news08.net/ads.txt

חוגגים 74 לעצמאות ישראל: מטס חגיגי מדן ועד אילת, משט דרומי ובסיסים פתוחים

צה״ל השלים היערכותו לקראת יום העצמאות ה-74 ואת האימונים וההכנות למטס ולמשט בסימן ״יד פוגשת יד אחות״ ופותח את בסיסי צה״ל לציבור הרחב, לראשונה מאז פרוץ הקורונה. המטס יתקיים במהלך היום (חמישי, 5.5.22) בין השעות 10:30-13:30 ויחלוף מעל עשרות ערים ונקודות מרכזיות בארץ, מדן ועד אילת. במטס יקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ”ם). לראשונה, ישתתף במטס יום העצמאות המסורתי גם כלי טיס מאוייש מרחוק מסוג “איתן” (Heron TP). במטס ייקחו חלק גם מסוקי משטרת ישראל כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

בשעה 08:45 יתקיים מטס הצדעה למאה ועשרים החיילים המצטיינים בטקס החגיגי מעל בית הנשיא. הצוות האווירובטי של חיל האוויר יבצע שמונה מופעים אוויריים מרהיבים עם מטוסי ה”עפרוני” בין השעות 09:00-15:00 מעל הערים והבסיסים הבאים:
• ירושלים
• בסיס חה”א ע”ש עזר ויצמן ברמת דוד
• טבריה
• חופי חיפה
• חופי תל אביב
• בסיס חה”א תל נוף
• חופי אשדוד
• מוזיאון חיל האוויר בבסיס חצרים

• ביום העצמאות יתקיים משט מיוחד במסגרתו יפליגו לאורך חופי העיר אילת כלי השיט של זרוע הים בזירת ים סוף וכלי השיטור הימי.

בנוסף, בתום שנתיים בהן לא נפתחו בסיסי צה”ל לציבור הרחב בשל מגיפת הקורונה, שבים בסיסי צה”ל לפתוח את שעריהם: בסיס חטמ”ר שומרון, בסיס חה”י אילת, בסיס ח”א ע”ש עזר ויצמן ברמת דוד, בסיס ח”א תל נוף ומוזיאון חיל האוויר בחצרים. לנוחיות אזרחי ישראל, אפליקציית המטס שפיתחו אנשי יחידת אופק 324 של חיל האוויר תעניק גם השנה חווית צפייה מיטבית במטס באמצעות סימון נתיביו ומיקום המטוסים בזמן אמת על גבי מפה. באפליקציה ניתן יהיה למצוא חידון ידע וכן אופציה של מציאות מדומה המאפשרת חווית צפייה תלת ממדית בדגמי מטוסי החיל. ניתן יהיה להוריד את אפליקצית חיל האוויר דרך חנויות האפליקציות או להשתמש בקישור דרך אתר חיל האוויר. שימו לב: חל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים באזור המטס – הדבר מהווה סכנה לכלי הטיס המשתתפים במטס ולציבור הצופה בו.

 להורדת אפליקציית חיל האוויר בה ניתן לראות את זמני המטס ולעקוב בזמן אמת למכשירי אנדרואיד לחצו כאן 

להורדת אפליקציית חיל האוויר בה ניתן לראות את זמני המטס ולעקוב בזמן אמת למכשירי אפל לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בברכה לאזרחי ישראל לרגל יום העצמאות ה-74

“אזרחי ישראל היקרים, יום העצמאות הוא יום של גאווה גדולה לכולנו. גאווה לאומית במה שעברנו ביחד, ובמה שהשגנו כאן יחד. תראו, אנחנו חיים בתוך פלא של ממש. המדינה צומחת, ההיי-טק פורח, מערכת הבריאות מתחזקת, ילדי הפריפריה זוכים היום להזדמנויות שלא היו בעבר, וברוך ה’, בישראל יש פרנסה לכל דורש. בביטחון – למרות שהאויבים שלנו לא נחים לרגע מהניסיון לפגוע בנו, מדינת ישראל חזקה מתמיד. צה”ל, שב”כ ומוסד מתעצמים בקצב חסר תקדים: בלייזר, בטילים, בסייבר ומעל לכל – בהשקעה בלוחמים הנועזים והטובים שלנו. כמי שנושא באחריות העליונה על ביטחון ישראל, אני יכול לומר לכם בבירור: ישראל תתגבר על כל איום מבחוץ, קרוב ורחוק. בנינו כאן קיר ברזל עבה מאוד מול אויבינו.

אחיי ואחיותיי, מה שהחריב את המדינה היהודית העתיקה בבית שני, ואת קודמתה בבית הראשון היה דבר אחר לגמרי – הפלגנות בתוך העם שלנו. ראו, מעולם לא שרדה כאן מדינה יהודית ריבונית ומאוחדת, יותר מ-80 שנה. והנה, אנחנו בעשור השמיני למדינת ישראל. העשור שמעולם לא צלחנו. הפעם קיבלנו עוד הזדמנות, הזדמנות שלישית של העם היהודי. הפעם אנחנו חייבים, פשוט חייבים להצליח. אסור לנו לאפשר לשנאה ללכוד אותנו, להשתלט עלינו. אנחנו צריכים לראות אחד את השני בעין טובה, להאמין שגם האחר רוצה בטובת המדינה, גם אם דעתו שונה באופן מוחלט. אנחנו צריכים כולנו תמיד להניח את טובת המדינה מעל המגזר שלנו,  מעל האינטרס אישי. 74 שנותיה של המדינה לימדו אותנו שכאשר עם ישראל מאוחד – אף אחד לא יכול לנו.

אתם יודעים, הוריי – ג’ים ז”ל ומירנה תיבדל לחיים ארוכים – גדלו בארה”ב, הם בכלל לא ידעו שיש ספרדים ואשכנזים, ימנים שמאלנים, כל הדברים האלה. הם חינכו אותי שאנחנו עם ישראל אחד. אני אסיים במילים של התפילה למדינה: “אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ”. חג עצמאות שמח, ישראל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן