news08.net/ads.txt

חברת המועצה איטל בציר אלשיך יוזמת פרויקט – “מקרר חברתי”

בימים אלו כל מי שחולף על פני בית הקפה “עלמה” בשכונת שדרות ח”ן, ותוהה מה פשר הצבת מקרר בשטח ציבורי, הרי שמדובר ב”מקרר חברתי” שנועד למען הקהילה, לאנשים נזקקים או כאלו שבא להם לפתוח את המקרר ולקחת פרי, מעדן או מאפה. מאחורי היוזמה עומדת חברת המועצה – איטל בציר אלשיך, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא בתמיכת ראש העיר רחמים מלול ובסיוע ליאור שוקרי – מנהל מחלקת אכיפה.

עיריית רחובות רכשה את המקרר למען הקהילה ואת ניהול המיזם החברתי מובילה מיה לונצר, פעילה חברתית ותושבת שכונת שדרות ח”ן. המיזם החברתי טומן בחובו גם העלאת מודעות למניעת בזבוז וניצול המזון, ליצירת סולידריות חברתית ולחיזוק קשרי הקהילה.

כיצד “המקרר החברתי” יפעל? המקרר יהיה פתוח 24/7 ויאפשר לתושבים המעוניינים לקחת מהמקרר בחופשיות, מוצרים גולמיים שנשארו לאנשים ועסקים בסוף יום, או אוכל מוכן של בתי עסק מקומיים. קבוצת תושבים מתנדבים תהא אחראית מדי יום על בדיקת תוקף המזון והכנסת מזון. כדאי לדעת: על פי הדו”ח הלאומי של אובדן מזון והצלת מזון בישראל היקף אובדן המזון נאמד על יותר מ-2.3 מיליון טון בשווי של 19.3 מיליארד ₪ בשנה, כשמחציתו היה מזון ראוי למאכל אדם.

לדברי בציר אלשיך: “אנו חיים בחברת שפע ובזבזנות שאת המחיר אנו לא מרגישים רק בכיס (משפחה זורקת מזון של מעל 3,000 ₪ בשנה) אלא גם נרגיש בפגיעה סביבתית. מרגע שאנשים יחלפו על פני המקרר ייתכן ויחשבו פעמיים באם יש להם מצרכים מיותרים שקנו, ובמקום זה ייגשו ל”מקרר החברתי” ויתרמו את המצרכים שאחרים יוכלו לאכול וליהנות מהם”.

אלשיך מוסיפה: “כפעילה חברתית, מאוד מחמם את הלב לראות דווקא בעת הזו את ההתגייסות המדהימה של הקהילה, בני הנוער והתושבים שרוצים לפרויקט עוד בטרם פורסמו פרטים על “המקרר החברתי”. בהזדמנות זו רוצה להודות ל”קפה עלמה” שניאות להציב את המקרר בסמוך ומסייע בחיבור והעברת חשמל מבית הקפה.

לדברי מיה לונצר: “כולי אמונה, שברגע שהקהילה מתגייסת למען מטרה חשובה כמו לפרויקט “המקרר שמחמם את הלב”, אז גם הקשרים בין הקהילה הולכים ומתהדקים וגם הקשר לסביבה. כך שכולם יוצאים נשכרים מהעניין.WIN-WIN”. למעוניינים להתנדב מוזמנים ליצור קשר בטלפון 050-8329001 או להירשם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן