news08.net/ads.txt

חיה פולק יו”ר ארגון ה.מ.ה: “נשים שותקות וסופגות מכות ולא ניגשות למשטרה מהפחד”

לדברי חיה, אנשים רבים מגיעים אליהם מסיבה ברורה. “רוב המידע נמצא אצלנו. רבים מפחדים לגשת לרווחה או למשטרה כי הם מפחדים. אנחנו יודעים לתת אוזן קשבת ולאחר מכן הכוונה מדויקת איך צריך לפעול ולאיזה גוף ללכת”

חיה פולק היא תושבת רחובות העומדת בראש ארגון ה.מ.ה הארצי, ארגון חירום להצלת ילדים ובני נוער במצבי קצה, אשר לרוע המזל חוו אלימות ופגיעה גופנית ונפשית. בראיון שערכנו עם פולק, היא מבקשת להעביר מסר חד וברור: “תבואו לדבר איתנו. צריך לטפל בבעיות כי לאחר מכן הן חוזרות והופכות לחמורות יותר”.

עיקר הפעילות של ארגון ה.מ.ה, שפועל בתיאום עם משטרת ישראל וזכה להכרה ולתשבחות רבות בארץ ובעולם, מושתת על מתנדבים אשר מאתרים ילדים וילדות, נערים ונערות, שעברו פגיעה נפשית וגופנית ונזרקו לרחוב. כל מתנדב נושא עליו ערכת חירום הכוללת עזרה ראשונה, בגדים להחלפה, שמיכות תרמיות, ערכות אונס וציוד לסיוע. לדברי חיה, אנשים רבים מגיעים אליהם מסיבה ברורה. “רוב המידע נמצא אצלנו. רבים מפחדים לגשת לרווחה או למשטרה כי הם מפחדים. אנחנו יודעים לתת אוזן קשבת ולאחר מכן הכוונה מדויקת איך צריך לפעול ולאיזה גוף ללכת”.

בין שלל הסיפורים המזעזעים שארגון ה.מ.ה נתקל, פולק נחשפה לאירוע שהוציא אותה מדעתה. “זה היה בחורף, היה גשם זלעפות בחוץ. אחת מהאמהות שלחה  לי הודעה שהיא חייבת לדבר איתי כי מדובר על פיקוח נפש. כמובן שלא היססתי והתקשרתי. מילותיה הראשונות של האמא בשיחה היו ‘אני לא יכולה לסבול אותו'”. באותן שניות, חיה ניסתה לפענח אל מי היא מתכוונת, ובמהרה גילתה שמדובר על בנה בן ה-13 שגורש מהבית. “היא זרקה אותו כי הוא ביקש ממנה 39 שקל. כשסירבה לכך, הוא זרק את המחברות על הרצפה ובעקבות כך נזרק מהבית”. ההלם הכה את פולק בייחוד כי מזג האוויר ששורר בחוץ הטיל אימה על הילד. “הסברתי לה במילים פשוטות שילד לא זורקים בגלל סיבות כאלה”. כשנשאלה על ידי חיה אם יש לה חשש שיקלע לסמים,השיבה “לא ממש מעניין אותי, זה גם ככה ברמה שלו”. חיה הזעיקה את צוות המתנדבים שעובדים 7\24 כדי לעזור לילד. “עצוב שילדים כאלה טובים נופלים בין הכיסאות, וכבר מסמנים אותו על לא עוול בכפו”.

פולק, שהייתה בעצמה ילדה חסרת בית, מבינה מקרוב את הצורך הבסיסי של אותם ילדים. “יש לנו ערכות אונס הן לילד והן לילדה, שצמודות לכל מתנדב והוא חייב ללכת עם זה. “אוכל מיישב את הדעת”, היא מוסיפה, “אני מבינה את זה מקרוב ולכן חשוב לנו קודם שהילד לא יהיה במועקה עמוקה ולכן בערכות הללו יש את מה שצריך לכך”.

מהן דרכי ההתמודדות במקרים כאלה?

“שאלה טובה. זה  אינדבידואלי, וכל מקרה לגופו, אך כן יש כללים ברורים – במידה ונערה עברה הטרדה, אונס, היא לא תילקח ישירות למשטרה, אלא קודם חדר 4, שם נבדוק שהכל בסדר ונדאג לצרכיה. ביחד עם זאת ניידע את המשטרה בפרטים. “אפקט הרפואי מול אפקט הזמן הוא קריטי. חשוב לנו קודם כל שתהיה צלולה בדעתה ותדע שהיא בידיים טובות”. כלל שני ומאוד קריטי הוא עניין האוכל. “לכל אירוע שאליו אנחנו ניגשים, עלינו לבוא עם אוכל”.

הטיפול של הארגון הוא עד גילאי 18. לדבריה, רבים מהאנשים מפחדים לגשת לגופים ציבוריים ומעדיפים לגשת ישירות לארגון ה.מ.ה. “פנתה אליי אישה שאמרה לי ‘מוכנה לחטוף מכות ולא אלך למשטרה’. היא פשוט הייתה מוכנה להישאר עם בעלה ועם האלימות,  רק לא ללכת לרווחה ולמשטרה בגלל תחושת הפחד”. חיה מבהירה ומדגישה: “חשוב שידעו, תבואו לדבר איתנו. צריך לטפל בבעיות כי לאחר מכן הן חוזרות והופכות לחמורות יותר. הדיסקרטיות שמורה אצלנו ויש לנו את כל הכלים לעזור לכם”. חיה מוסיפה, שתחנות המשטרה והרשויות חייבות לעבוד ביד אחת. “צריכים להבין שביחד אנחנו כח. לא להזניח מקרים כאלה ולהשאיר את הטיפול רק אצלנו, כי לאחר מכן זה כדור שלג שמתגלגל וקשה לעצור”.

בארגון ה.מ.ה ציינו השבוע אירוע מיוחד ומרגש שנערך יחד עם איגוד הנמלים שסיפק לבתי ספר ברחובות אוכל ושתייה. “הענקנו להם בקבוקי מים, אוכל סגור, ואפילו מסיכות. אין דבר כזה שילד יצטרך להסתכל על חבריו אוכלים והוא יגווע מרעב. אנחנו מפרידים את המצב שיש לו בבית, ונדאג לספק לו את הצורך הכי בסיסי שקיים”. פולק מוסיפה שאנשים רבים יכולים לעזור ולתרום. “נשמח מאוד שאנשים יעזרו במה שהם יכולים, בין אם זה כפפות, מסיכות, אוכל סגור, בקבוקי מים”. ארגון ה.מ.ה לא עוצר וכבר בימים הקרובים מתכוון להמשיך במיזם המרגש ולחלק בבתי ספר בלוד ובערים נוספות.

מענה חירום: 1800219191.
0524079921

לתרומות –  מס חשבון 112865, סניף 657.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן