חדר משחקים לזכרה של שירה כהן נחנך בבניין הילדים במרכז הרפואי קפלן

“ראינו שאין מקום לשחק בו אחר הצהריים, וכך נולד הרעיון לבנות מתחם שכולו אור ושמחה, בדיוק כמו ששירה היתה”

שירה כהן ז”ל, נפטרה מסרטן בגיל 9, לפני כ-25 שנים. אחותה, רוית דואק, יו”ר מעגל נשים רחובות נס ציונה, הוריה, משה וטובה כהן, ואחיה אורן, חיפשו במשך שנים דרך מיוחדת להנציח אותה.

רוית מספרת: “רציתי שכולם ידעו מי היתה שירה, אחותי. שירה היתה ילדה חייכנית מלאת שמחת חיים, שהיה לה אכפת מאוד מהאחר. חיפשתי מקום שיהיה קשור אליה, שיבטא את מי שהיא היתה, ויהיה מלא בנתינה כלפי אחרים”.

לפני מספר שנים, בנה של רוית היה מאושפז במחלקת הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, ושם עלה במוחה הרעיון – להקים חדר משחקים עבור הילדים המאושפזים: “ראינו שאין מקום לשחק בו אחר הצהריים, וכך נולד הרעיון לבנות מתחם שכולו אור ושמחה, בדיוק כמו ששירה היתה”.

כדי להגשים את החלום, רתמה רוית את חברותיה ממעגל הנשים רחובות נס ציונה, הפעיל מזה כעשר שנים, ובמסגרתו מקדמות החברות יוזמות למען הקהילה. את אירוע ההתרמה השנתי הן רתמו לטובת התרומה לחדר, ובמרכזו התקיימה הופעה של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה. רוית מספרת: “ישראל היה אחד האמנים שהיה איתנו בקשר כששירה היתה חולה. הוא לקח אותה לסטנד אפ ואפילו היה מתקשר לשאול לשלומה. הוא הופיע בהתנדבות באירוע ההתרמה שלנו, וכך מעגל הנשים רחובות ונס ציונה הצליח לגייס את הכסף הנדרש להקמת החדר בחטיבת הילדים במרכז הרפואי קפלן”.

בשבוע שעבר התקיים במרכז הרפואי קפלן אירוע החניכה של החדר החדש. עם דמעות בעיניים ומלאת התרגשות, אמרה רוית: “זו הגשמת חלום עבורי, חלום של עשרים שנה, שיש לו שותפים רבים. אני מרגישה שהחדר הזה מנציח את שירה ז”ל, את מי שהיתה. על הקיר העליון בחדר כתבנו את ראשי התיבות של שירה, המרכיבים את המשפט: שבחייכם יהיו רגעי הנאה. זו המטרה של החדר, וזו היתה המטרה שלי”. היא הוסיפה ואמרה: “אני מבקשת להודות לענת צרפתי, האדריכלית, על העיצוב וליווי הפרויקט, לישראל קטורזה, לאדם רון רוזנפלד ומייקל הרפז הופיעו, לסטודיו סגול עיצוב סביבה לימודית על העיצוב, למיכל כהן על התמונות ולנשות מעגל נשים רחובות נס ציונה שהלכו עם החלום שלי”.

במהלך האירוע, הפתיעה רוית את הנוכחים, והכריזה שנוסף על החדר, מעגל הנשים החליט לתרום שלושה לפ טופים לטובת ילדים מאושפזים שבשל סיבת האשפוז לא יוכלו להגיע לשחק בחדר המשחקים: “השתדלנו לחשוב על כולם, גם על אלו שלא יוכלו להנות מהחדר”.

ד”ר איתן לבון, סגן מנהל המרכז הרפואי קפלן: החיבור עם רוית נוצר לפני מספר שנים. כמי שאיבד אח בעצמו, לא יכולתי שלא להתרגש מהסיפורים של רוית על שירה ז”ל, מהאהבה והגעגוע אליה ומהרצון להנציח אותה באמצעות נתינה לילדים מאושפזים. במאמץ משותף, הפרויקט קרם עור וגידים ואני סמוך ובטוח שהילדים המאושפזים אצלנו, יזכו לרגעים של משחק, שמחה והנאה במתחם המרשים שנבנה”.

פרופ’ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה”ח הרצפלד: “חווית האשפוז בבית החולים היא חוויה לא פשוטה, הן עבור הילדים והן עבור הוריהם. חדר המשחקים לבטח יאפשר להם הפוגה מהחששות ומהטיפולים הרפואיים. אני מודה לרוית, למשפחתה ולמעגל הנשים רחובות שבחרו לקדם פרויקט חשוב זה. בנוסף, אני מבקש להודות לכל הגורמים מבית החולים שנרתמו לטובת הפרויקט ואפשרו הקמת החדר”.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מיכל כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן