news08.net/ads.txt

חוויה מוסיקלית: ‘פסטיבל במזרח 8’ בלוד

הפסטיבל השנה בסימן של תפילה לעתיד יציב ובטוח יותר ובחיזוק כוחות הביטחון של ישראל תוך הצדעה לתושבי העוטף. בפסטיבל משתתפים עשרות אמנים שמעלים מגוון רחב של מופעים מוסיקליים מרגשים לכל המשפחה.

חוויה מוסיקלית ללא עלות עם עשרות אמנים: תושבי לוד נהנו ממופעי ‘פסטיבל במזרח 8’ בחג החנוכה

בנר ראשון של חנוכה החליט ראש העיר לוד – עו”ד יאיר רביבו כי ‘פסטיבל במזרח 8’ הנערך בפעם  השמינית ברציפות – יתקיים השנה ללא עלות בשל מצב המלחמה ברצועת עזה, ובכדי לעלות את המורל הלאומי והשמחה לתושבים וכן להעניק בימים לא פשוטים אלו, נחמה בצלילים ובמוזיקה שמגיעה מהמקורות ומהשורשים של כולנו.

הפסטיבל נערך בין התאריכים 11- 13 בדצמבר ביוזמת אגף תרבות בעיריית לוד בניהולה של אורית עופר ובסיוע משרד התרבות והספורט. הפסטיבל השנה היה בסימן של תפילה לעתיד יציב ובטוח יותר וכן בחיזוק כוחות הביטחון של ישראל תוך הצדעה לתושבי העוטף. בפסטיבל משתתפים עשרות אמנים שמעלים מגוון רחב של מופעים מוסיקליים מרגשים לכל המשפחה, שחגגה את החיבור לשורשים ובין הדורות ונהנתה מסגנונות שונים של מוזיקה מנחמת שתחמם את הלב.

מופע הפתיחה לפסטיבל נערך בהיכל התרבות לוד, באירוע “שירים מהעוטף” שהיה בסימן הצדעה לתושבי העוטף עם אומני שדרות, בהובלת חיים אוליאל (סולן להקת שפתיים), יורם חזן (סולן להקת כנסיית השכל), אותם ליוו נגני הרכב אקוסטי ובהנחיית לבנת בן חמו, שדרנית גלי צה”ל ואושיית תרבות שקידמה את פרויקט “ערספואטיקה”. כן נערך במוזיאון הפסיפס האירוע “אעירה שחר – משירת הבקשות של יהודי מרוקו” בהשתתפות יגל הרוש ואנסמבל “שיר ידידות” וכן פרופסור מאיר בוזגלו עם פרשנות חדשה לפיוטים עתיקים.

ביום שלישי בגני אביב עלה “מחול הפיוט”, נטלי דביר ולהקתה טאראב אירחו את להקות הנוער של לוד במופע מחול מזרחי ומודרני שכולו מחוות אהבה לפיוט הצפון מרוקאי – חיבור של קודש מחול וקהילה. באותו הערב בהיכל התרבות נערך המופע “קול הנשמה”, במסגרתו גלית גיאת העלתה יחד עם תזמורת הביג בנד חיפה את שיריה הגדולים של עפרה חזה ז”ל. מופע מחווה לשיריה הגדולים והבלתי נשכחים של עפרה ולהופעתה הכובשת. באותה שעה התקיים בבית הקשתות המופע “ניגון הנשמה”, במהלכו מארק אליהו אירח את מעין ליניק, למופע דואו חדש בו הציג פרשנות מיוחדת, ועיבודים חדשים לקטעים האהובים שלו, וסחף את המאזינים לתוך מסע ועמוק וייחודי בצלילים.

ביום רביעי יתקיים בגני יער “שיר נוגה במזרח”, מופע ייחודי וקסום של לאה שבת ויאיר צברי שמוקדש לשלום החטופים והשבתם. בימים כאלה למוסיקה ולתפילה והפיוט תפקיד של רפוי הקהילה וחיבור ללב אחדותינו. הקהל יוכל לשיר יחד עם שני הקולות הגדולים של כוכבי הנשמה, בלאדות, שירי משוררים ותפילות מעולם הפולקלור, הפיוט והזמר המזרחי, שירים שמעוררים את הנפש ונוסטלגיה של נשמת העם. במקביל, באותה השעה יתקיים בהיכל התרבות המופע “כולם מנגנים הקול”, ערב מרתק של הכוחות המקומיים בלוד עם שילובים ייחודיים בהם הרכבים הקלאסיים של תזמורת כלי הנשיפה וההקשה, התזמורת הסימפונית, האנסמבל האתני בעיר ומקהלוד ימחישו כי כל סוגי המנגינות והלחנים נשמעים כיצירות מופת בידי נגנים בכלים השונים והמגוונים, גם כאשר מנוגנים בכלים שונים מהרגיל לסגנון בו נכתבו במקור.

ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו שהשתתף באירועים ובמופעים ציין, כי “זאת הייתה חוויה לכל המשפחה בימים עם ישראל צריך עידוד ושמחה. ההחלטה להעניק את האירועים של הפסטיבל ללא תשלום לתושבים הייתה מיוחדת לכבוד חנוכה, בכדי לשמח את הציבור בתקופת המלחמה”.

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן