news08.net/ads.txt

חודש הספר העברי במועצה אזורית נחל שורק: במה מכובדת ליוצרים וסיפורים מקומיים

רחבת הספרייה בבני ראם לבשה השבוע חגיגה של ספרים וסיפורים. הספרייה האזורית במועצה אזורית נחל שורק בניהולה של נירית כנה וצוות הספרניות תמיד מפתיעה עם פעילות חגיגית, שעות סיפור וסדנאות לילדים.

>> לקבלת חדשות על המועצה האזורית נחל שורק באמצעות הוואטסאפ ליחצו כאן

מלבד הפנינג מקסים לילדים המועצה החליטה לפרגן לסופרים עצמאיים ולאפשר להם למכור בדוכנים את ספריהם. בלטו במיוחד שלשה דוכנים הראשון של הסופרת דפנה קופר טלקר מיד בנימין שבמועצה עם ספר הילדים החדש שלה ”איך מטפסים לראש ההר”. דפנה היא יוצרת ואמא לשישה ילדים שהשנים האחרונות של חייה היו מאתגרות ביותר. היא התמודדה עם לידת שני ילדים חירשים וגירושים מאוד כואבים אך דווקא שם, מתוך הכאב הנורא הזה גילתה את כוחותיה. ספרה, שנולד מתוך תסכול וכאב ומתוך הרגשה של שליחות לכל האנשים שמרגישים, שבחלומות שלהם הם גדולים ומצליחים ובחיים האמתיים הם חווים פער, חוסר כוחות ויכולת – ולכן הם לא חיים את החלום.

דוכן נוסף ששמחנו בהימצאותו מאד הוא דוכנה של רחל שנרב ,ילידת חפץ חיים שבספרה “מהצריף השבדי למעון בשומרון” היא מספרת בפירוט על ילדותה בקיבוץ חפץ חיים מראשית שנות הארבעים, בספר ניתן לקרוא ולהכיר מנקודת מבט אישית על האנשים שהקימו את הקיבוץ ויסדו את המועצה ולהבין באילו תנאים היו צריכים להתמודד, מרתק.

בלט במיוחד הדוכן השלישי ביריד ובו הוצגו ספריהם של ניצולי השואה תושבי המועצה – אחד הפרויקטים היפים שהפיקה המועצה ושהפכו להיות הגאווה והפינה החמה בלב של ראש המועצה אלי אסקוזידו. בסדרת ספרי הביוגרפיה על ניצולי השואה ישנם 18 סיפורים על תושבי מועצה ששרדו את אימת השואה ומספרים את סיפורם האישי. סיפורים אלו ואחרים מחדדים את נס הימצאותנו פה ואת ההודיה שאנו חייבים למייסדי המקום וניצולי השואה.

ספריה אזורית נחל שורק שומרת על מקומה בין הספריות הפעילות ביותר בארץ! לספריה 6 סניפים פעילים (מתוך 7 יישובים במועצה) ובהמשך השנה ייפתח הסניף השביעי. 82% מתושבי המועצה רשומים כמנויים פעילים ששאלו לפחות ספר אחד בשנה ובמהלך שנת 2018 נוספו למעלה מ-1000 קוראים חדשים. מהספרייה שאלו 115,659 ספרים, כולל ספרים דיגיטליים באפלקציית “עברית” וספרי שמע באפלקציית “אייקסט”.

הספרייה מאפשרת השאלת ספרים חינם גם לספרים דיגיטליים וספרי שמע בעזרת קודים או מס’ הקורא בספריה. תושבי המועצה והסביבה, נהנים ממגוון פעולות תרבות לגיל הרך, ילדים ונוער ומבוגרים במהלך כל השנה. שעות סיפור, הרצאות, הצגות, ירידים, סדנאות ועוד. הספרייה משמשת גם כ”בית” לתלמידי המועצה שמגיעים אליה לפחות פעמיים בשבוע להפעלה או שעת סיפור.
כל סניפי הספרייה מתחדשים במהלך כל השנה, בריהוט ואיבזור, מונגשים גם לבעלי צרכים מיוחדים, נותנים פתרונות עניין לכל הגילאים ומעורבים מאד בחיי הקהילה המקומית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן