news08.net/ads.txt

חיבוק חם של תושבי קרית גת לילדת יום ההולדת

הוריה של תלמידת כיתה ב’ מקרית גת בסך הכול ביקשו לחגוג את יום הולדתה עם חבריה. כאשר התברר כי חבריה הילדים לא הגיעו למסיבה – השוטר הקהילתי רס”מ לירון סמוכה גייס למשימה את חבר המועצה יגאל וינברגר, שהצליח לאסוף מאות ילדים והגיעו לחגוג עם ילדת יום ההולדת

שנת הלימודים תשפ”ג נפתחה זה מכבר וילדים רבים כבר מתכננים את חגיגת יום ההולדת שלהם, אליה יוכלו להזמין את החברות והחברים לכיתה. תושבת קריית גת, בת שבע בסך הכול, ביקשה גם היא לחגוג השבוע את מסיבת יום הולדתה.
לשם כך הוריה חשבו על כל הפרטים הקטנים: הם ארגנו לה מסיבה מושקעת עם מתנפחים, פינוקים, עמדות איפור, חטיפים וגם הפעלות. הכול היה מוכן ומזומן למסיבה הגדולה בפארק הציבורי הסמוך למתנ”ס בעיר.
כשהגיעה השעה היעודה לתחילת המסיבה, הכול היה מושלם מלבד דבר אחד – חבריה של הילדה לא הגיעו לאירוע. אביה של הילדה החליט באותם רגעים שיעשה הכול כדי לא לאכזב את ביתו ופנה לעזרתו של השוטר הקהילתי, רס”מ לירון סמוכה. “אני מאוד מעורב בקהילה ובקשר עם תושבי העיר קרית גת ומקבל מהם טלפונים בנושאים שונים”, סיפר סמוכה. “הפעם, הגיע אלי טלפון על מקרה מיידי, מהרגע להרגע, על ילדה שחוגגת יום הולדת ועל כך שההורים השקיעו באירוע אבל אף אחד לא בא”. מה החלטת לעשות ?
“באותו רגע הייתי מחוץ לעיר ולצערי לא יכולתי לטפל בזה, אז החלטתי להפנות את האבא אל חבר המועצה יגאל וינברגר, אותו אני מכיר בזכות הפעילות הציבורית הענפה שלו ותיארתי לו את המקרה”. וינברגר החליט מיד לעזוב את הכול ולהקדיש את השעות הבאות כדי שלילדה יהיה את יום ההולדת הטוב ביותר שניתן לבקש. “השוטר הקהילתי לירון התקשר אלי וחיבר אותי אל האב, שסיפר לי על מסיבת יום ההולדת ושאיש לא בא. למרות שהייתי בדרכי לאירוע של העמותה מחוץ לעיר ולאחר מכן הייתי אמור להשתתף בישיבת מועצת העיר, יש דברים חשובים יותר מעוד פוליטיקה וזו האנושיות שבתוכנו. לכן קבלתי החלטה להיעדר מעוד אחת מישיבות המועצה הרגילות ולא לוותר על ליבה של הילדה וההורים, שרוצים יותר מכל את שמחת ילדיהם. עשיתי זאת מהסיבה הפשוטה – שנפשה הצעירה של ילדה יקרה חשובה יותר מהכול. בשביל הדברים האלה בחרתי להיכנס לעשייה הציבורית הקהילתית”. כיצד הצלחת להביא את ילדי העיר למסיבה בהתרעה קצרה ?
“לא חשבתי פעמיים והעליתי סרטון בקבוצת הפייסבוק ‘לב קרית גתי’, ששם יש 27,000 תושבים שאוהבים את העיר היקרה שלנו והזמנתי את התושבים האהובים לבוא ולשמח את הילדה”. בסירטון שמופיע בדף הפייסבוק “לב קרית גתי” אמר יגאל: “יש כאן יום הולדת לילדה ולא הגיעו החברים מהכיתה. יש כאן מתנפחים ופופקורן ו’שערות סבתא’ ומלא כיף. האבא ביקש אם אפשר שיגיעו ילדים, הורים תעשו מאמצים. הילדה לבד והם רוצים לחגוג לה יום הולדת”. בתוך זמן קצר הפארק התמלא בכ-200 ילדים והורים, עם מתנות, שמחה וחיוך על פניהם. הילדה והוריה, אשר הופתעו מאוד, לא ידעו את נפשם מרוב שמחה. “נפגשתי עם הילדה, בירכתי אותה, חיזקתי אותה והראיתי לה את פניה היפות של עירנו”, מוסיף יגאל. “ערבות הדדית במיטבה. החיבור של הקהילה הוא מטרה נעלה מבחינתי ולשם כך החלטתי, מלכתחילה, להיות חבר מועצה”.
ילדים רבים נהנו מההפקה המושקעת, מההפעלות, מהכיבוד ומהמתנפחים. התגובות היו מאוד חמות וכל מי שעבר ליד הפארק חשב שמדובר לא פחות מאירוע עירוני. יגאל וינברגר אמר כי כחבר מועצת העיר קרית גת הוא פוגש הרבה מאוד מקרים, בהם הוא מנסה לעזור. עם זאת, כאשר מדובר בנוער וילדים, הדבר בוער בו שבעתיים. “לצערי, מדי חודש יש עשרות מקרים דומים במדינה, אך רק בודדים מגיעים באמת אל התקשורת. מוטלת עלינו האחריות לא רק כתושבים, אלא גם כהורים, לדאוג לשמח את הילדים שלהם ושל חבריהם לכיתה. אני מודה לקהילה החמה של קרית גת שבאה ושימחה את הילדה”. רס”מ סמוכה מבקש לסיכום לשים את הדגש על תופעת החרמות – ועל התפקיד שיש להורים בתשומת הלב למתרחש בחיי ילדיהם: “חשוב להביא את הנושא לתודעה ציבורית. חרמות היא לא עבירה ועד שלא קורה משהו מזעזע, אנחנו לא שומעים על כך. לכן גם על ההורים מוטלת החובה להיות ערניים ועם מודעות לשלוח את הילדים כדי שישמחו איתם”.

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן