news08.net/ads.txt

חברת ההנהגה המוסדית והליצנית הרפואית, יעל מצליח, העבירה שיעורים אודות עיסוקה לתלמידי בן גוריון

יבנה: ושמחת! – לא רק בחגך… יעל מצליח, אמא וותיקה בבית הספר בן-גוריון למוסיקה, חברת הנהגה מוסדית ופעילה שנים במסגרת בית הספר, העוסקת בתחום הליצנות הרפואית התנדבה להגיע אל בית הספר על מנת ללמד את התלמידים אודות ליצנות רפואית – תחום ברפואה האלטרנטיבית בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים שנעשה על ידי ליצנים מיוחדים.

בתחום זה ובאמצעות הליצנים הרפואיים נעשה שימוש בכוחו המרפא של ההומור לצורך שיפור באיכות חייהם, בתפקודם במחשבתם בהרגשתם ובמצבם של חולים. מצליח הגיעה אל בית הספר כשהיא לבושה כליצנית, עם תלבושת מרהיבה, ססגונית וצבעונית והסבירה לילדים הנרגשים כי “הליצנים הרפואיים דואגים לצרכים נפשיים וחברתיים של החולים המאושפזים. הם מסיחים את דעתם של החולים במהלך תהליכים כואבים ומפחידים, ועוזרים להם להסתגל לשגרת בית החולים. אווירת הכיף והצחוק עוזרת להשכיח מן החולים לרגע את מחלתם ולהפיג את המתח בו הם מצויים. הליצנים הרפואיים משתמשים בכישוריהם כגון: קסמים, פיסול בלונים, סיפור סיפורים ועוד, על מנת לספק לילדים מנות כיף שתעזורנה להם להתמודד עם הרגשות הרבים שהם עלולים לחוות בזמן השהיה בבית החולים – פחד, דאגה, בדידות ושעמום”.

בסיום השיח וההדגמות קיבל כל תלמיד אף ליצני אדום כדי שיוכל להמשיך את היום בשמחה ולמלא עצמו בצחוק ובהומור. “לקח לי זמן להבין מה אני רוצה לעשות, במה אני רוצה למלא את היום-יום שלי”, סיפרה יעל, “כשנחשפתי לליצנות הרפואית זה היה לי ברור שזהו התחום אותו חיפשתי ואליו התכוונתי. המקום של הליצן הרפואי הנו משמעותי מאוד ורב השפעה מבחינה רגשית, כיוון שהגוף והנפש מחוברים, אין ספק שיש לנו הליצנים הרפואיים תפקיד ושליחות מרפאה. אשריי שזכיתי להגיע לזקוקים לכך”.

מהנהלת בית הספר נמסר ליעל: “בשם תלמידי בית הספר בן גוריון, ובשם כל מי שהגעת אליו ונגעת לו בלב ובנפש – תודה לך על השיתוף, החשיפה והלמידה רבת המשמעות לתלמידי בית ספרנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן