חגיגה לספורט ולרצים: מירוץ גדרה ה-2 יתקיים בדצמבר

מירוץ גדרה (2)

נקבע תאריך למירוץ השני בתולדות גדרה, שיכלול מסלולים באורך של עד 10 ק”מ לנשים ולגברים

מאת: אליאור עמר

שנה אחרי המירוץ הקודם, שהוגדר בהצלחה רבה, ייצא לדרך בעוד כארבעה חודשים, בשבעה בדצמבר, מירוץ גדרה השני. אשתקד כלל המירוץ כ-700 בני אדם שלקחו חלק בריצה עצמה, ועוד אלפים שהשתתפו באירועי הפנינג שהתקיימו כחלק מהמירוץ, ובמושבה משוכנעים שהפעם המספר יהיה גדול אפילו יותר. מי שנבחר להפיק את המירוץ הוא ניר כהן, שהוביל את ההפקה גם בשנה שעברה וזכה להערכה מחודשת על עבודתו. המירוץ עצמו יכלול שלושה מסלולים שונים – הראשון מסלול קל של שני קילומטרים בלבד; השני מסלול בינוני של חמישה קילומטרים; ואילו השלישי המסלול הקשה והארוך ביותר, של עשרה קילומטרים. כמו כן ייערך מסלול עממי באורך של 300 מטרים בלבד, בו יוכלו לקחת חלק הציבור הרחב.

המירוץ נחשב לבעל תו תקן של איגוד האתלטיקה, והוא יהיה מוכר על ידי האיגוד. המבקשים להתמודד במירוץ יצטרכו להירשם מראש באתר אינטרנט ייעודי שיוקם ספציפית לאירוע זה. במהלך המירוץ צפויים להיסגר כבישים ורחובות מסויימים, ועל כך צפויה לבוא הודעה לציבור בהמשך. כזכור, במירוץ בשנה שעברה זכה נרו טפרי, שסיים בעשירייה המובילה במרתון אליפות אירופה שנערכה לאחרונה. במקום השני סיימה לונה צ’מאטי סלפטר, שזכתה באליפות אירופה למרחק 10,000 מטרים רק בשבוע שעבר. המפיק כהן משוכנע שהפעם הנהירה אל אירוע הספורט תהיה גדולה יותר.

“אנחנו מצפים למעל אלף רצים, ולא אתפלא אם נגיע גם ל-1,500″, אמר ניר כהן ל”כל רחובות-גדרה”. לפי ההערכות, כשליש מהמשתתפים יהיו תושבי גדרה, שכן במספר קבוצות ריצה הפועלות בעיר רצים בין 300 ל-500 תושבים. אגב, המירוץ שייערך כאמור בשבעה בדצמבר ייערך בסימן חגיגות 135 שנים להיווסדה של המושבה גדרה. “יש היענות גדולה למירוץ ואנשים רבים מתקשרים ומבקשים לברר מתי תיפתח ההרשמה”, אמר המפיק כהן. “יש לזה ציפייה גדולה לא רק בתוך גדרה, אלא גם בענף כולו. אנשים יבואו לרוץ במירוץ הזה מכל הארץ, בדיוק כפי שקרה בשנה שעברה ואפילו במסות גדולות ומשמעותיות יותר”, הוסיף. כהן מעריך כי ההרשמה תיפתח בימים הקרובים, וכי יש לעקוב אחרי המידע בכלי התקשורת. “מיד לאחר שהרשות המקומית תאשר את הפרטים באופן סופי נתחיל בהרשמה. זו תהיה חגיגה גדולה לספורט ולרצים”, הכריז.

כהן מוסיף ואומר כי בדומה למירוץ הראשון, כך גם הפעם צפוי המירוץ להיות נגיש לבעלי מוגבלויות פיזיים, כך שגם הם יוכלו להשתתף בתחרות. לדבריו, המסלולים ברובם יהיו על כבישי אספלט, דבר שמאפשר לבעלי מוגבלויות להתמודד באופן חופשי וללא בעיות. עם זאת, ייתכן כי חלק קטן מהמסלול של המירוץ ל-10 ק”מ יהיה על משטח כורכר, אולם לדבריו מדובר במשטח איכותי יחסית שלא אמור להציב מכשולים בפני בעלי מוגבלויות מסוג קטועי רגליים. בכל מקרה, מארגני המירוץ צפויים להוציא הודעה מסודרת בנושא לאחר שמסלולי המירוץ ייקבעו באופן סופי, כאשר ממילא, כל המירוץ צפוי לעבור בשטחה של גדרה, בתוך העיר ובשוליה. קבוצת הריצה EzeRun הפועלת בגדרה בשלוש השנים האחרונות נחשבת לאחת מקבוצות הריצה הגדולות בשפלה, ורבים מחבריה צפויים גם להשתתף באחד מהמקצים שיתקיימו במירוץ גדרה ה-2, כפי שעשו גם בשנה שעברה. שמואל רובין בן ה-64 צפוי להיות אחד מהם. “רצתי בשנה שעברה וארוץ גם השנה, אני כבר מחכה לזה”, אמר רובין השבוע ל”כל רחובות-גדרה”. “אני רץ להנאתי ובשביל הכיף, מבחינתי זה ספורט והנאה, אבל גם משתתף באירועים תחרותיים ואעשה זאת במירוץ גדרה. אני מאמין שכמוני יעשו רבים מתושבי גדרה, ואני שמח מאוד שמירוץ כזה מתקיים כאן אצלנו, כך שבמקום לצאת ולנסוע רחוק מהעיר אנחנו יכולים פשוט לרדת מהבית ולרוץ”.

בתוך כך יצוין כי רק לפני חודש ימים פורסמה בכלי תקשורת זה כתבה אודות ביטולו של המירוץ, לאחר שהמתמודד לראשות העיר, סהר רווח, טען כך בחשבון הפייסבוק שלו. “לצערי, ככל הידוע לי, המרוץ שתוכנן השנה בוטל. הסיבה היחידה לכך היא הקנאה ופוליטיקה קטנה ומכוערת. המרוץ מתוקצב בתקציב השנתי ואני לא רואה כל סיבה שלא יתקיים גם השנה. התחלנו מסורת נהדרת בשנה החולפת, אנחנו צריכים לדאוג להמשיך את מרוץ גדרה בכל שנה, כיום חג של פעילות קהילתית וספורטיבית”. עם זאת, ראש המועצה יואל גמליאל, הודיע כבר באותו השבוע כי אין כל קשר לפוליטיקה, מירוץ גדרה ייערך – וצדק.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן