל תשקיע 10 מיליארד דולר במפעל ייצור שבבים בקרית גת

חברת אינטל ומובילאיי מרחיבות את ההשקעות בישראל. מנכ”ל אינטל העולמית, פט גלסינגר (בתמונה למעלה), הגיע לביקור בקרית גת במסגרתו אישר כי אינטל ממשיכה להגדיל את השקעותיה בארץ. לדבריו, אינטל תבצע בישראל שלוש השקעות גדולות: הקמת מגה-קמפוס לתכנון שבבים בחיפה שייקרא IDC12. המרכז החדש יוקם בהשקעה של 200 מיליון דולר ליד מרכז המו”פ הנוכחי בפארק התעשייה מת”ם בחיפה, ועל-ידי כך ייווצר קמפוס פיתוח שבבים ענק שיעסיק כ-6,000 עובדים.

אינטל תבצע בישראל שלוש השקעות גדולות, דלקמן:

– הקמת מגה-קמפוס לתכנון שבבים – אינטל תרחיב את מרכז המו”פ הקיים שלה בחיפה עם הקמתו של מרכז מו”פ חדש שייקרא IDC12. המרכז החדש, שיוקם בהשקעה של 200 מיליון דולר, ייבנה ליד מרכז המו”פ הראשי הקיים בחיפה, ושניהם יחד ייצרו מגה-קמפוס לתכנון שבבים עם קיבולת של 6,000 עובדים. הבניין החדש יציע לעובדים חללי עבודה היברידיים וסביבות עבודה פתוחות המתאימים לשיטות ודרכי עבודת העתיד.

–  כושר ייצור מוגדל – אינטל בונה מפעל חדש בנוסף למפעל הייצור הקיים בקרית גת, המייצר בטכנולוגיית 10 ננומטר. אינטל החלה בשלבי הבנייה הראשונים של המפעל החדש, ותשקיע בו 10 מיליארד דולר לטובת הרחבת הקיבולת וכושר הייצור שלו.

–  קמפוס מו”פ חדש עבור מובילאיי – מובילאיי היא מנוע צמיחה חשוב של אינטל הצפוי להוות חלק מרכזי בעתידה של החברה. אינטל משקיעה 400 מיליון דולר נוספים בחברה שיהפכו את המרכז הקיים בירושלים לקמפוס מו”פ חדש, הצפוי להיות הגדול מסוגו בעיר.

“אני מבקר בישראל כבר 4 עשורים וכל פעם מחדש מרגש אותי לראות את הצמיחה של אינטל ישראל מארבעה עובדים אי שם בעבר, ליותר מ-14,000 עובדים כיום. אני רואה באינטל ישראל מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית עם הובלה בחדשנות, במחקר, בפיתוח ובייצ

אינטל מתכננת להשקיע בשלב הראשון כ-20 מיליארד דולר בבניית תשתיות ייצור חדשות עבור חטיבת Intel Foundry Services החדשה. לפני כשבועיים מסר גלסינגר שבעקבות ההכרזה על אסטרטגיית IDM 2.0, החלו מגעים עם כ-50 לקוחות פוטנציאליים, בהם חברות גדולות דוגמת יצרניות רכב, יצרניות מחשבים גדולים וחברות מתחום הענן.

ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי: “שמחתי, זכיתי להיות שותף במהלך 18 שנות כהונתי כראש העיר, וכיו”ר מנהלת פארק התעשייה, למאמצים ולשדרוגים הרבים שעשתה אינטל בקרית גת בהשקעות של מאות רבות של מיליוני דולרים בכל פעם.
הפעם אני שמח במיוחד, הפעם זו ההשקעה הגדולה ביותר מאז היווסדה של מדינת ישראל… ועוד היד נטויה בע”ה ובישועתו”.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן