news08.net/ads.txt

חוות הבופאלו שבביצרון נבחרה לאחד ממאה המשקים המובילים, בוועידת ישראל לחקלאות

חוות הבופאלו שבמושב ביצרון נבחרה לאחת מ-100 המשקים החקלאים המובילים בישראל, במסגרת ועידת ישראל לחקלאות שהתקיימה לאחרונה בירושלים.

בוועידת ישראל לחקלאות שנערכה בפעם התשיעית בירושלים, ביוזמת קבוצת משוב, התקיים בשיתוף עם חברת ‘זרעים גדרה’ טקס חגיגי ובו הוכרזו 100 המשקים החקלאים המובילים בישראל. אחת הזוכות הייתה חוות הבופאלו שבמושב ביצרון.

אומר חיים אלוש, מייסד ועידת ישראל לחקלאות: “כארגון שחרט על דגלו את העצמת החקלאות בישראל, מדי שנה וגם השנה אנו בוחרים במסגרת הועידה את 100 המשקים החקלאים המובילים בישראל על פי קריטריונים של: הצלחה כלכלית, הכשרת דור המשך, אוריינטציה שיווקית ושילוב פן תיירותי במשק. אסור שהמצב הקשה של החקלאות במדינה, הכולל גם איומי טרור בלתי פוסקים בצפון הארץ ובדרומה, יחלישו את כוחם של החקלאים ויפילו את רוחם. חקלאות ישראלית חזקה תורמת באופן ישיר לישראל חזקה ואסור לנו לשכוח זאת”.

חוות הבופאלו שוכנת במושב ביצרון – מישור החוף הדרומי, ליד יבנה. בחווה מייצרים מחלב הבופאלו (ג’מוס) מוצרים מיוחדים כמו מוצרלה, ריקוטה ויוגורטים שונים. זהו המקום היחידי בארץ למוצרי חלב הבופאלו והם משווקים בעצמם את התוצרת בכל רחבי הארץ. סיפורה של החווה החל לפני מעל 25 שנה. חגי ועירית טרייסטר (חגי דור שני, הוריו היו ממייסדי המושב בראשית שנות ה-30), שהחליטו לסגור את רפת החלב, הביאו ארצה, מדרום איטליה, עדר קטן של 50 נקבות ו- 4 זכרים בופאלוס. השנים הראשונות הוקדשו לאיקלום העדר, לימוד הגידול והכנת תפריט מתאים. בדרך היה עליהם להתגבר על לא מעט קשיים בירוקרטיים לפני שהחלו בייצור ממש.

בשנת 2010 נבנתה רפת מודרנית המאפשרת גידול ויצור בתנאים אופטימליים. כיום, בניהולם של חנוך ורעייתו, בני הדור השלישי, כולל המשק את חוות הגידול, המחלבה, מרכז מבקרים וחנות מפעל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן