news08.net/ads.txt

חדשות 08 אילת | קצא”א לא תוכל להגדיל את כמויות הנפט הגולמי באילת

חדשות 08 אילת | השופט אליהו ביתן מחק את העתירה של קצא”א כנגד תנאי היתר הרעלים החדשים שהמשרד להגנת הסביבה נתן לה לעניין עיסוק בחומרים מסוכנים

בדיון שהתקיים בבית משפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, מחק כבוד סגן הנשיאה, השופט אליהו ביתן את העתירה של קצא”א כנגד תנאי היתר הרעלים החדשים שהמשרד להגנת הסביבה נתן לה לעניין עיסוק בחומרים מסוכנים. המשמעות היא שקצא”א לא תוכל להגדיל את הכמויות של הנפט הגולמי באשקלון ובאילת, כפי שביקשה לשלב זה.

המשרד להגנת הסביבה לומד את החלטת בית המשפט ושוקל את צעדיו בהתייחס אליה: המשרד העביר לקצא”א תנאים סביבתיים במטרה לשמור על בריאות הציבור ועל הסביבה ולמנוע את הישנותם של אירועי חומרים מסוכנים כתוצאה מפעילות החברה – שאנו רואים כי מתרחשים מעת לעת. לצד זאת, כבוד השופט הותיר על כנו את צו הביניים, המקפיא את כניסתם לתוקף של התנאים המעודכנים שנקבעו בהיתר הרעלים. המשמעות היא שהוא מותיר על כנן את המגבלות שקבע המשרד במסגרת היתר הרעלים הקודם, לרבות מגבלות על כמויות שנתיות.

המשרד להגנת הסביבה מצר על הניסיונות החוזרים לצייר את פעילותו המקצועית כמוטה לכאורה משיקולים פוליטיים, ודוחה את גישתה של חברת קצא”א שהובעה גם בבית המשפט, שלפיה יש צורך לאפשר בחינה של העמדות המקצועיות על ידי הדרג הפוליטי. המשרד ימשיך לפעול באופן מקצועי לשם הפחתת סיכונים לסביבה ולבריאות הציבור, ובכלל זה הסיכונים הנובעים מפעילותה של חברת קצא”א, שגרמה בשנים האחרונות באירועים שונים לפגיעה מסיבית בסביבה בישראל.

באחרונה, דרש המשרד מחברת קצא”א כי תמסור נתונים על היקף פעילותה בשנת 2022 בהתאם לחובתה החוקית לפי חוק החומרים המסוכנים, אך קצא”א לא מעבירה את הנתונים.  כב’ סגן הנשיאה אליהו ביתן, הבהיר בדיון לחברת קצא”א, כי עליה לפעול להשלמת המידע הסביבתי הנדרש ולחדול מהתנהלותה הלעומתית, שאינה מקדמת את ענייניה.

עוד הזכיר כב’ סגן הנשיאה, בעניין מדיניות אפס תוספת סיכון במפרץ אילת של המשרד להגנת הסביבה, כי במסגרת העתירה לבג”ץ בנושא זה, המדינה הבהירה שאין בכוונת הממשלה להתערב במדיניות זו.

המשרד להגנת הסביבה עומד על דרישותיו העדכניות, שמטרתן מניעת הישנות אירועי חומרים מסוכנים תוך בחינת הסיכונים הנובעים מפעילותה של קצא”א וניהולם. כל זאת, במטרה להגן על בריאות הציבור והסביבה.

צילום: עוז גורן (ארכיון חדשות 08)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן