חול המועד סוכות: חוויה משפחתית במוזיאון הפסיפס בלוד

מוזיאון הפסיפס לוד יארח את בוגרי ובוגרות שנקר בתערוכה “זיכרון חומרי”, יקיים שיח גלריה פתוח לקהילה לצד משחק אינטראקטיבי “המירוץ לפסיפס” ופעילויות נוספות לילדים לאורך חול המועד סוכות.

מוזיאון הפסיפס לוד יארח את בוגרי ובוגרות שנקר בתערוכה “זיכרון חומרי”, יקיים שיח גלריה פתוח לקהילה לצד משחק אינטראקטיבי “המירוץ לפסיפס” ופעילויות נוספות לילדים לאורך חול המועד סוכות.

עיריית לוד והמרכז הארכיאולוגי פסיפס לוד ע”ש שלבי וייט ולאון לוי שמחים לארח את התערוכה “זיכרון חומרי” של בוגרי ובוגרות שנקר. התערוכה, שתוצג בחול המועד סוכות, תכיל עבודות במגוון רחב של טכניקות ומדיה שנעשו בארבע השנים האחרונות במסגרת פרויקטי הגמר במחלקות השונות לעיצוב. העבודות שיוצגו עוסקות, כל אחת בדרכה, בייצוג, פרשנות ושימור של זיכרון, אישי או קולקטיבי, בחומר, צבע וצורה.

התערוכה מתקיימת במסגרת פרויקט “שנקר על גלגלים” בו יוצאים בוגרי ובוגרות שנקר לערים השונות מחוץ לתל אביב, כאשר השנה בשנקר בחרו במוזיאון הפסיפס בלוד. על מנת להדק את הקשר בין התערוכה למקום, נבחר לתערוכה  הנושא “זיכרון חומרי”  המתקשר למרכז הפסיפס בלוד, אשר מציג את אחד הפסיפסים המרשימים והשלמים שנתגלו בעולם ומתוארך לתקופה הרומית (סוף המאה ה-3/תחילת המאה ה-4 לספירה).

עוד במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי בין השניים, יתקיימו במוזיאון אירועים שונים הפתוחים לקהילה, ביניהם: שיח גלריה עם גלית גאון, ראש מרכז שנקר למחקר העיצוב בישראל, וכן  עם בוגרות המחלקות השונות בשנקר, ביניהם עיצוב תכשיטים, עיצוב טקסטיל, אומנות ועוד. 

לצד התערוכה, המוזיאון מציע פעילות לכל המשפחה שתכלול התרשמות והדרכה במוזיאון וכן את המשחק האינטראקטיבי “המירוץ לפסיפס” המחזיר את הילדים 1700 שנה אחורה במנהרת הזמן.  המשחק האינטראקטיבי, שמתקיים כולו סביב המוצגים במוזיאון ומיועד לקבוצות ולמשפחות, מזמין את המבקרים להיחשף לסיפור של הפסיפס, הדמויות והסמלים המוצגים בו, מי הכין אותו, ומה הוא בכלל עושה בלוד?

פסיפס לוד בן ה –  1700 שנה, התגלה לגמרי במקרה, לפני כמעט 20 שנה בלוד, הפסיפס שנחשב לאחד מהיפים בעולם וזכה למקום של כבוד במוזיאונים הגדולים בעולם ביניהם: ‘המטרופוליטן’ בניו יורק ‘הלובר’ בפריז, “אלטס מוזאום” בברלין ועוד. לפני כשנתיים לאחר שטייל בעולם, הוא חזר למקומו המקורי, לוד! והשנה נפתח המוזיאון למבקרים. לפרטים: 08-673-7794.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן