news08.net/ads.txt

📷 חושבים סביבה | מלול: “בואו נשכח את התקופה שהייתה – ונשתף פעולה”; מרקוביץ’ לאנשי מחאת הזבל: “אנחנו רואים בכם שותפים ורוצים אתכם כשותפים”

אם היו שואלים, נניח לפני ימי החסד שחלפו מאז הבחירות המוניציפליות, את תושבי העיר המבקשים תמורה בעד הארנונה, האם יניב מרקוביץ’ – אקס המשנה לראש העיר המכהן כיום כסגנו של מלול – מסוגל להעיז, לפרוץ גבולות, לרענן, או להרים כנס שמתרכז סביב הנושא המסריח (תרתי משמע) “זבל” – הרי שבוודאי רבים היו מרימים גבה, חלקם מגחכים ואחרים פוסלים כל רגע במחיצתו של הסגן הטרי בקואליציה של הראיס.

והנה, אתמול נרשמה הפתעה של ממש כשאותו סגן טרי הצליח לקבץ סביבו מאות מתושבי רחובות האכפתיים ולהביאם אל כנס שיתוף שמדבר נטו על סביבה נקייה. הזוי? תלוי את מי שואלים. בכנס הזה, שנלקח ברצינות על ידי עיריית רחובות וקברניטיה, כמו ראש העיר רחמים מלול ומנכ”ל העירייה, דורון מילברג, הוצגו להפתעת הכלל מצגות שהוכנו מבעוד מועד עם כל המידע שכולנו רוצים לדעת בנושאים ניקיון, ניקיון ו.. ניקיון.

עושה רושם שמישהו, או כמה אנשים, בקומה השישית באמת עובדים עבור הציבור ונותנים להם בעיקר תקווה – שיהיה פה יותר טוב ובעיקר יותר נקי שכן הרוב יגדירו את איכות החיים לפי סביבה נקייה – ובמילים אחרות: כמה שפחות זבל בעיניים, אפילו יותר מפעילויות מדע ותרבות. אגב, אי אפשר שלא להתרשם משינוי בפינוי הפחים הירוקים ברחבי השכונות, שילוט בולט ואכיפה מוגברת – וזה קורה אך ורק בזכות שיתוף הפעולה של מלול, מרקוביץ’ ומילברג עם ליאור שוקרי וצוות העובדים במחלקת הפיקוח, השילוט והאכיפה – על כך מגיע להם שאפו (וכן, זה בסדר גם להחמיא לעתים).

וכעת, בחזרה לכנס שהתקיים אמש ונחל הצלחה מסחררת: מאות תושבים הגיעו לאירוע הבכורה של אגף חזות העיר, התיישבו סביב שולחנות עגולים וניהלו מעגלי שיח והקשבה, כאשר בכל שולחן דנו בנושא אחר, העלו רעיונות, יוזמות והצעות ייעול לשיפור חזות העיר. השלב הבא: הגשת דו”ח מגובש שיכלול את כל הנושאים אשר נידונו – הדו”ח יסייע בהכנת תכניות העבודה של האגף לטווח הקצר והארוך.

את הערב פתח כצפוי ראש העיר, רחמים מלול שהתרשם מהמעמד וארגון הכנס עד מאוד. “יש תופעות שאנחנו צריכים לחסל כדי שהעיר תיראה במיטבה על כל חלקיה”, פתח מלול את דבריו, ציין את שני המרכיבים העיקריים להצלחה בנוגע לחזות העיר – תקציב עירוני ושותפות התושבים והמשיך: “למרות שהקצבנו את כל הנושאים של חזות העיר-שפע בתקציב מסוים ב-2018, תמיד אנחנו חורגים בתקציב התברואה – ומעולם לא חסנו על התקציב ולא חששנו שמא נסיים אותו בגירעון. השנה הוספנו עוד כ-10 מיליון שקלים כדי לשפר עד כמה שאפשר – הן לרכישת כלים חדשים, תוספת עובדים, תוספת פיקוח, תוספת מנהלי אזורים – וכדי להגיע לעיר מקסימלית מבחינת הטיפוח ומבחינת היופי”.

“אין ספק שישנם תושבים שזקוקים לחינוך בנושא הזה”, אמר מלול והציג דוגמה, לאחריה הוסיף: “כמה אפשר להאשים רשות? יש תושבים שמקפידים להוציא פסולת וגזם רק בימי הפינוי – אבל לא כולם מקפידים, ואז אתה עובר ברחוב מסוים, רואה ערימות ומאשים את העירייה… המטרה של כולנו היא משותפת. בואו נשכח את התקופה שהייתה – ונתחיל לשתף פעולה. יש לנו רצון טוב גם לתקצב, גם להוסיף כח אדם, גם לדאוג שכל המערכות תעבדנה בצורה מסונכרנת – על מנת שהעיר שלנו תהיה הכי יפה, הכי נקייה, הכי מטופחת, הכי צבעונית והכי אטרקטיבית”, סיכם ראש העיר וגרף תשואות מהנוכחים, בהם מובילי מחאת הזבל, פעילים ונציגים מכל השכונות.

אחריו נשא דברים מנכ”ל העירייה, דורון מילברג. זהו לא סוד שהנושא יקר לליבו עד מאוד, ובמשך שנותיו בתפקיד הקפיד לעשות ככל שניתן בכדי למגר את תופעת הזבל במקומות שונים בעיר. מילברג היה מהראשונים שהבינו כי נושא הניקיון חייב לקבל במה ראויה והוא עושה את המרב בכדי שב-2019 הדברים ייראו אחרת, לרבות ליווי הנושא באופן אישי.

בדבריו ציין את החשיבות בשינוי תפיסת הציבור וחלקו בשמירת הניקיון, הדגיש שתפיסתו היא כי הוא משרת את הציבור ופועל בשביל הציבור, הבהיר כי לא תמיד זוכים להכרה או הערכה מן הציבור אולם עם זאת, העבודה נעשית על פי תכנית מסודרת”.

לאחר מכן עלה אל הבמה יזם הערב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר עו”ד יניב מרקוביץ’. לקרוביו סיפר כי הופתע לראות את ההיענות הרבה מצד הציבור והודה כי הוא מתרגש עד מאוד מנכונותם של התושבים להשקיע מאמץ על חשבון זמנם למען הזולת והעיר.

“בשונה מכנסים אחרים של שיתוף ציבור – שבהם מביאים זמר או סטנדאפיסט כדי שאנשים יקחו חלק, לערב זה הגיעו אנשים כדי לדבר על זבל, על ניקיון ומיחזור”, אמר מרקוביץ’ וגרם לנוכחים לחייך, “זוהי מטרת הערב הזה – ולכן הנוכחות של כל אחד מהאנשים כאן מראה כמה חשוב לכם נושא חזות העיר וכמה אתם רוצים שהעיר תיראה יפה וטובה יותר”.

מרקוביץ’ ניצל את ההזדמנות בכדי להודות לקבוצות רבות שהשתתפו אירוע בהם פעילי מחאת הזבל. “לפני כמה שנים החלה המחאה באינטרנט ואני לא יכול שלא להתייחס אליכם”, אמר, “יש הרבה קבוצות של אנשים שאכפת להם – כמו האנשים שהובילו את מחאת הזבל. אתם שותפים מלאים לדרך, אנחנו רואים בכם שותפים ורוצים אתכם כשותפים – ואני בטוח שביחד נוכל לעשות את זה. יש לרחובות הרבה מאוד אנשים שהם שוחרי סביבה, אוהבי סביבה ואכפת להם ממה שקורה סביבם, חלקם כאן ויש רבים אחרים שנבצר מהם להגיע אך אני בטוח שישתלבו בהמשך”.

בהמשך הציג את התכניות שנמצאות על סדר היום ומיועדות לביצוע עד 2023 – ביניהן עיר חכמה בתחום חזות העיר, מוטמנים חדשים ותוספת צ’יפ חכם, הקמת מערך חינוך והסברה – נאמני ניקיון, תיגבור שעות ניקיון והוספת עמדות פינוי, טיפול במפגעי חזות העיר, פתרונות למיגור צואת הכלבים במרחב הציבורי, עידוד הקמת מתקנים להשבת אנרגיה, הקמת מתחמי מחזור עירוניים והחזרת המדרכות להולכי הרגל, החלפה ותיגבור של מתקני המיחזור, הגברת אכיפה, יצירת שביל אופניים כאמצעי תחבורה ושינוי מערך הפסולת.

עוד יצוין כי בערב נכחו גם חברות המועצה ד”ר רוני באום – שותפתו של מרקוביץ’ לדרך וחברת המועצה איטל בציר אלשיך, יו”ר ועד העובדים ומנהל אגף השכונות, רמי מדהלה, מ”מ מנהל אגף חזות העיר, ערן יחיא וצוות עובדי האגף. אנחנו נמשיך לעקוב.

להצטרפות אל קבוצת הוואטסאפ של רחובות ליחצו כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן