news08.net/ads.txt

חדשות 08 רחובות | יום ההולדת המרגש של יוסי ביור בן ה-91

בבית ספר דה – שליט חטיבה ב, בהנהלתה של קרן יעקב, ממשיכה המורה חנה גינסברג בהובלת המיזם ימי הולדת לשורדי שואה

“אנחנו ניצולי שואה ואין לנו חברים” כך אמר שורד השואה יוסי ביור לאחר שתלמידיי ז’3 ב”דה שליט” עם המחנכת חנה גינסברג הגיעו לביתו וחגגו לו יום הולדת 91, במעמד רעייתו זהבה.

יוסי ביור עלה ארצה באוניית המעפילים אקסודוס וסיפורו בתקופת השואה – ובזמן העליה לארץ ריתק את הנוכחים. לדברי חנה גינסברג, “התלמידים הכינו ברכות, עוגות, עוגיות, כיבוד וכל מה שצריך לערב חגיגי ומיוחד זה. יוסי ואשתו הודו לנו מספר פעמים על כך שהגענו לביתו. הוא כל כך שמח והתרגש שחגגנו עימו את יום הולדתו, ואמר כי בכך הוכחנו למעשה שלא שכחנו אותם, את שורדי השואה, שבדרך כלל מזכירים אותם ביום הזיכרון לשואה והגבורה. התלמידים ברכו אותו בהתרגשות רבה, ואחלו לו בריאות, שמחה ונחת”.

“אני מזמינה אותך כבר מעכשיו להגיע לתערוכה לזכר השואה והגבורה שאני מקימה בביה”ס כמו בשנים עברו, ולשתף את תלמידינו בסיפור חייך המצמרר והמרתק בתקופת השואה” אמרה חנה ליוסי – שהסביר לתלמידים כמה חשוב לשמוע סיפורי עדות, ושיתף מעט בסיפור חייו, התלמידים שתו בצמא את דבריו, חלקם שיתפו בקצרה על סבא או סבתא שלהם שעברו את השואה וההתרגשות באוויר הייתה עצומה.

התלמידה רומי מסכמת: “היה לי ממש כיף, מעניין ומרגש במפגש שמחתי לחגוג עם יוסי ולשמוע את הסיפור שלו ומקווה שיצא לי לפגוש אותם שוב”. גינסברג הוסיפה: “עברנו יחד חוויה מרגשת, מיוחדת, משמעותית וערכית. אנו נמשיך ללוות את יוסי במהלך השנה, ונמשיך לחזק את הקשר הבין דורי עם שורדי השואה, שנזכה תמיד להיות בצד הנותן, התורם והמשמח”.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן