news08.net/ads.txt

חדש! כיתת שוחרות בכפר הנוער כנות

החלום של רבים מההורים הוא שילדיהם ישרתו ביחידה משמעותית בצה”ל שתאפשר להם לא רק שירות עם ערך מוסף – אלא גם תפקיד שיעזור להם בעתיד להשתלב היטב בשוק העבודה ובחיים עצמם. זה בדיוק מה שיקרה לבוגרי ובוגרות תכנית “שוחרות” שהחלה לפעול השנה בכפר הנוער החקלאי בכנות, בו לומדים עשרות תלמידים מאשקלון והסביבה.

במסגרת התכנית, אחת מהכיתות בשכבה י’ בבית הספר הפועל בכפר הוכנסה למסלול מיוחד וייחודי, שבסופו יקבלו בוגריו תעודת בגרות איכותית אליה שואפים כל תלמידים ישראל – וגם תעודת בגרות טכנולוגית, שתפתח בפניהם מגון רחב של אפשרויות ותפקידים בהם יוכלו לשרת בצה”ל, ולאחר מכן באזרחות. התכנית נמשכת שלוש שנים, מכיתה י’ עד יב’, כאשר תלמידים המעוניינים בכך יכולים (אך לא חייבים) להמשיך ללמוד שנתיים נוספות ולקבל תעודת הנדסאי. לאחר מכן, מתגייסים התלמידים לחיל הטכנולוגיה בצה”ל, שם הם משתבצים בתפקידים טכנולוגיים יוקרתיים במיוחד.

התכנית כוללת ליווי אישי צמוד לתלמידים שבבתי ספר אחרים יכולים רק להתקנא בו: למעט מחנכת הכיתה, שתי חיילות נוספות מטעם הצבא מלוות את התלמידים והתלמידות ומסייעות להם במטלות לימודיות, בשיעורי תגבור ובתרגול החומרים הנלמדים. לאחר שישוחררו מהשירות בצה”ל צפויים התלמידים להשתלב בשוק העבודה האזרחי בתפקידים רבים בתחום הטכנולוגיה, שנחשבים כיום מבוקשים מאוד ונושאים בצידם שכר הגבוה באופן משמעותי מהשכר הממוצע במשק כיום.

בכפר הנוער כנות מדווחים כי כבר בשנה הראשונה בה נפתחה הכיתה היא התמלאה לחלוטין, וכי בשנת הלימודים הבאה צפויה להיפתח כיתה נוספת, שההרשמה אליה כבר החלה.

“התכנית תוביל את התלמידים שלנו להצלחות הן בתחום הלימודים והן בתחום החברתי”, אמרה זהבית רותם, מנהלת בית הספר בכפר הנוער כנות. “באמצעותה נפתח בפני התלמידים אופק עתידי והם יוכלו להשתלב בתפקידים משמעותיים הן בצבא והן בחיים האזרחיים לאחר מכן. התכנית היא אחת מיני רבות בבית הספר אשר מובילות לפיתוח מנהיגות, מצוינות אישית וחברתית ולתחושת מסוגלות גבוהה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן