news08.net/ads.txt

חזק, לא נשבר « סגן יושב ראש ההסתדרות הארצית, רועי שרעבי, המתמודד למועצת העיר רחובות, פותח את הפה

רועי שרעבי

 

חזק, לא נשבר « סגן יושב ראש ההסתדרות הארצית, רועי שרעבי, המתמודד למועצת העיר רחובות, פותח את הפה

כשרועי שרעבי היה בן עשרים ושש, בדיוק לפני עשרים שנה, הוא נקלע לאירוע אלימות – ומאז, בכל תפקיד ציבורי אליו הוא מבקש להיבחר מזכירים לו ‘אנשים טובים” את אותה הפרשה שבסיומה נגזרו עליו 500 שעות לתועלת הציבור. “מדובר בדפוס חוזר, אותם פרסומים ממוחזרים וישנים מאוד שבכל מערכת בחירות שאני מתמודד בה, אנשים קטנים דואגים לפרסם אותם – וזאת למרות שעברו למעלה משני עשורים ולמרות שלפי פסק הדין של בית משפט העליון לא היו חילוקי דעות על כך שהתנפלו עליי שישה אנשים ובידי אחד סכין. לא היו חילוקי דעות שהייתי זכאי להגן על עצמי. טענו שאחד נפגע יותר מדי וזה מה שהשופטים הגדירו כהגנת יתר. מכאן ועד להעלות פרשה מהבויידעם, זה לא מכובד ולא מכבד”.

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מכך שהיה. זה לא שבאו והמציאו על רועי שרעבי פרשה.

“לא הסתרתי מעולם דבר מחיי, אני ספר פתוח ועל כך יעידו כולם. בזמנו נקלעתי לפרשה לא פשוטה, שילמתי את המחיר על כך שהייתי במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, בתקופה לא פשוטה בחיים שלי. הייתי חייב להגן על עצמי, לאחר מכן הבעתי חרטה ואני עד עכשיו מצטער על האירוע הזה. אנשים רעים וקנאים, מחפשים להכפיש, למחזר ולעשות שיימינג כי זה האופי שלהם, הם חושבים שיצליחו לשבור אותי – אבל אני מספיק חזק”.

אבל?

“אבל השיימינג הזה שנעשה עליי בימים האחרונים, נבע ממקום של צרות עין. זה לא ריגש אותי או הזיז לי, עד השניה שזה נגע בבנות שלי. אני אבא לשלוש בנות, שלוקחות ללב את הסיפורים והכותרות בעיתונים. יש לי הכל בחיים מאז שיש לי אותן והכל מתגמד לידן. קחי את כל מה שיש לי ואת כל מה שהשגתי, תחברי הכל יחד ולא תצליחי להגיע לטיפה ממה שהן עבורי. הן כל עולמי ואין דבר שקורע אותי יותר מלראות את הילדות שלי עצובות או כואבות בגלל הדאגה והאהבה כלפיי. כשראיתי שהסיפור הזה משפיע על הילדה הקטנה, הזלתי דמעה. אני לא מתבייש להודות: בכיתי, אבל אני לא נשבר – בזכות האנשים הקטנים האלה אני ממשיך להצליח. ניסו להעביר מסר ששילוב הכוחות בין הליכוד למפלגת העבודה הוא עסקה של קומבינות לכאורה – ולא הלך להם. להגיד לך שאני לא יודע במי מדובר? אשקר, די שאגיד שאני לא מעונין להתעסק ולציין מאיזה אולפן זה יצא – והמבין יבין”.

אני לא הבנתי.

“תראי, אני אדם שהולך עם האמת שלו, שתמיד הלך עם האמת שלו ולנצח אלך מהעולם הזה עם האמת שלי. השם שלי נקי, עברתי הרבה בחיים ומכל דבר התחזקתי, היום אני לא נותן לרעשנים להפריע לי במסלול. מבחינתי אני ממשיך לרוץ למרחקים ואני מודיע לך שאני הרבה יותר מחוזק ודבק במטרה. אני לא עוסק במה ההוא עשה והזיק ואיך אני יחזיר, אני לא שם, אנחנו עושים הכל בצורה חיובית, עובדים במרץ ובשורה התחתונה הפרסומים האלה רק חיזקו אותי. אני מציע לכולם שימשיכו ללכת עם האמת שלהם, רק עם אמת עומדים על הרגליים בבוקר ומצליחים לישון בלילה. העשייה הציבורית שלי מדברת, יש לי קבלות – את זה אפשר לקחת ממני? אני ממליץ למועמדים האחרים שיתרכזו בעשייה, בדברים חיוביים ולא בהכפשות סמויות לצורך קידום מטרות פוליטיות. הפעם להבנתי הפרסום נבע מצירוף אינטרסים עסקיים ופוליטיים ואני מציע לכל אחד שעובר רדיפה רק מפני שהוא מתמודד לצורך קידום ועשייה חברתית חיובית, אל תתנו לשיימינג לנצח, האמת יותר חזקה מכל דבר”.

**

אנחנו נפגשים זמן קצר לאחר שהשתתף בהרמת כוסית נוספת לכבוד החג, הפעם עם גדעון סער והשר חיים כץ בכנס הליכוד שהתקיים באור יהודה. היומן שלו עמוס בפגישות, במטלות, בעשייה ולמרות זאת, שרעבי – סגן יושב ראש ההסתדרות הארצית, חבר הנהלת קק”ל, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית, יו”ר דירקטוריון של רשת הקאנטרים של ההסתדרות – מוצא זמן להתעסק בבחירות המוניציפליות, כמועמד מטעם הליכוד.

עם יד על הלב, למה אתה צריך את זה?

“אני מגיע אל מועצת העיר כדי לסגור מעגל אישי. גדלתי בעיר שתחום הספורט היה נחשב למובילים בארץ. אין אחד שלא העיר את קבוצות הכדורגל המובילות מרמורק ושעריים, קבוצת הכדור יד האגדית וקבוצת מכבי רחובות בכדורסל. כל תושב ותיק בעיר הכיר את הכדורגלן, אבי ז”ל טוני שרעבי שצמח בשכונה והיה לאחד מהשחקנים המובילים. חורה לי לראות איך הספורט ברחובות לא נמצא במקום הראוי לו ברמה הארצית, אני סמוך ובטוח שאני יכול לשנות, יש לי את היכולות להוביל את מערך הספורט ובעבודה קשה ומשותפת להחזיר את העיר לכותרות הארציות ברמה החיובית. אני לא מתבייש להגיד שהיום, בזכות ולא בחסד, יש לי את האפשרות לגייס משאבים לטובת שיתופי פעולה וקידום תחום הספורט ולא משנה כמה מאמצים יידרשו ממני, אעשה הכל לסגור מעגל”.

האיחוד שנעשה בינך לבין עו”ד יניב מרקוביץ’ נתפס כרעם ביום בהיר.

“הקשר עם יניב הוא רב שנים, פורה וחיובי. בין תפקידיי הציבוריים כיהנתי כיו”ר רשת חוויות בזמן שהוא כיהן חבר דירקטוריון הרשת מטעם סיעת הצעירים ומפלגת העבודה. העבודה המשותפת שלנו באותה תקופה הייתה הדוגמא הטובה ביותר להצלחה. במרוצת הזמן מוניתי לתפקידים נוספים מטעם סיעת הליכוד ברמה הארצית, לאור לוח הזמנים הצפוף שנוצר לי פניתי אליו והצעתי לו להחליף אותי כיו”ר רשת חוויות. באותו זמן נשמעו קולות של התנגדות למהלך בגלל העובדה שאני איש ליכוד שמעביר את התפקיד לאיש מפלגת העבודה. בדיעבד כולם רואים שהמהלך היה ראוי ביותר, יניב מכהן בתפקיד מזה שש שנים, הוא הצעיד את החינוך הבלתי פורמאלי בצורה הטובה ביותר וזכה להערכה רבה מראש העיר ובעיקר מתושבי העיר שנהנו ממגוון פעילויות חברתיות, חינוכיות ותרומה רבה לקהילה שמביאה סיפוק אדיר ובהתנדבות מלאה. מכאן שהחיבור הזה בין צעירי הליכוד וצעירי מפלגת העבודה ברמה המוניציפאלית הוא צעד מתבקש. עברנו דרך ארוכה ביחד והיו לנו שיתופי פעולה מאוד מוצלחים, גם הציבור משכיל ויודע שהחיבור שלנו רק מטיב איתו ויש לכך לא מעט קבלות. בנוסף, יש כאן מסר חברתי מובהק, גם אם ההשקפות האידיאולוגיות חלוקות, החוכמה לשים את המחלוקות בצד ולשים את התושב במרכז, אך ורק האינטרס הציבורי”.

אתה מדבר איתי בסיסמאות? מדובר כאן בשתי סיעות שונות בהשקפתן המדינית!

“כשמניחים בצד את ההשקפות המדיניות מול ההשקפות המוניציפאליות, המדד האמיתי להצלחת החיבור הן התוצאות ועליהן אין ויכוח. הציבור אהב בעבר ואוהב בהווה את המהלכים כשמדובר על שילוב כוחות משני צדי המתרס מה עוד שהם כבר הוכיחו את עצמם. הציבור מאס מחילוקי דעות, התושבים מברכים ומעודדים לשילוב ואחדות של מנהיגות. כפי שעשינו זאת בקדנציה הקודמת, כפי שראש העיר עשה זאת עם סיעת העבודה שכיהנה בקואליציה כך אנחנו עושים כעת וממשיכים במתכון המנצח. אני מבקש לנצל את הבמה ולקרוא למנהיגים או אחרים השנויים במחלוקת לשים את המחלוקות בצד ולהפיק פי שניים למען הציבור. אין לנו מה להסתיר, אצלנו הכל גלוי, זה לא סוד שיש כאלה שכן משתפים פעולה אבל לא בגלוי, אצלנו הכל שקוף כולל ההסכם בינינו כי אין מה להסתיר! אנחנו פעילים צעירים שבאים לתרום כמה שיותר לתושבים, לילדינו שמתחנכים בעיר ולכל אדם באשר הוא ללא הבדל דת, גזע או מין. את כנראה שוכחת שבבחירות שנערכו ב-1998 היו שלוש רשימות שעשו שילוב כוחות וחברו לרשימה אחת שתמכה בראש העיר דאז, שהתמודד ברשימת ‘חץ’. החיבור בין מפלגת העבודה, חץ ומפלגת הליכוד הביא לתמיכה מוצלחת שגרפה הצלחה והכתרת ראש עירייה. אני מאמין שגם הפעם נצליח לשחזר את ההצלחה ונמשיך לפעול מתוך שיקולים המשרתים את הציבור ולא מתוך אינטרסים פוליטיים צרים. למעשה, אנחנו כבר מרגישים את התמיכה בשטח, אני מקבל מאות טלפונים של תמיכה ברשימה שלנו בהם גם תושבים ששמעו עלי ושמעולם לא פגשתי, השיחות מחממות את הלב ורק מחדדות לי עד כמה הציבור צמא וראוי לכוח צעיר שיש לו קבלות ותוכניות נוספות להמשיך להצעיד את העיר כפי שעשו חבריי בקדנציה האחרונה ולפניה”.

מה תאחל לכבוד השנה החדשה, לסיום?

“שתהיה שנה טובה, מלאת שגשוג והצלחה לכל בית ישראל ולפני הכל שנהיה בריאים – כל היתר בונוס”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן