חבר מועצת העיר רחובות עו”ד יניב מרקוביץ’: “לא ניתן לקדם מדיניות מפלה בה עסק אחד נדרש להיסגר בסופ”ש ומקבל קנס על פתיחתו בעוד שעסק אחר לא”

מרקוביץ’, יו”ר האופוזיציה: “מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את רחובות מאז ומתמיד וזאת בניגוד להבטחותיו שיפעל למען כלל תושבי העיר.”

מועצת העיר הסירה מסדר היום את ההצעה לסדר של עו”ד יניב מרקוביץ’ שדרשה להפסיק את האכיפה הבררנית נגד מקדונלדס במרכז המסחרי החדש בשכונת אחוזות הנשיא. מרקוביץ’:” חבל שמעוררים מלחמה מיותרת ושמזלזלים ומתעלמים בצורה בוטה מציבור שלם.”

לאחרונה נפתח המרכז המסחרי החדש בשכונת “אחוזות הנשיא” וזאת לאחר עיכובים של שנים רבות וציפייה גדולה מצד תושבי ותושבות האזור.  בימים אלו המרכז מסיים את הליך האכלוס ובין היתר נפתח בו סניף מקדונלדס שעל פי מדיניות הרשת, המאפשרת פתיחת סניפיה גם בסופי שבוע וחגים, גם סניף זה פועל במסגרת הסופ”ש לרווחת האוכלוסייה הגרה בשכונות הסמוכות למרכז.

תושבי ותושבות השכונות הסמוכות, רחובות המדע ואחוזות הנשיא, נדהמו לגלות כי החל מהסופ”ש הראשון לפתיחת הסניף בשכונה פקחים של העירייה פוקדים את המקום ודורשים מהמפעיל לסגור את הסניף במהלך סוף השבוע.

נכון להיום הסניף פתוח בערבי שישי עד השעה 22:00 וביום שבת עד השעה 15:00 כפי שהחוק מורה אך בניגוד לעסקים אחרים ברחבי העיר שבהם אותו החוק בדיוק לא נאכף. החל משנות ה-90 קיים ברחובות סטטוס קוו לגבי פתיחת עסקים במהלך הסופ”ש . הסטטוס קוו שנקבע כאמור בשנות ה-90 לא נמצא בהלימה לגודלה של העיר, לשינויים הדמוגרפיים שחלו בה, להתפתחותן של שכונות חדשות ובעיקר לצרכי הציבור החילוני הגדול שנמצא בשכונות הללו.

ראוי לציין כי לסטטוס קוו אין שום מעמד חוקי!! שכן מדובר במוסכמות בלבד. מאידך, העירייה אמורה לפעול על פי חוק שיש לאוכפו ללא משוא פנים ואין מקום לאכיפה הבררנית בנושא פתיחת העסקים בסופ”ש, כפי שמתבצע בימים אלו.

בהצעתו לסדר של יניב מרקוביץ’ לראש העיר מתן דיל נכתב בין היתר:

“העירייה בהנהגתך החלה לפעול בניגוד לפסיקה שאוסרת על אכיפה בררנית ועוד בצורה הפוגעת לא רק בבעל העסק אלא גם בציבור שלם המבקש לצרוך מאותו בית עסק טובין ושירותים. סבורני כי הקנסות שניתנו למסעדת מקדונלדס אינם חוקיים ודינם להתבטל עוד בטרם הרשת תגיש בקשה להישפט. כך אני מצפה כי תפעל הרשות. ככלל העירייה מחויבת לפעול בצורה שיווניות מול כל העסקים הפועלים בעיר. לא ניתן לקדם מדיניות מפלה בה עסק אחד נדרש להיסגר בסופ”ש ומקבל קנס על פתיחתו בעוד שעסק אחר לא, גם אם לכאורה נובעת הדרישה מתלונות הציבור.”

ההצעה לסדר, שכאמור ירדה מסדר היום, בתמיכתן של כל הסיעות, לרבות אלו שרצו במערכת הבחירות האחרונה תחת הדגל הליברלי, מנציחות את המשך סגירת הסניף של מקדונלדס במרכז החדש. מצב זה ימנע בפועל את פתיחתם של עסקי מזון נוספים שאמורים להיפתח במרכז בחודשים הקרובים לרווחתו של הציבור בשכונה.

עו”ד יניב מרקוביץ’, ראש האופוזיציה: “אתמול ראינו את הפליק פלאק המהיר ביותר בהיסטוריה בין הבטחות שלפני הבחירות לבין המעשים שלאחריהן. בשבועות הקרובים נלמד את הנושא ונערך להגשת עתירה מנהלית בנושא. לצערי, מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את רחובות מאז ומתמיד וזאת בניגוד להבטחותיו שיפעל למען כלל תושבי העיר. נמשיך לנהל מאבק ענייני וחסר פשרות בנושא במטרה לשמור על אחדות העיר תוך התחשבות בצרכי כלל מרקמי האוכלוסייה החיים בעיר.”

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יניב מרקוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן